Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Hier gaan komende week temperatuur ook weer omhoog naar zo'n 10 graden maar nadeel daarvan is dat het gepaard gaat met weer regen :-\
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: wo 06 dec 2023, 14:16 Ze gaven eindelijk een 3 dagen na elkaar droog. Vandaag zelfs de hele dag zon.
Maar de dag begon grijs en zon schuift elk uurtje een uur op in de voorspelling. Ondertussen 2u in de namiddag en het regent. De hele dag nog geen zon gezien. >:(
Hier wel wat zon geweest, maar het weerbericht het laatste half jaar ... 3/4 keer dat ze droog en zonnig geven regent het. Volgens mijn tante was het geen natte zomer en herfst ook niet bijzonder, maar hier toch echt wel. Buienradar.nl is het meest accuraat, maar ook die geeft vaak droog terwijl er toch echt wel water uit de lucht komt.
Het was minder glad met de vorst omdat die bevroren modder toch veel beter te doen is dan die glibberige klei van hier
Door frodo quin
Anne in Zweden schreef: wo 06 dec 2023, 18:31 Hier was het gisteren en vandaag -23, brrr. De komende dagen moet het weer warmer worden, een van de weersverwachtingen geeft zelfs +1 graden! :o Dat hoeft voor mij ook weer niet, als het dooit en daarna weer opvriest, wordt het altijd zo akelig glad. Maar ik geloof dat het in het algemeen bezien koud blijft, gelukkig. Wel wordt er weer veel sneeuw voorspeld. Oftewel: dat wordt weer schuiven... :-X
-23 is voor mij toch wat koud. Met zoveel sneeuw als bij jullie lijken temperaturen die af en toe in de plus gaan ook niet fijn ivm gladheid. Liever een paar graden kouder dan je benen breken dan.

Hopelijk valt het mee.
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: wo 06 dec 2023, 18:31 Hier was het gisteren en vandaag -23, brrr. De komende dagen moet het weer warmer worden, een van de weersverwachtingen geeft zelfs +1 graden! :o Dat hoeft voor mij ook weer niet, als het dooit en daarna weer opvriest, wordt het altijd zo akelig glad. Maar ik geloof dat het in het algemeen bezien koud blijft, gelukkig. Wel wordt er weer veel sneeuw voorspeld. Oftewel: dat wordt weer schuiven... :-X
Hier minder koud (-15 C) maar wij doen ook schietgebedjes det er as maandag geen dooi en regen komt, dan wordt het weer een ijs bende
Door Ronald
dinky89 schreef: wo 06 dec 2023, 19:23 Hier gaan komende week temperatuur ook weer omhoog naar zo'n 10 graden maar nadeel daarvan is dat het gepaard gaat met weer regen :-\
Dan kan mooi het zout van de weg afspoelen en kan ik daarna weer lekker op de motor weg. Elk nadeel heeft zijn voordeel ::)
Door Kaio
Ik wordt zo schijtziek van al die regen....
Blijkbaar is dat niet alleen mijn perceptie : https://www.nu.nl/binnenland/6293354/re ... meten.html
Alleen maar modder modder modder, altijd alles nat, echt heb de modderspatters tot aan mijn middel na het wandelen . Pfffffff En altijd een jas aan moeten ipv van fijne truien. Altijd natte honden ::) EN vooral ook hele dagen donker door dat rotweer. Ik verheug me nu al op langere dagen met meer licht pffff
En onze planning is in het water gevallen vandaag, letterlijk dus :P
Iemand ideeen voor anti-regendansen ? :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Kaio op za 09 dec 2023, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
Het maakt mij allemaal niets uit. Het is toch hoe het is en ik pas me aan.
Door pearlsofpassion
Ik ga toch mee met Kaio.
Ik probeer me er niet te druk in te maken. En dat lukt, gezien mijn afkeer voor grijs weer, vrij aardig. Maar het maakt me toch zeker uit. Erop sakkeren werkt ook beter, als het dan toch stoort, dan het opkroppen.

