Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3471834
eelke schreef: vr 24 mei 2024, 15:12 Krijg net bericht dat een koerier net nog eens 30 lenzen heeft gebracht bij de opticien! En de 30 die ik besteld heb liggen bij het pakketpunt en kan ik afhalen. Heeelll fijn! Nu alleen hopen dat de fabriek weer productie gaat draaien. Maar ik heb in ieder geval weer voor 2 maanden, en dat is toch best wat!

Autorijden met bril is ook lastig ja. Een bril verkleint, en met deze sterkte heel veel. Dat maakt dat afstanden inschatten lastig is, en dat is wel nodig bij verkeersdeelname. Als ik altijd een bril zou dragen went dat natuurlijk weer, maar juist wisselen tussen lenzen en bril, maakt het moeilijk.

Maar dit is fijn. De medicijnen zijn gelukkig medicijnen die ik nog niet gebruik, en waarvan ik ook nog niet weet of ze wel werken. Dus dat is gelukkig nog niet heel erg. Toen ik gisteren de verzekering aan de lijn had over mijn lenzen zuchtte ze ook al dat het zo rot is dat er zo veel tekorten zijn, ook bij medicatie (toen wist ik het nog niet over de mijne) en moest ik ook nog aan jou denken CA.
Heb jij wel weer een flinke voorraad eigenlijk?
O dat is al goed nieuws voor 2 maanden dan.

Ja dat medicijnen gebrek of ander merk ( wat niet altijd zelfde is) is ook wat.
Hier ook regelmatig ander merk waar ik weer slecht op reageer.
Niet leverbaar wordt er gezegd :(

Wat een toestand bij jou met je ogen echt erg :bigarmhug:
Door frodo quin
#3471836
eelke schreef: vr 24 mei 2024, 15:12 Krijg net bericht dat een koerier net nog eens 30 lenzen heeft gebracht bij de opticien! En de 30 die ik besteld heb liggen bij het pakketpunt en kan ik afhalen. Heeelll fijn! Nu alleen hopen dat de fabriek weer productie gaat draaien. Maar ik heb in ieder geval weer voor 2 maanden, en dat is toch best wat!

Autorijden met bril is ook lastig ja. Een bril verkleint, en met deze sterkte heel veel. Dat maakt dat afstanden inschatten lastig is, en dat is wel nodig bij verkeersdeelname. Als ik altijd een bril zou dragen went dat natuurlijk weer, maar juist wisselen tussen lenzen en bril, maakt het moeilijk.

Maar dit is fijn. De medicijnen zijn gelukkig medicijnen die ik nog niet gebruik, en waarvan ik ook nog niet weet of ze wel werken. Dus dat is gelukkig nog niet heel erg. Toen ik gisteren de verzekering aan de lijn had over mijn lenzen zuchtte ze ook al dat het zo rot is dat er zo veel tekorten zijn, ook bij medicatie (toen wist ik het nog niet over de mijne) en moest ik ook nog aan jou denken CA.
Heb jij wel weer een flinke voorraad eigenlijk?
Oh dat is toch al goed nieuws! Hopelijk snel weer productie en dat de medicatie ook leverbaar wordt.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471886
Wat fijn Eelke dat je nu voor 2 maanden hebt Eelke, geeft even wat lucht. Maar inderdaad moeten ze wel gauw weer productie gaan draaien. Waarom waren ze eigenlijk gestopt, weet je dat ook?
Moeilijk hè dat afhankelijk moeten zijn met zoiets. Maar zo blij dat je wat lucht hebt.
Nee, als ik het zo lees is het dan niet veilig om auto te rijden met bril, niet fijn ook.
Maar zou dat echt schelen als je continue een bril op zou hebben? Wat al niet fijn is, maar zou je er dan wel auto mee kunnen rijden?

Bij mij durven ze niet meer terug te stappen op dit moment naar die pleisters want ze zijn er nog steeds niet constant. Alle medicatie die ik nu heb gaat op zich wel, alleen eentje tast mijn ogen aan, dus draag een bril daarvoor (zonder die medicatie zie ik prima) en het is gewoon veel, te veel. Maar ik wil nu op dit moment zelf ook even niet meer wisselen, dat gaat nu echt niet meer erbij.
Alleen naast mijn twee versleten knieën geeft mijn heup nu ook erg veel pijn aan.
Door eelke
#3471937
Charlie Angel schreef: za 25 mei 2024, 22:57 Wat fijn Eelke dat je nu voor 2 maanden hebt Eelke, geeft even wat lucht. Maar inderdaad moeten ze wel gauw weer productie gaan draaien. Waarom waren ze eigenlijk gestopt, weet je dat ook?
Moeilijk hè dat afhankelijk moeten zijn met zoiets. Maar zo blij dat je wat lucht hebt.
Nee, als ik het zo lees is het dan niet veilig om auto te rijden met bril, niet fijn ook.
Maar zou dat echt schelen als je continue een bril op zou hebben? Wat al niet fijn is, maar zou je er dan wel auto mee kunnen rijden?

