pike schreef: ↑di 28 mar 2023, 23:35
weet je zeker dat er niet ergens een lijk onder de vloer ligt
Ik gebruik altijd maar de helft van de voorgeschreven dosering. Van alle schoonmaakmidddelen, dus het vaatwaspoeder, het waspoeder, groene zeep, raamspul. Met de helft wordt het (ook) schoon. Neem nou het spul dat ik voor de ramen gebruik. Als ik in mijn emmer doe wat wordt voorgeschreven, zit het schuim tot aan het dak 
Kleine ruitjes in de deuren doe ik overigens gewoon met glassex en een doek.

Ik ben vrij zeker dat er geen lijk onder de vloer ligt maar je weet het nooit

Vorig jaar is de hele benedenverdieping eruit gesloopt, uitgegraven, volgestort met schuimbeton en daarna is de boel weer opgebouwd

De geur kan dus niet via de kruipruimte bij de buren vandaan komen oid - we hebben geen kruipruimte.
Ik ben niet de enige die het ruikt mijn vriend ruikt het ook. Heb het van gasten nog niet gehoord maar die zullen het misschien ook niet zo snel zeggen. En meestal luchten we goed voordat er gasten komen.
Voor nu blijf ik de dweil die ik heb (Vileda) gebruiken maar ik wring hem wel beter uit. Het kon idd een stukje droger. Ik dweil voorlopig alleen met water en dan 1x in de 2-3 weken met een drupje reiniger dweilen. . De vloer is niet heel vuil alleen van vieze hondenpoten.
Bij Neweco heb ik verschillende soorten microvezeldoeken/dweilen, raamdoeken en droogdokken besteld. Om uit te proberen.
Voor de ramen bedacht ik me dat we een aantal jaar terug een raamwisser met een steel op de markt hebben gekocht voor de ramen op de verdieping. De wisser die daarbij zit gebruik ik nooit omdat er 2 schroefjes inzitten die uitsteken en ik al een paar krassen in de kozijnen daarmee gemaakt heb. Ik heb dat ding opgesnord en ik denk dat ik de schroefjes wel kan losmaken en omdraaien - dat ze aan de andere kant uitsteken. Ik denk dat het verkeerd gemonteerd is. En anders dat ik er wat opmaak dat het niet zo scherp meer is. Dit zou een goede wisser moeten zijn. Voor het streeploos nadroegen heb ik nu dan een speciale doek
Morgen eerste vlees voor de honden portioneren en dan gogo cleaning

Eerst de keuken weer fris en fruitig en dan door met de badkamer en als ik dan nog goede zin heb boven de ramen lappen. Dat moet al heel lang een keer maar steeds geen zin
Zou er bijna enthousiast van worden