Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Belle is dood. :'(
Ze vond haar vanmorgen in de ren.
Ze is 6 geworden. Wat niet super jong is voor een konijn maar ik had toch verwacht dat ze ouder ging worden. Ze was een heel sterk konijn. Van karakter en van gestel. Ze kon, letterlijk, bergen verzetten. Ze was nl een halfwild konijntje en had dus een serieus pittig kantje en groef heuse burchten. Een tam konijn graaft een putje, soms zelfs een tunnel, maar een burcht, dat is toch wat anders.
IMG_20210614_202414.jpg
IMG_20210614_202414.jpg (3.34 MiB) 461 keer bekeken
Ze was zo'n fijn konijn met zo'n natuurlijk gedrag. En mooi! Ik vond haar 1 van de mooiste konijnen die ik ooit gezien heb.
20160813_154920.jpg
20160813_154920.jpg (4.2 MiB) 461 keer bekeken
Ik koos haar uit het asiel toen ze anderhalf jaar oud was. Ze kwam met 5 andere nieuwe konijntjes, pioniers in de verse grote konijnenren. Die groep werd een heus gedoe want op 10m2 kwamen ze super overeen maar op groter terrein lukte het maar niet. Op den duur kwam er steeds ruzie.. Je zit natuurlijk met 6 volwassen konijntjes, sommigen nog hormonaal, vele zelfbewuste karakters die nooit geleerd hebben rekening te houden met een ander, laat staan groepsdynamiek. Daar heb ik veel uit geleerd. En Belle was zeker een moeilijkere factor in de groep.
20160906_164001.jpg
20160906_164001.jpg (2.34 MiB) 461 keer bekeken
Ze kon het vooral goed vinden met Ward, en daar is ze de rest van haar leven nooit van gescheiden geweest. Ze kleurden ook zo mooi samen, grijs en bruine wildkleur.
Hier samen, tijdens de koppeling met Flore dit jaar.
IMG_20210610_151315.jpg
IMG_20210610_151315.jpg (1009.48 KiB) 461 keer bekeken
Ze was mijn bijzonder meisje.. Zeker ook omdat ze half wild was, maar ook gewoon om wie ze was. Ik ga haar toch ontzettend missen...
Ookal wss het onmogelijk haar te vangen voor de jaarlijkse checkup en vaccinatie zonder je armen onder er krassen te hebben. Dit jaar heeft ze me zelfs bijna een lippiercing gegeven. Maar daar kon ze niets aan doen. Ze was nu eenmaal een vluchtdier. Ookal was iets uit de hand aannemen wat te veel gevraagd, ze kwam gezellig knabbelen op een metertje afstand en nieuwsgierig kijken. Het was leuk haar in de ren te hebben.
Ik weet wel zeker dat ik nooit meer eentje als haar vind..

Rust zacht Belleke. Je hebt een mooi leven gehad en hebt daarvoor ontzettend veel teruggegeven. :-*
Door Lizzy
Oh nee :'(

Wat was zij een prachtig en karaktervol dier :o :'( :-* . Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar enorm gaat missen :'(

Heel veel sterkte met het verlies van Belle lieve PoP :-*
Door pearlsofpassion
Ik vind het nog heel onwezenlijk. Ik kan het eigenlijk niet echt geloven dat ze er niet meer is.
Ik heb zo'n beetje het gevoel van 'hoe moeten we nu verder zonder haar?'
En ik heb de indruk dat de 2 overgebleven konijntjes dat ook hebben.... :'(
Door Doranto
Wat een prachtig dier! En wat een schitterend terrein hebben ze bij jouw! (Van een hok kun je hier niet spreken.) Heel veel sterkte met het missen van je unieke meisje. :-*
Door pearlsofpassion
Het terrein is nog ietsje groter dan wat je op de foto's ziet. Ongeveer nog de helft bij. Tis 2,5 meter breed maar wel 36 diep... Tussen 2 palen is steeds 2m.

Ja, ik ben er blij mee, met de ren. Ze kunnen naar hartelust graven want de hele ren is ondergaasd.

Op die foto was ze pas nieuw. Vers gezaaid gras, net aangelegde zandbak... Nu, 5 jaar later, ziet het er wel wat anders uit. De zandbak is dubbel zo groot geworden en het gras is wat verwilderd en er staan ook paardebloem, weegbree ed in. Ook distels en netels jammer genoeg, die steek ik om de zoveel tijd eens uit, maar met weinig resultaat...
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: wo 13 okt 2021, 18:26 Ik vind het nog heel onwezenlijk. Ik kan het eigenlijk niet echt geloven dat ze er niet meer is.
Ik heb zo'n beetje het gevoel van 'hoe moeten we nu verder zonder haar?'
En ik heb de indruk dat de 2 overgebleven konijntjes dat ook hebben.... :'(
Ja dat snap ik. Dat is vaak met zulke karaktervolle dieren, dat het gat dat ze achterlaten enorm is :-\ . En ik snap dat dat ook voor de andere konijnen geldt. Zij zullen echter vast wel weer snel wennen. Want zij leven in het paradijs op aarde :-*
Door Ronald
Wat verdrietig PoP. Bijzonder zo'n konijn. Maar vooral mooi dat jij haar zo'n fijn plekje heeft gegeven. Ik kan me voorstellen dat het nu zeer doet. :'(

Sterkte! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door