Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3471869
Hier verpesten we het beiden wat heb jij k de indruk ;D
Bij mijn look zijn zelfs de teentjes van de beginnende bollen aan het schieten door de nattigheid. Alles staat in verhoogde bedden, dus veel droger da' de grond, maar ja...
#3471884
Siberienne schreef:Vorig jaar gingen al mijn zelfgezaaide tomatenplantjes dood. Nu heb ik er 21 :biggrin2: maar ben ze ook al deels weg aan het geven want ik heb geen kas en niet genoeg potten. Verder twee aubergine planten gekregen van een vriendin die ook in potten bij de zuidmuur van het huis staan, net als de tomaten onder de overhang van het balkon.

In twee bakken erwtjes, prei, lenteuitjes, worteltjes, bietjes, venkel, radijs en pluksla. Deels binnen voorgezaaid en uitgeplant, deels vorig weekend gezaaid.
Het is hier al twee weken warm en droog, dus nog niet veel slakken gezien.
Verder een poging tot aardappelen kweken boven de grond (bed van karton- organisch materiaal van hout tot deels verteerde compost en een laag bemeste grond uit zakken. De eerste plantjes komen boven.

Bezig met een bed voor de courgette planten. De bessenstruiken, aardbeien plantjes en de fruitboompjes doen het best goed. In het wilde deel van de tuin komen overal frambozen op. En de lavas, bieslook, peterselie, citroenmelisse en citroentijm hebben de winter overleefd.

Experimentje : artisjokken, want distels groeien hier erg goed :biggrin2:
Zo, jij bent flink bezig zeg, leuk!
#3471924
De buurman hier heeft in zijn enthousiasme teveel gezaaid en vroeg mij vandaag of ik nog wat wilde hebben. Ik had nog klein hoekje vrij in mijn bak nadat ik heb geleerd om niet teveel er in te zetten.

Erg gelachen waarom hij mede zoveel had. Hij had o.a. zakje zaadjes gekocht en alles ingezaaid ;D Daarnaast zaadjes van complete tomaat ingezaaid die allemaal opkwamen, vergelijkbaar met paprika :biggrin2: Zijn vrouw had op gegeven moment dat hij maar eens moest stoppen om nog meer te zaaien ;D ;D ;D En dan te bedenken dat hij alleen paar zelfgemaakte verticale tuintjes van pvc buizen heeft gemaakt en een paar potten heeft :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door