Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik luister al heel lang via storytell boeken. Bevalt me uitstekend, is het enige wat ik kan als ik migraine heb en ik val er savonds fijn mee in slaap.

Nou is het sinds een tijdje zo dat mijn luisterboeken Siri activeren. Echt mega irritant, eerst was het een keer per kwartier, maar nu kan er geen zin afgemaakt worden of Siri bemoeit zich er al weer mee. En nee, ik luister geen boeken die steeds “hey Siri” zeggen ;D

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Enige wat ik heb gevonden is Siri uitzetten als mijn scherm vergrendeld is. Maar soms kan ik niet eens snel genoeg mijn scherm vergrendelen :o
Door dinky89
Aangezien Siri reageert op wat ze hoort denk ik dat je het gewoon aanzet? als dat zo is zou wellicht een koptelefoon/oortjes helpen waardoor het luisterboek niet door de ruimte klinkt maar alleen in je oor?

Verder totaal geen ervaringen met spraakassistenten. Had al ruzie met de spraakassistent voor de navigatie die nooit naar mij luisterde. Dan deed ik het handmatig en kon collega doodleuk naast mij zeggen dat het ook op spraak werkte. Mocht dan altijd terugzeggen dat handmatig sneller was. Als ze het niet geloofden dan demonstreerde ik het met spraak en kreeg ik gelijk dat het bij mij inderdaad niet sneller was op spraak ;D
Door Kaela
dinky89 schreef: di 08 feb 2022, 16:27 Aangezien Siri reageert op wat ze hoort denk ik dat je het gewoon aanzet? als dat zo is zou wellicht een koptelefoon/oortjes helpen waardoor het luisterboek niet door de ruimte klinkt maar alleen in je oor?

Verder totaal geen ervaringen met spraakassistenten. Had al ruzie met de spraakassistent voor de navigatie die nooit naar mij luisterde. Dan deed ik het handmatig en kon collega doodleuk naast mij zeggen dat het ook op spraak werkte. Mocht dan altijd terugzeggen dat handmatig sneller was. Als ze het niet geloofden dan demonstreerde ik het met spraak en kreeg ik gelijk dat het bij mij inderdaad niet sneller was op spraak ;D
Met oortjes doet Siri het inderdaad niet. Maar als ik overdag of als ik in slaap wil vallen luister, heb ik liever geen oortjes in. Daar gaan mijn oren op den duur zeer van doen.
Door dinky89
Kaela schreef: di 08 feb 2022, 16:41 Met oortjes doet Siri het inderdaad niet. Maar als ik overdag of als ik in slaap wil vallen luister, heb ik liever geen oortjes in. Daar gaan mijn oren op den duur zeer van doen.
Ja, dat begrijp ik heel goed.
Hopelijk hebben anderen een oplossing waar je wel iets aan hebt waarbij je geen oortjes in hoeft om Siri stil te krijgen
Door Too
dinky89 schreef: wo 09 feb 2022, 09:05 Ja, dat begrijp ik heel goed.
Hopelijk hebben anderen een oplossing waar je wel iets aan hebt waarbij je geen oortjes in hoeft om Siri stil te krijgen
"Siri hou je mond/klep dicht/af!!"
Dat is t zeker ook niet? Misschien een gt consultje?

Wat lijkt me dat irritant, nou ben ik niet van de luisterboeken.. iets met aandacht en vreselijk afdwalen maar er zijn voor nachtelijk luisteren ook hoofdbanden met speakertjes er in zodat je lekker kunt liggen én de enige bent die hoort
Door Siberienne
En Siri gewoon helemaal uitzetten? Ik gebruik Siri niet meer nadat duidelijk werd dat er nogal veel meegeluisterd werd en ik op mijn werk nogal eens in vertrouwelijke gesprekken zit. Ik mis het niet.
Door Kaela
Siberienne schreef: wo 09 feb 2022, 09:51 En Siri gewoon helemaal uitzetten? Ik gebruik Siri niet meer nadat duidelijk werd dat er nogal veel meegeluisterd werd en ik op mijn werk nogal eens in vertrouwelijke gesprekken zit. Ik mis het niet.
Ik gebruik Siri nooit, dus als dat kan is dat een prima oplossing. Ik heb al eens lopen zoeken maar kreeg het toen niet voor elkaar. Zal er eens op googlen!
Door Kaela
Too schreef: wo 09 feb 2022, 09:28 "Siri hou je mond/klep dicht/af!!"
Dat is t zeker ook niet? Misschien een gt consultje?

