Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3435171
Siberienne schreef: wo 24 nov 2021, 21:46
OK, dan zijn we't dus vrijwel eens.
Ik bedoel ook zeker niet dat het virus gevaarlijker wordt van vaccineren. En ook niet dat het zeker niet milder kan worden. Ik weet hoe evolutie werkt, en dat het niet met een bewust doel is. ;) Maar ik moest het verhaal toch een beetje begrijpbaar houden.
Ik heb eigenlijk geen tijd voor grote stukken te typen en te lezen, want het leven is behoorlijk druk. Ik werk ook 140% van m'n uren tegenwoordig omdat er gewoon te veel testen afgenomen worden en er een boel nieuwe medewerkers aangenomen zijn die gewoon ontzettend traag werken. Enfin, maakt niet uit.
Ik begrijp waarom jij niet denkt dat vaccinatie het milder worden van het virus tegenwerkt, ik hoop dat jij begrijpt waar mijn bezorgdheid dat dit wel gebeurt, vandaan komt. Ik blijf toch bij dat standpunt. Ik ben er bang voor. Uiteraard weet ik het niet zeker. Je kan nooit met zekerheid de evolutie voorspellen.

Dit gezegd zijnde ga ik straks m'n booster halen. Moderna dan toch...
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Ik ben teleurgesteld in mezelf en opgelucht tegelijk. Blijk ik toch maar een flauwe, makke volger te zijn...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3435173
pearlsofpassion schreef: do 25 nov 2021, 10:59
Dit gezegd zijnde ga ik straks m'n booster halen. Moderna dan toch...
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Ik ben teleurgesteld in mezelf en opgelucht tegelijk. Blijk ik toch maar een flauwe, makke volger te zijn...
Daar ben ik het niet mee eens. Je maakt gewoon een afweging in een situatie dat er weinig te kiezen valt.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435177
Een makke volger zou zonder enige twijfel de booster hebben gekozen, dat heb jij niet gedaan PoP ;)

@siberienne: bedankt voor weer een uitgebreide uitleg!


Inmiddels ook gelezen dat op Europees niveau is vastgesteld dat je 9 maanden na vaccinatie booster zou moeten krijgen voor coronapas :-X en in Nederland is herstelbewijs verlengd naar 365 dagen maar internationaal blijft het 180 dagen omdat dit in Europese richtlijn staat. Lang leve de overzichtelijkheid ::)
Door Siberienne
#3435178
pearlsofpassion schreef: do 25 nov 2021, 10:59 OK, dan zijn we't dus vrijwel eens.
Ik bedoel ook zeker niet dat het virus gevaarlijker wordt van vaccineren. En ook niet dat het zeker niet milder kan worden. Ik weet hoe evolutie werkt, en dat het niet met een bewust doel is. ;) Maar ik moest het verhaal toch een beetje begrijpbaar houden.
Ik heb eigenlijk geen tijd voor grote stukken te typen en te lezen, want het leven is behoorlijk druk. Ik werk ook 140% van m'n uren tegenwoordig omdat er gewoon te veel testen afgenomen worden en er een boel nieuwe medewerkers aangenomen zijn die gewoon ontzettend traag werken. Enfin, maakt niet uit.
Ik begrijp waarom jij niet denkt dat vaccinatie het milder worden van het virus tegenwerkt, ik hoop dat jij begrijpt waar mijn bezorgdheid dat dit wel gebeurt, vandaan komt. Ik blijf toch bij dat standpunt. Ik ben er bang voor. Uiteraard weet ik het niet zeker. Je kan nooit met zekerheid de evolutie voorspellen.

Dit gezegd zijnde ga ik straks m'n booster halen. Moderna dan toch...
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Ik ben teleurgesteld in mezelf en opgelucht tegelijk. Blijk ik toch maar een flauwe, makke volger te zijn...
Niet vergeten dat Moderna in uitgangspunt al meer mRNA bevatte dan Pfizer, dus dat daar voor de halve dosering als booster wordt gekozen verbaast mij niet. Ik denk ook echt dat die effectiviteit niet minder hoeft te zijn dan een volle dosis Pfizer.

Slimmer om het nu zo snel mogelijk te doen ;) die booster halen. (Sorry verkeerde smiley)
Door Siberienne
#3435179
dinky89 schreef: do 25 nov 2021, 12:29 Een makke volger zou zonder enige twijfel de booster hebben gekozen, dat heb jij niet gedaan PoP ;)

@siberienne: bedankt voor weer een uitgebreide uitleg!


