Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Siberienne schreef: zo 15 jan 2023, 18:32 De dokter-in-huis vindt dat geen goed idee, ik hoest ook best productief op het moment. Het gaat nu ook wel beter. Maar ik heb dat nog nooit zo erg gehad, want zo half rechtop ging dus ook echt niet.
Ah, het is dus geen droge hoest. Beter om het dan maar op te hoesten inderdaad. Dan hoop ik dat je snel herstelt! :-*
Door hannabelgje
Codeïne is ook niet zaligmakend hoor. Toen ik afgelopen zomer een keelonsteking had hoestte ik gewoon door de codeïne heen. Maakte niet veel uit. Heel veel beterschap in elk geval.
Mijn klaag, we gaan komende zaterdag trouwen voor een klein groepje mensen. We zouden eigenlijk gewoon alleen vlug naar gemeentehuis en tekenen. Frank zijn oudste dochter gaf aan dat ze er graag bij wilde zijn dus plannen gewijzigd en een soort trouw feestje geregeld. Kreeg hij gisteren een appje van haar dat ze eigenlijk niet wilde komen. (Ze is bijna 13) Nu is hij super verdrietig. Moeilijk hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Ronald
Wat jammer Hanna... Maar het is niet anders. Maak er toch voor jullie een feestdag van.
Door Charlie Angel
Dat vind ik wel heel sneu voor meneer Hanna. Ik hoop dat ze toch nog bij draait. Maar vooral wens ik dat jullie toch een hele fijne trouwdag krijgen!!
Door pearlsofpassion
Komt het van haar moeder uit?
Aangezien ze er eerst zelf naar vroeg. Waar komt het dan plots vandaan dat ze niet meer wil?

Je moet ook zien dat ze er later geen spijt van krijgt. :-\
Als je vermoed dat het van de ex uit gaat, zal je (bijna) meneer toch eens vriendelijk met haar moeten proberen praten...
Door hannabelgje
We snappen niet precies waar het vandaan komt. Gisteren belde haar moeder dat ze het eng vindt want het is in België en ze zijn blijkbaar nog nooit het land uit geweest (hoe dan?) En ze is bang dat ze zich gaat vervelen (het is maar een paar uurtjes) en ze vindt het eng dat er allemaal vreemde mensen zijn. (van mij komen er enkele mensen die zie nog niet kent, de rest zijn gasten van meneer die ze wel gewoon kent) Ik vind het een raar verhaal want ze durft ook mee naar verjaardagen, ook daar zijn mensen die ze niet kent, ook kon ze met een vriendinnetje afgelopen zaterdag naar een silent disco. Denk dat ze daar het merendeel ook niet kende.
De moeder zegt dat het zo sneu is voor het arme kind en dat hij te heftig reageerde blablabla. Ze is geen 2 meer maar bijna 13 en dan mag je ook best een beetje rekening houden met de gevoelens van een ander.

Door Hanny
Nou nou nou, het is een kind van 13 hoor. Zit in een hopeloze situatie. Ik zou verwachten, dat het begrip hebben bij volwassen mensen vandaan moet komen. Het zal voor haar moeilijk zijn om naar de trouwerij van haar vader te gaan. Kan me daar wel wat bij voorstellen.
Het zijn natuurlijk redenen, die nergens op slaan, maar wat meer begrip, zou misschien wel goed zijn.
Hoe moet ze naar jullie toe komen, zelf reizen?

Hanny
Door hannabelgje
Uiteraard hebben wij daarvoor gezorgd. Ze wordt opgehaald door haar opa en oma. Uiteraard snappen we dat ze er niet zelf kunnen geraken.
Ik weet niet waarom jij denkt dat ze in een hopeloze situatie zit want dat is beslist niet zo. Haar ouders zijn al ruim 7 jaar uit elkaar dus dat is niks nieuws. Iedereen wringt zich in allerlei bochten om alles zo makkelijk mogelijk te maken voor de kinderen.

Door MillyMol
Het zijn natuurlijk mijn zaken niet, maar omdat je het hier bespreekbaar maakt ben ik zo vrij om te reageren:

1. Het is een puber. Wat drie minuten geleden geweldig was is nu oerstom. En over een half uur weer “super vet!!”

2. Kinderen van gescheiden ouders hopen -tegen beter weten in- dat hun ouders weer bij elkaar komen. Jullie huwelijk maakt daar een einde aan. Dat is gewoon heel moeilijk.

