Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑do 27 apr 2023, 08:55 Gefeliciteerd! Best veel, 8 panelen!We gaan het meemaken. Wat ik om mij heen hoor is dat juist 8 niet veel is. De meeste van mijn collega's hebben er toch wel 12-14. Denk als we de andere schuur ook zouden gebruiken we iets van 10-11 panelen totaal kwijt kunnen. Voor nu vond ik dit wel even genoeg.
doranto schreef: ↑do 27 apr 2023, 09:43 Dat zijn flinke plannen! Hopelijk valt het allemaal mee. Succes!Zeker, maar ook wel hoognodig. Na 20 jaar gebruik en de energiecrisis ook echt nodig. De afgelopen 10 jaar ingezet op (grotendeels) afbetalen van de hypotheek (was aflossingsvrij) zodat als vriendlief voortijdig komt te overlijden ik niet fulltime zou moeten gaan werken met de honden. Dat doel hebben we vorig jaar mei bereikt. En nu dus het onderhoud.
Cindy de Wolf schreef: ↑do 27 apr 2023, 09:20 We gaan het meemaken. Wat ik om mij heen hoor is dat juist 8 niet veel is. De meeste van mijn collega's hebben er toch wel 12-14. Denk als we de andere schuur ook zouden gebruiken we iets van 10-11 panelen totaal kwijt kunnen. Voor nu vond ik dit wel even genoeg.Het hangt natuurlijk van je verbruik af. Ja, als je je elektrische auto er mee op wilt laden en je jacuzzi mee aan de praat wil houden: dan is het ronduit weinig.
Ook staat isolatie van het plafond op stapel, easycell en rockwool. Ook de slaapkamermuur wat sec gezien een buitenmuur is komt een isolatiewand voor evenals in de woonkamer, de muur die grenst aan het portiek. En dan ook maar een nieuwe vloer in het hele huis en ook nog ergens de keuken stuk verkleinen en apparatuur vervanngen. Dus dat zal al met al wel een dik jaar gaan duren.