Inmiddels ook gelezen dat op Europees niveau is vastgesteld dat je 9 maanden na vaccinatie booster zou moeten krijgen voor coronapas :-X en in Nederland is herstelbewijs verlengd naar 365 dagen maar internationaal blijft het 180 dagen omdat dit in Europese richtlijn staat. Lang leve de overzichtelijkheid ::)
Oh fijn, wij hebben al een wet met deels 6 maanden en deels 12 voor bescherming na doorgemaakte infectie, dit kan er ook nog wel bij ...
#3435181
Siberienne schreef: do 25 nov 2021, 12:39 Niet vergeten dat Moderna in uitgangspunt al meer mRNA bevatte dan Pfizer, dus dat daar voor de halve dosering als booster wordt gekozen verbaast mij niet. Ik denk ook echt dat die effectiviteit niet minder hoeft te zijn dan een volle dosis Pfizer.

Slimmer om het nu zo snel mogelijk te doen ;) die booster halen. (Sorry verkeerde smiley)
OH thanx !
Dat wist ik nog niet..

Welja, dan ben ik meteen weer in orde. En ook beschermd. Zal dan wel wat sneller een nieuwe moeten maar die gaat zowiezo ook weer collectief in het ziekenhuis zijn, dus dat maakt niets uit.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435183
pearlsofpassion schreef: do 25 nov 2021, 13:32 OH thanx !
Dat wist ik nog niet..

Welja, dan ben ik meteen weer in orde. En ook beschermd. Zal dan wel wat sneller een nieuwe moeten maar die gaat zowiezo ook weer collectief in het ziekenhuis zijn, dus dat maakt niets uit.
Maar je mag er waarschijnlijk niet meer mee op vakantie in buitenland volgende zomer :P Ok sorry flauw "grapje".
Door Lizzy
#3435189
En bij Pfizer vieren ze feest. "BRUSSEL - De geldigheid van het Europees coronacertificaat voor reizen moet als het aan Brussel ligt worden beperkt tot 9 maanden na de laatste prik. Daarna is een booster nodig om als ’volledig gevaccineerd’ de QR-code te kunnen gebruiken".
#3435191
Valt nog mee. Ik dacht dat het 6 maand ging worden.
Tis verder niets nieuws he. Ze waren er Europees al een tijdje over bezig.

Die kinderen zat er ook aan te komen. Maar ik ben er echt niet blij mee. Hoop zo hard dat ze dat aub niet gaan verplichten! :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3435192
Lizzy schreef: do 25 nov 2021, 17:16 En bij Pfizer vieren ze feest. "BRUSSEL - De geldigheid van het Europees coronacertificaat voor reizen moet als het aan Brussel ligt worden beperkt tot 9 maanden na de laatste prik. Daarna is een booster nodig om als ’volledig gevaccineerd’ de QR-code te kunnen gebruiken".
Zou ik ook doen als ik 1000 dollar per seconde verdiende. :biggrin2: Je maakt een matig prikje en krijgt alle overheden zover dat ze de hele bevolking verplicht laat inenten en als blijkt dat het niet zo goed werkt, geef je hetzelfde vaccin gewoon nog een keer. En dat mag je ook nog eens op tv promoten in de door de belastingbetaler betaalde zendtijd. En dat alles met 0,0 risico. Echt, die lui lachen zich de krullen van de buuk.
Door Lizzy
#3435193
Angelique schreef: do 25 nov 2021, 17:36 Zou ik ook doen als ik 1000 dollar per seconde verdiende. :biggrin2: Je maakt een matig prikje en krijgt alle overheden zover dat ze de hele bevolking verplicht laat inenten en als blijkt dat het niet zo goed werkt, geef je hetzelfde vaccin gewoon nog een keer. En dat mag je ook nog eens op tv promoten in de door de belastingbetaler betaalde zendtijd. En dat alles met 0,0 risico. Echt, die lui lachen zich de krullen van de buuk.
;D ;D ;D ;D ;D

Wel grappig trouwens, jij voorspelde dit 1 jaar geleden al (in de tijd dat ik Rutte nog een lieverd vond, ik, als linkse rakkert).
Door Siberienne
#3435195
Zo slecht zijn de vaccins : (ironisch bedoeld)
8A974C9D-4925-4725-A14A-BCA39EE51D45.jpeg
8A974C9D-4925-4725-A14A-BCA39EE51D45.jpeg (17.1 KiB) 237 keer bekeken
Soms is het goed even duidelijk in beeld te zien wat die prikjes toch nog steeds wel doen ;)
Dit zijn ziekenhuis opnames vanwege COVID-19 in Noorwegen, met aantal opnames per 100.000 mensen plus de mediane leeftijd (alder). Wat dus opvalt is dat van de ongevaccineerden er een groter aandeel in het ziekenhuis komt en dat ze jonger zijn.
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 25 nov 2021, 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door