Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Siberienne schreef: do 06 okt 2022, 21:38 Bij ons eerste pupke koos de fokker - achteraf keek ik naar de foto’s (we waren elke week op bezoek) en zat Janouk steeds bij ons op schoot :)
De fokker geeft straks wel aan welke pup hij denkt dat het beste bij mijn wensen (die ik heb aangegeven) past. Maar dan nog gaat het in overleg. Ik hoef me niet perse aan hun advies te houden. Elke week kijken is voor mij helaas geen doen. Ik ben 4 uur onderweg alleen om er te komen.
Door Siberienne
pike schreef: do 06 okt 2022, 22:02 De fokker geeft straks wel aan welke pup hij denkt dat het beste bij mijn wensen (die ik heb aangegeven) past. Maar dan nog gaat het in overleg. Ik hoef me niet perse aan hun advies te houden. Elke week kijken is voor mij helaas geen doen. Ik ben 4 uur onderweg alleen om er te komen.
Nee, dat lukte bij ons ook alleen bij de eerste pup, omdat we toen vlakbij woonden. Maar ik bedoelde meer van, soms heb je een klik - net als wat PoP beschrijft, maar dat gaat best onbewust denk ik soms.
Bij s2 zijn we ook maar twee keer wezen kijken (zelfde fokker maar wij woonden verder weg).. maar dat ging helemaal anders dan gepland - we zouden maar 1 pup krijgen, toen haakte er last minute een koper af (die de fokker eigenlijk al niet zo zag zitten) en toen…. Werden het er twee, en die tweede… die hebben we nog steeds :D

Echt joh, zo leuk om mee te kijken met dit nest ;)
Door Kromfohrlanders
Bram had een klik met Doutze, ik kon kiezen uit 2 pups.
Qua uiterlijk sprak het andere teefje me meer aan, maar Doutze was de enige die Bram steeds opzocht (de anderen vluchten meer voor hem weg) en Doutze was ook de enige die wel met mij wilde sjorren.

Dus die is het toen geworden. Doutze en Bram hebben in veel opzichten dezelfde energie, heel bijzonder vindt ik dat. Ze voelen elkaar perfect aan, allebei ADHD autistjes met zo'n beetje dezelfde triggers. Zij snappen elkaar. Hoe meer ik Doutze leerde kennen hoe meer ik snapte waarom zij zich zo aangetrokken voelde tot Bram in plaats van dat hij haar afstootte zoals dat met de andere pups was. Heel bijzonder.

Fijn dat de fokker meedenkt en het meer een gezamenlijk besluit is.

Karen
Door Siberienne
Overigens had ik zelf bij Janouk helemaal niet door dat we hem zoveel op schoot hadden; dat nest leek zo op elkaar dat ik ze totaal niet uit elkaar kon houden… de fokker veranderde de keuze op de laatste dag omdat het hondje wat ze voor ons op het oog had zo’n sloper was. Die ging later naar een sledehonden team en sloopte inderdaad de halve kennel :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door