Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Royv8
Lizzy schreef: zo 03 apr 2016, 18:19 De allerbeste probiotica vind ik nog steeds de Solgar Advanced 40+ Acidophilus. Daar kan geen kefir tegenop.
Hallo Lizzy,
Dit draadje gelezen vanwege met geven probiotica willen starten. Dit door het veel aan z’n poten likken en kauwen en gras eten van m’n Ierse Wolfshond x Tamaskan Teaghan. Voor mijzelf gebruik ik BioKult Plus. Nu zag ik dat de samenstelling van de Solgar die jij noemt en de BioKult wel redelijk verschillend zijn. Ben daarom benieuwd wat maakt dat jij zo tevreden bent over de Solgar? En heb je misschien eerst ook andere merken gebruikt?
Dank alvast voor je moeite!
Door Lizzy
Royv8 schreef: vr 28 jul 2023, 11:56 Hallo Lizzy,
Dit draadje gelezen vanwege met geven probiotica willen starten. Dit door het veel aan z’n poten likken en kauwen en gras eten van m’n Ierse Wolfshond x Tamaskan Teaghan. Voor mijzelf gebruik ik BioKult Plus. Nu zag ik dat de samenstelling van de Solgar die jij noemt en de BioKult wel redelijk verschillend zijn. Ben daarom benieuwd wat maakt dat jij zo tevreden bent over de Solgar? En heb je misschien eerst ook andere merken gebruikt?
Dank alvast voor je moeite!
Ik ben ondertussen eigenlijk een beetje af van probiotica, als ik eerlijk ben. Het is iets dat je echt alleen om de juiste redenen moet geven en ook niet te lang. En honden hebben ook behoefte aan andere stammen dan wij. Poten likken en kauwen en gras eten is voor mij niet direct een aanleiding om probiotica te gaan geven. Wel om te kijken naar de oorzaak van dit poten likken en gras eten en te kijken of de oorzaak zit in een allergie, wat vaak weer veroorzaakt wordt door een probleem in de darmflora (kan bijv. komen door gebruik van antibiotica of NSAID of stress of meerdere factoren). Maar probiotica hoeft daarvoor geen oplossing te zijn. Helaas. Was het maar zo makkelijk maar inmiddels veel geleerd over de darmmicrobioom en het ligt ingewikkelder dan ik ooit had gedacht.
Door Royv8
Oké, helder Lizzy. Dank je. Fijn om ervaringen te lezen van een ervarener hondenliefhebber! Zal me verdiepen in damflora en of / hoe ik kan uitfiegelieren wat op dat gebied bij Teaghan normaal / gezond is en wat voor zijn doen afwijkend. Heb al vaker gehoord dat gras eten ok gezond gedrag kan zijn om een niet-zorgwekkende behoefte aan te vullen.
Door Lizzy
Royv8 schreef: vr 28 jul 2023, 13:32 Oké, helder Lizzy. Dank je. Fijn om ervaringen te lezen van een ervarener hondenliefhebber! Zal me verdiepen in damflora en of / hoe ik kan uitfiegelieren wat op dat gebied bij Teaghan normaal / gezond is en wat voor zijn doen afwijkend. Heb al vaker gehoord dat gras eten ok gezond gedrag kan zijn om een niet-zorgwekkende behoefte aan te vullen.
Het kan een tekort zijn aan mineralen, het kan zijn dat ze het eet omdat ze de zuur/basischverhouding wil herstellen, het kan zijn dat ze misselijk is en het kan zijn dat ze het gewoon lekker vindt. Het hangt ook erg af van wat ze allemaal te eten krijgt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door