3. Kinderen van gescheiden ouders zitten vaak met een loyaliteitsconflict. Ze woont bij haar moeder en wil haar wellicht geen pijn doen door op jullie huwelijk aanwezig te zijn.

4. Als ik het goed begrijp woont ze nog bij haar moeder. Alle argumenten die haar moeder namens hun dochter tijdens jullie gesprek aandroeg als redenen om niet te gaan kunnen heel goed niet de redenen van het kind, maar van de moeder zijn. Zie ook punt 3.

5. Het is niet!de schuld van het kind dat haar ouders gescheiden zijn. Dat was hun keuze. Ze heeft echter wel te dealen met de consequenties daarvan, al heeft ze daar niet om gevraagd. Het is ook niet! haar schuld dat papa uit zijn slof geschoten is na het slechte nieuws. Dat komt geheel en al voor zijn rekening en daar zal hij zelf de verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Het beste lijkt mij dat papa zijn teleurstelling inslikt en zich als de volwassen man die hij is verontschuldigt bij zijn dochter voor zijn uitbarsting en haar zegt dat hij het heel jammer vindt dat ze niet komt, maar dat hij haar besluit respecteert. Mogelijk kunnen jullie op een andere dag iets leuks samen doen om het te vieren?
Door hannabelgje
Dus we leren kinderen dat ze mogen doen en laten wat ze zelf willen? Ookal kwetsen ze daar anderen mee? Dat ze geen rekening hoeven te houden met anderen? En dat ze in het leven niks hoeven te doen wat ze niet willen?
Ik begrijp dat kinderen van gescheiden ouders de hoop hebben dat hun ouders terug bij elkaar komen. En dat dat heus niet makkelijk is. Maar alles bij hem neerleggen vind ik ook niet eerlijk.
Maar ik hoop dat ze gewoon mee gaat en een leuke dag heeft. En ik denk dat als ze niet komt ze er later spijt van gaat krijgen.

Door eelke
hannabelgje schreef: wo 18 jan 2023, 11:40 Dus we leren kinderen dat ze mogen doen en laten wat ze zelf willen? Ookal kwetsen ze daar anderen mee? Dat ze geen rekening hoeven te houden met anderen? En dat ze in het leven niks hoeven te doen wat ze niet willen?
Ik begrijp dat kinderen van gescheiden ouders de hoop hebben dat hun ouders terug bij elkaar komen. En dat dat heus niet makkelijk is. Maar alles bij hem neerleggen vind ik ook niet eerlijk.
Maar ik hoop dat ze gewoon mee gaat en een leuke dag heeft. En ik denk dat als ze niet komt ze er later spijt van gaat krijgen.

In die trant ben ik wel benieuwd of haar vader met haar besproken/toestemming heeft gevraagd om te trouwen met jou?
Door Too
Wat een lastige situatie Hanna, ze is natuurlijk ook pas 13.
Dan ben je (nog een hele tijd) ook nog heel erg kind en zeker qua emoties moet er nog heel veel gegroeid worden .. ingewikkeld voor haar, bij tijd en wijle moeilijk en pijnlijk voor haar omgeving maar zo gaat dat nu eenmaal.

Laat haar weten dat ze altijd welkom is (óók als ze eerst nee heeft gezegd mag ze zich bedenken )

Hopelijk hebben jullie het zaterdag heel gezellig! :-*
Door hannabelgje
eelke schreef: In die trant ben ik wel benieuwd of haar vader met haar besproken/toestemming heeft gevraagd om te trouwen met jou?
Dat heeft hij inderdaad gedaan. Hij heeft met ze gepraat zonder mij erbij en gevraagd wat ze ervan vonden. Zowel het kopen van een huis samen als het trouwen. Beide vonden ze heel leuk. Maar ze gaven dus wel aan het niet leuk te vinden dat ze er niet bij konden zijn. Dus hebben we alles omgegooid en gezorgd dat ze er wel bij kunnen zijn.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door