Wat lijkt me dat irritant, nou ben ik niet van de luisterboeken.. iets met aandacht en vreselijk afdwalen maar er zijn voor nachtelijk luisteren ook hoofdbanden met speakertjes er in zodat je lekker kunt liggen én de enige bent die hoort
Dat is voor de nachten best een idee. Los van het siri probleem. Want als meneer slaapt doe ik wel oordopjes om hem niet te storen. En dat vinden mijn oren eigenlijk helemaal niet leuk.
Door Siberienne
Kaela schreef: wo 09 feb 2022, 10:09 Ik gebruik Siri nooit, dus als dat kan is dat een prima oplossing. Ik heb al eens lopen zoeken maar kreeg het toen niet voor elkaar. Zal er eens op googlen!
Bij instellingen, Siri en zoeken, kun je eea uitzetten
089ADC68-0FAF-405A-B756-923700385F10.png
089ADC68-0FAF-405A-B756-923700385F10.png (403.95 KiB) 1073 keer bekeken
Door pluk
Kaela schreef: wo 09 feb 2022, 10:10 Dat is voor de nachten best een idee. Los van het siri probleem. Want als meneer slaapt doe ik wel oordopjes om hem niet te storen. En dat vinden mijn oren eigenlijk helemaal niet leuk.
Voor de nachten geen oplossing want je kunt er denk ik niet lekker op liggen maar als je overdag ook last hebt van oordopjes dan kan ik je de koptelefoon van Shokz aanraden. Die zit buiten de oorschelp.
Door Too
pluk schreef: wo 09 feb 2022, 11:13 Voor de nachten geen oplossing want je kunt er denk ik niet lekker op liggen maar als je overdag ook last hebt van oordopjes dan kan ik je de koptelefoon van Shokz aanraden. Die zit buiten de oorschelp.
Och ik vind ze er eigenlijk uitzien als een warme-oren-in-de-winter haarband zonder rare uitsteeksels
Ik heb ze overwogen voor white noise, delta waves, meditatie achtige dingen ter ontspanning en beter slapen
Het is er alleen niet van gekomen bovendien word ik wakker zodra de muziek of de stem is afgelopen ::) terwijl herrie in het trappenhuis of de deurbel aan me voorbij gaat
Door pluk
Too schreef: wo 09 feb 2022, 12:09 Och ik vind ze er eigenlijk uitzien als een warme-oren-in-de-winter haarband zonder rare uitsteeksels
Ik heb ze overwogen voor white noise, delta waves, meditatie achtige dingen ter ontspanning en beter slapen
Het is er alleen niet van gekomen bovendien word ik wakker zodra de muziek of de stem is afgelopen ::) terwijl herrie in het trappenhuis of de deurbel aan me voorbij gaat
Ik reageerde op de opmerking van Kaela dat haar oren oordopjes niet leuk vinden en geef een alternatief.
Door Too
pluk schreef: wo 09 feb 2022, 12:20 Ik reageerde op de opmerking van Kaela dat haar oren oordopjes niet leuk vinden en geef een alternatief.
:doh:
goed lezen blijft een uitdaging
Door Kaela
Ja ik heb Siri uit gekregen! Als je al die schuifjes uit doet , kan je siri uit zetten. Lekker onduidelijk, maar ik kan weer ongestoord luisteren!

Thanx allemaal!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door