Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
smulpaap schreef: zo 12 dec 2021, 10:18 Ja absoluut . Gelukkig staat er niet nog een nul achter . Dat zou ernstig zijn
Maar ja zo geldt dat ook voor haar voeding met een grote hond denk je , ach 10 of 20 gram nier of lever te veel bv . Is voor een keer geen ramp . 20 gram nier is Thara haar portie :biggrin2:
Ja echt wel dat is hier enkel wat afronding ruis ;D Kijken we niet eens naar.
Lijkt me best moeilijk om zo precies te moeten zijn. Dus best knap van alle kleine honden baasjes!
Das hetzelfde in verhouding hoor. Een klein stukje met een kleine afwijking of een 10x zo grote portie met 10x die afwijking, dat zie je even goed of slecht op het zicht.
Het moet ook niet tot op de gram he.. Een keertje 2 gram meer en eens 3 minder. Als het in de buurt komt is't goed he..
Das hetzelfde als bij jou dan 20 of 30gram verschil.
Door - pien -
smulpaap schreef: zo 12 dec 2021, 11:35 Thara haar ideale gewicht is 6,8 hooguit 7 kilo . Ze is best flink voor een teef . Hier in het dorp woont een kennelgenootje , een reu. Die is kleiner en heel anders van bouw . Thara is groter. :biggrin2:
Ik ben ooit begonnen met 225 gram , dat was voor haar castratie .En dat had ze toen nodig . Na castratie naar 175 gram gegaan . Dat ging ook goed. Maar toen ze minder actief was en niet veel mocht begon ze aan te komen . Dus toen eerst naar 130 gram , maar dat trok ze niet . En nu op 150 gram is ze voldaan en weer tevreden . En valt ze gestaag af . En ja , die hoeveelheden :biggrin2: ik had dat voorheen ook met de groters . Dan lag er Vleesbot in de bak . Nu is het knippen geblazen . Voordat er bv een kilo Vleesbot op is . Spiervlees idem . Groot inkopen is het niet . Ik haal Spiervlees gewoon bij de slager en de poelier , dan heeft ze afwisseling . Paar ons van dit , paar ons van dat :biggrin2:
Ik vind het knap, dat gegoochel met die mini-hoeveelheden :biggrin2:
Door - pien -
smulpaap schreef: za 11 dec 2021, 14:13 Tut kreeg ook teveel spek
Een tijdje niet zo mobiel geweest , en alleen aangelijnd wandelen ......
Ik gaf haar al minder ....
Ik moest ook even zoeken , voorheen deed ze nooit aan straatvreten , dat begon abnormale vormen aan te nemen . Zelfs bv een plastic buis
Geen zin in een gedragsprobleem en dus niet meer los kunnen lopen
Heel veel groenten verdomd ze , dus gekozen voor de wat langzamere weg
Een gehele maaltijd per week minder gedeeld door 7 dagen .dat was te doen
Ze is inmiddels gewend aan deze portie en is weer veel actiever . Dus nu nog zo'n 150 tot 200 gram te gaan
Goed gedaan!
Door smulpaap
- pien - schreef: di 14 dec 2021, 11:11 Ik vind het knap, dat gegoochel met die mini-hoeveelheden :biggrin2:
Ik heb weleens overwogen om kvv te voeren
Ze heeft het ook weleens gehad , hmm lekker . Maar waar blijft de rest van mijn eten :biggrin2:
En ach , alles went . Voorheen had ik er veel meer werk aan met vier stuks
Dit is wat vaker knippen en snijden . Ik heb aan 1 vrieskast meer dan voldoende
Als die vol zit kan ik 6 maanden vooruit
Voorheen stonden er twee vrieskasten en een vrieskist
Door - pien -
Heerlijk toch, dat je tut er zo van geniet, het knagen.
Joep deed ik er geen plezier meer mee, die zit aan de kvv. En nu er een grote hongerlap minder is zou ik ook bijna toe kunnen met m'n vrieskast, maar er staat ook nog een hele kist :-X
Rocco eet wel barf maar maar 250 g per dag.
Vroeger had ik alleen de vrieskast, dan moest ik elke 6 weken bestellen en hopen dat het paste.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door