Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3433303
Was met name de jongste , die had een punctie, andere tand zat in tuig. Hij slaapt nu veel meer als anders is beduusd, maar slapen is goed.
Ik hoop ook gewoon dat de andere hond niks heeft , ja wrslijk op zijn eigen lip/ tong gebeten in ieder geval, wondjes vielen hier wel mee nl. Hopelijk bij de andere hond dus ook. Want puber beet ook van zich af ( daar maak ik me gedragtechnisch in deze levensfase weer druk om)
Dat ie weg gelopen is kan ik me nu wel voorstellen, ik was razend nl. 🙄 ( edit en gewoon echt in paniek) De oudste was er nl ook bovenop gedoken met zijn gewicht en die was in ademnood. Witte slijmvliezen en kreeg geen adem meer. (Ik vermoed al enige tijd dat ie stembandverlamming heeft overigens )
Maar goed ze hebben vanwege hun vacht dus wel AB gekregen, want je kunt echt iets missen.
Ik snap nu wel weer wat jullie vaker zeggen in Nederland als men eens even elkaar de ruimte zou geven of wat geduld zou hebben of inzicht etc...
Het was gewoon een klote situatie die voorkomen had kunnen worden :-\
Ik hoop dat de andere hond die die achter gelaten heeft hem ook nog gevonden heeft maar dat zal vast wel.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3433307
Lekker dan, jij hebt er dus nu 2 aan de pillen alleen maar omdat een oetlul zijn hond niet bij zich hield?

Hopelijk blijft het bij die ene plek en is er verder geen schade.....en heeft oudje niet al teveel last van naweeën :(

Maar begrijp ik het goed dat die meneer 2 honden bij zich had en gewoon wegliep zonder 1 van die 2 ????

Bijzonder, uit de situatie willen snap ik, maar je hond achterlaten :o

Laten we het er maar op houden dat mensen soms beter geen hond kunnen hebben..... beter voor hun eigen hond, maar ook beter voor de omgeving
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3433557
Het mijten verhaal bij de muizen is nog niet afgelopen helaas. In ieder geval eentje heeft weer plekjes.

De dierenarts stuurt weer druppels op en dan mag de hele bak weer schoon. Zo leuk :-\
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433603
Pffff, de baby werd wakker... :(
En normaal klaag ik daar niet over, zeker komende nacht zal ze vaak wakker worden want er komen weer tandjes...

Maar net werd ze wakker omdat één of andere :-X :-X :-X vuurwerk af moet steken.. >:( >:(
Straks komt er regelmaat in, en dan reageren de honden ook zeker >:( :'(

Kan het dit jaar ook verboden worden? ::) :(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433604
Ocharme... :(
Das echt een heel gemene manier om wakker te worden. Ik kon ook echt kwaad worden als de kindjes van lawaai wakker lagen. >:( :knuppel2:

En tandpijn kan ook zo slopend zijn bij die kleintjes.
Ik weet niet of ze plat ligt, maar haar hoofdeinde iets hoger laten dan haar voeten kan helpen als de tandpijn naar de oren uitwaaiert. Net als bij een echte oorontsteking.
En onze kindjes hadden geen fopspenen maar Laurens had wel een bijtspeeltje in zijn bed waar hij veel op beet. Een badspeeltje in de vorm van een zeehond (nooit in bad gebruikt uiteraard) was favoriet om op de staart te bijten. Er bestaan ook speciale bijttutjes. Die vond de jongste dan weer fijn. Ik heb nog een foto. Het is symmetrisch dus in zijn mond hetzelfde als wat je ziet.
IMG_20191226_084246.jpg
IMG_20191226_084246.jpg (651.36 KiB) 1318 keer bekeken
Ik vond dat wel een aanrader bij tandpijn. Hij heeft er zelden mee geslapen hoor. Maar deze foto is vb getrokken toen het zo erg was dat we hem bij ons in bed hadden genomen, tutje lichtjes opgedrongen en hij dan toch eindelijk kon slapen. Als hij dan pijn kreeg kon hij bijten zonder volledig wakker te worden.

Voor overdag was de nuby tandenborstelset, de rubberen borstel favoriet om (vooral op het handvat) te knagen. Dat is stevig maar geeft een tikje mee. Ideaal.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433607
Aaah, schatje.. :smitten:
Ik wilde ook wel boos worden, maar heb niemand om boos tegen te zijn, en om nou de rolluiken open te doen om uit het raam te schreeuwen... ::)
Dus dan de frustratie maar hier zetten, dat helpt ;)

En tandjes zijn stom omdat ze dan zo gillend wakker wordt, maar ze laat zich goed troosten en overdag heeft ze er weinig last van, alleen als ze moet slapen...

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433610
Ja, bij neerleggen is het typisch erger. Als ze echt te moe wordt en je hebt overdag de tijd zou je haar in de draagdoek wat kunnen laten bijslapen.
Zielig he. En je voelt je zo machteloos...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433675
M'n kip Pauline is naar de buren gevlogen. :-\
Vanop 5m afstand de ruim 2m hoge afsluiting over.... Dat hield ik nu nooit voor mogelijk...

We gingen haar halen, maar dat had ik onderschat. Het anders zo tamme meisje was nu behoorlijk op haar hoede en licht schichtig. Ze liet zich niet pakken. Dus afgesproken dat ik haar dan wel tegen het donker zou komen halen, als ze rustig wordt. Probleem is alleen, Pauline is een donker gekleurde kip. En nu vinden we haar niet. :o :-\
Ik heb onze super lieve en behulpzame buren al 2x lastig gevallen en sta nog steeds met lege handen. Ik maak me ook wel een beetje zorgen, moet ik zeggen.
Door hannabelgje
#3433678
Oh dat is zo herkenbaar pop. Ik hoop dat je haar vindt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433682
Vandaag nog maar eens proberen. En als we haar zien de meelwormen maar meenemen ipv gewoon graantjes.
Ze komt uit de hand eten en thuis kon ik haar ook aaien, dus dat zou met geduld toch moeten lukken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433694
Ze is weer thuis.
Wilde ook van de meelwormen wel eentje uit de hand aanpakken maar niet dicht genoeg aan m'n voeten ze van de grond oppikken, zodat ik haar met 2 handen kon opnemen. Voelen ze toch instinctief dat ze dan kwetsbaar zijn zeker.
Dus werd het toen ze links van me was, in m'n rechterhand een worm houden zodat ze langs me heen moest en dan met m'n linkerhand haar vastgrabbelen. Niet zo aangenaam maar ja, dat is wel haar eigen schuld hé...
Terug thuis maar even wat pennen van 1 vleugel ingekort. En toen ik haar losgelaten had, kwam ze weer pardoes tussen m'n voeten staan bij het eten. ::) dan wel hoor... :cool:
Door hannabelgje
#3433703
Vanmorgen werd ik wakker omdat Zoë niet lekker was. Mee naar buiten gegaan. Ze had buikpijn dus een buscopan erin gestopt. Normaal is ze dan na een kwartiertje weer beter maar nu lijkt het niet voldoende te helpen. Ze ligt nog steeds niet rustig. Dadelijk de da maar bellen als die open is. Hopen dat we terecht kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door