Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Nou, dat jasje staat hem maar wat stoer.
Ik weet nog dat ik jullie met z'n allen eens tegenkwam op het strand en dat mijn George je jongens gewoon om haar kleine pootje wond.......zo schattig.
Door Kromfohrlanders
Laat maar lekker kletsen hoor.
Hier ook altijd rare blikken omdat Doutze regelmatig een jas aan heeft op koude dagen. En Aismee dan weer niet. Dat schijnt helemaal raar te wezen.. :-)

Maar zelfs als er mensen in een FB groep vragen naar een jas voor hun hond om hele goede redenen, dat er altijd reacties moeten komen dat honden een prima jas hebben.. zucht.

Als je hond baat heeft bij een jas, dan zeker lekker aantrekken en niet teveel luisteren naar de omgeving. Jij weet beter.

Karen
Door pearlsofpassion
Ja, en je hond zit een hele dag binnen, tenzij bij wandelingen.. Hoe kan die 'eigen' jas dan aangepast zijn aan buiten? Er kan zomaar 20-25 graden verschil op zitten.
Tuurlijk wordt hij iets dikker in de winter, het is steeds koud als je gaat wandelen. Maar das toch niet hetzelfde als volledig afgehard zijn.. Dat krijg je pas bij permanent buiten zijn.
Dan wordt die vacht pas echt dik.
En oudere honden maken nu eenmaal moeilijker vacht aan en kunnen slechter tegen kou.

Komt nog bij dat ze gefokt worden op een vacht type dat niet noodzakelijk aangepast is aan ons klimaat.
Door Kaio
Ach joh gewoon vragen wat zelf in de spiegel zien dan :naughty:
Hij mag lekker genieten van zijn oude dag!

Puppies en jonge honden hebben meer moeite met hun temperatuurhuishouding. Dus tja als ie het fijn heeft.
pearlsofpassion schreef:Ja, en je hond zit een hele dag binnen, tenzij bij wandelingen.. Hoe kan die 'eigen' jas dan aangepast zijn aan buiten? Er kan zomaar 20-25 graden verschil op zitten.
Tuurlijk wordt hij iets dikker in de winter, het is steeds koud als je gaat wandelen. Maar das toch niet hetzelfde als volledig afgehard zijn.. Dat krijg je pas bij permanent buiten zijn.
Dan wordt die vacht pas echt dik.
En oudere honden maken nu eenmaal moeilijker vacht aan en kunnen slechter tegen kou.

Komt nog bij dat ze gefokt worden op een vacht type dat niet noodzakelijk aangepast is aan ons klimaat.
Hoe meer binnen en hoe meer je jassen aandoet hoe meer de vacht en hond slechter bestand gaan zijn tegen de temperatuur. Maar bij oude en of zieke honden gaat dat zeker niet op. Dus gewoon doen wat je fijn vind en je hond fijn vindt.

Ik probeerde met - 10 mijn honden ook binnen te laten slapen (ook oude) dag 1, ging, dag 2 protest , dag 3 hopeloze fail ;D Zij hebben toch blijkbaar een andere perceptie van kou dan wij, is ook even wennen hoor.
Door tt-tjes
Gewoon lekker doen. En lekker laten l*llen. Ik heb regenjassen en winterjassen. Asha heeft een behoorlijke vacht. Maar die krijgt gewoon een regenjas aan, en in de winter ook een winterjas.
Ligt tenslotte in een verwarmd huis en heeft het ook koud buiten volgens mij als het behoorlijk vriest.
Door pike
Duc liep vroeger op zomerse dagen met een koeljas aan. Je wil niet weten wat voor blikken je dan toegeworpen krijgt :-X
Door doranto
pike schreef: do 16 dec 2021, 16:14 Duc liep vroeger op zomerse dagen met een koeljas aan. Je wil niet weten wat voor blikken je dan toegeworpen krijgt :-X
Honyx loopt daar 's-zomers ook mee. Nog nooit een opmerking gehad. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door