Bij mij durven ze niet meer terug te stappen op dit moment naar die pleisters want ze zijn er nog steeds niet constant. Alle medicatie die ik nu heb gaat op zich wel, alleen eentje tast mijn ogen aan, dus draag een bril daarvoor (zonder die medicatie zie ik prima) en het is gewoon veel, te veel. Maar ik wil nu op dit moment zelf ook even niet meer wisselen, dat gaat nu echt niet meer erbij.
Alleen naast mijn twee versleten knieën geeft mijn heup nu ook erg veel pijn aan.
Ik kan zo mijn nieuwe bril al op gaan halen, dus dat is erg fijn. Ik ben benieuwd hoe hij kijkt. Ik denk dat ik wel auto kan rijden als ik altijd mijn bril op heb, maar altijd mijn bril op lukt dus niet zonder hoofdpijn. Dus dat is ingewikkeld. Maar als deze bril straks goed genoeg kijkt, ben ik weer aardig op orde.

Pfff nee ik snap dat je dan voor de zekerheid kiest voor iets mindere, maar goed te leveren medicijnen. Maar ideaal is het absoluut niet he :-\

Het is wel bizar ja. Over het algemeen vind ik dat ik het best voor elkaar heb. Ik heb een huis, verdien mijn eigen geld op een leuke manier, heb voldoende te eten. Maar als ik in een ander land geboren was, was ik zowat blind geweest en had ik daardoor denk ik nu niet eens meer geleefd.
Door El_Kato
#3472010
Stomme klaag :-[

Vakantie oppas voor de honden is niet beschikbaar of ongelooflijk duur. Als we dan toch tussen de 60-100 per nacht moeten gaan betalen om de honden ergens kwijt te kunnen en we daar onze eigen reis en verblijf kosten bij optellen kunnen we een heel leuk huis in NL huren en de hondjes gewoon meenemen.

Echt een fantastische huis gevonden helemaal ideaal voor wat wij willen en waar onze honden behoefte aan hebben en blij van worden. Een erf van 6000m2 en 5ha Privé terrein om het huis heen echt helemaal top. Volgens de site ook nog beschikbaar in de periode dat we vrij zijn. Ik zag ons er al helemaal zitten :D
Contact opgenomen met de verhuurder… het is verhuurt tot eind juli dat was nog niet verwerkt op de site :-[ :-X Echt zo de balen van… het was ook te mooi om waar te kunnen zijn ::)

Nou ja huisje wel in mijnfavorieten gezet voor een andere keer misschien :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472018
El_Kato schreef: di 28 mei 2024, 20:49 Stomme klaag :-[

Vakantie oppas voor de honden is niet beschikbaar of ongelooflijk duur. Als we dan toch tussen de 60-100 per nacht moeten gaan betalen om de honden ergens kwijt te kunnen en we daar onze eigen reis en verblijf kosten bij optellen kunnen we een heel leuk huis in NL huren en de hondjes gewoon meenemen.

Echt een fantastische huis gevonden helemaal ideaal voor wat wij willen en waar onze honden behoefte aan hebben en blij van worden. Een erf van 6000m2 en 5ha Privé terrein om het huis heen echt helemaal top. Volgens de site ook nog beschikbaar in de periode dat we vrij zijn. Ik zag ons er al helemaal zitten :D
Contact opgenomen met de verhuurder… het is verhuurt tot eind juli dat was nog niet verwerkt op de site :-[ :-X Echt zo de balen van… het was ook te mooi om waar te kunnen zijn ::)

Nou ja huisje wel in mijnfavorieten gezet voor een andere keer misschien :)
Vind het wel heel veel geld voor 1 nacht

Heb je gekeken in het blad Landleven daar staan ook heel veel huisjes te huur.
Door frodo quin
#3472021
Klinkt wel super. Rot dat het dan toch niet vrij is. Moet je voor nu weer verder zoeken naar een oplossing :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472284
Ga alvast klagen voor aankomende avond/ nacht.
Volksfeest hier in dorp, leuke versierde wagens echt geweldig. Maar nu de maar, vanavond/ nacht vuurwerk of morgen avond. En daar ben ik en mijn honden niet blij mee >:(
Gebruikersavatar
Door pike
#3472292
Hier is dit weekend ook dorpsfeest. Gelukkig hebben ze hier geen vuurwerk. Alleen maar lawaai producerende activiteiten ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472295
pike schreef: za 08 jun 2024, 16:34 Hier is dit weekend ook dorpsfeest. Gelukkig hebben ze hier geen vuurwerk. Alleen maar lawaai producerende activiteiten ::)
Ja dat ook hier maar dat vind ik lang niet zo erg als dat ruk vuurwerk >:(
Gisteravond al paar knallen
Door hannabelgje
#3472434
Krijg net een telefoontje van mijn lief dat zijn oudste neefje zelfmoord heeft gepleegd. Ik kende hem niet zo goed maar vind het zo ontzettend erg voor zijn familie.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3472454
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 13:45 Krijg net een telefoontje van mijn lief dat zijn oudste neefje zelfmoord heeft gepleegd. Ik kende hem niet zo goed maar vind het zo ontzettend erg voor zijn familie.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
O wat vreselijk en ook voor de familie ( vader/ moeder )
Wat hoor je dit toch veel de laatste tijd
Zo triest
Gecondoleerd :'(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3472457
Verschrikkelijk om zoiets in je omgeving mee te maken, Hanna. Sterkte voor je lief en voor jou.
Door frodo quin
#3472461
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 13:45 Krijg net een telefoontje van mijn lief dat zijn oudste neefje zelfmoord heeft gepleegd. Ik kende hem niet zo goed maar vind het zo ontzettend erg voor zijn familie.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Gecondoleerd. Was jouw vriend close met hem?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door