Heb jij geen weidedieren Doranto? Staan die dan niet met hun voeten in het water?
Ik ben geregeld compleet wanhopig als het op de dieren aankomt. Tis vooral daarom dat ik me er druk in maak.
En de paarden achter onze tuin hebben ondertussen geen enkel droog plekje. De modder is tot onder et afdak gelopen. :-X
Door pike
Ja het is hoe het is. Vroeger toen ik nog tussen de paarden zat was het: Slecht weer bestaat niet, alleen slechte (regen)kleding. En toen ik aan de Fauven begon hield ik daar aan vast. Ik moet wel droog blijven als we door de stromende regen liepen. En dat was met goede spullen echt wel te bewerkstelligen. Maar ik was maar wat blij dat het vanochtend vroeg droog was toen Ties voor de eerste keer naar puppycursus moest, een uur lang buiten. Voor een pup is al die regen niet zo fijn. Vanmiddag regende het alweer. Gevolg: ik ga met de pup naar buiten want het is tijd voor een plas. Ties blijft tegen de muur gedrukt staan, duikt dan onder de tuintafel, maar verder komt hij niet. Plasje doen ho maar. We gaan onverrichterzake weer naar binnen en pup plast gelijk in de hal …. :( Wat gespetter deert hem niet maar echt regen vindt hij verschrikkelijk. Als ik hem aanlijn om mee te straat op te gaan gaat hij in staking. Dus onwille van Ties mag het van mij ophouden met regenen tot hij wat ouder is en een vacht heeft :biggrin2:
Verder droogt de grond hier wel weer snel af. Het zand zuigt het water op als een spons. Kan nog steeds redelijk normaal door het bos lopen.
Door frodo quin
Kaio schreef: za 09 dec 2023, 17:22 Ik wordt zo schijtziek van al die regen....
Blijkbaar is dat niet alleen mijn perceptie : https://www.nu.nl/binnenland/6293354/re ... meten.html
Alleen maar modder modder modder, altijd alles nat, echt heb de modderspatters tot aan mijn middel na het wandelen . Pfffffff En altijd een jas aan moeten ipv van fijne truien. Altijd natte honden ::) EN vooral ook hele dagen donker door dat rotweer. Ik verheug me nu al op langere dagen met meer licht pffff
En het is nog maar herfst... Met die natte zomer en grond waar het water nauwelijks door wegloopt. Hier is het al een half jaar in de nattigheid zitten. Ik denk dat dat ook maakt dat het zo tegensteekt. Normaal hou ik erg van de herfst.

Nog even en ik ga Anne en Siberienne vervoegen in het Noorden 😅
Door smulpaap
Kaio schreef: za 09 dec 2023, 17:22 Ik wordt zo schijtziek van al die regen....
Ja het is idd wat het is
Maar ik ben die grote hoeveelheden regen ook wel beu
Hier is het ook erg modderig
En ja , bij herfst hoort storm en regen . Maar ik mis wel de mooie herfstdagen die we vroeger hadden
Door Siberienne
Meer extremen. Hier ook hoor. Afgelopen zomer erg nat. Nu eigenlijk echt een koude november. Nu ineens weer rond nul en dikke pakken sneeuw. En zuidelijker in Noorwegen regen.

Laatst was het ineens heel warm op Svalbard (Spitsbergen is dat op z’n Nederlands?). Plus graden daar, hier -15. ‘Normaal’ weer bestaat niet meer lijkt wel…
Door frodo quin
Siberienne schreef: zo 10 dec 2023, 11:58 Meer extremen. Hier ook hoor. Afgelopen zomer erg nat. Nu eigenlijk echt een koude november. Nu ineens weer rond nul en dikke pakken sneeuw. En zuidelijker in Noorwegen regen.

Laatst was het ineens heel warm op Svalbard (Spitsbergen is dat op z’n Nederlands?). Plus graden daar, hier -15. ‘Normaal’ weer bestaat niet meer lijkt wel…
Nope. Het is altijd te lijkt wel. Jaren van extreme droogte. nu extreem nat. Wereldwijd is het overal wel zo, maar een regio waar ongeveer de helft van de neerslag valt is nu wel aanlokkelijk ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door