Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
pearlsofpassion schreef: di 30 mar 2021, 21:33 Ja, ik trek ook geen conclusies hé. Zoveel ken ik er nog wel van. Het is gewoon iets wat ik, als ik er iets over te zeggen had, wel zou nagaan.
Ja, het zijn zeldzame dingen, maar blijkbaar toch genoeg om alle vrouwen onder 55 jaar uit te gaan sluiten....daar moet dan toch een duidelijk verband gevonden zijn?
Wel dan stel ik me gewoon de vraag - aangezien dat ook net de groep is die de pil gebruikt- of daar misschien een (van de meerdere, vast) oorzaken ligt. Ik zeg niet meteen dat het zo is he. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo leuk dat je dat ervan maakt.
Ik maak dat er helemaal niet van. Dat lees je dan toch echt verkeerd.

Ik erger me eraan dat je het brengt alsof het zo makkelijke dat aan te tonen dan wel uit te sluiten. Dat is gewoon heel moeilijk met dit soort lage aantallen.

En ja, het is rigoureus om de groep uit te sluiten. Hier in Noorwegen is het hele AZ nog niet hervat. Maar zou jij de verantwoordelijkheid op je willen nemen om jonge gezonde mensen te vaccineren tegen een ziekte die ze heel waarschijnlijk zonder veel problemen overleven en het kleine risico te willen nemen dat er een paar overlijden aan de mogelijke bijwerkingen?
Of zou je aan de veilige kant gaan zitten ? Tot er meer duidelijk was? Ik vind dat wel duivelse dilemma’s

Ik denk dat hier in Noorwegen AZ niet hervat gaat worden, er is hier nog geen een medewerker in de zorg aan COVID19 overleden maar nu wel 3 aan dit ziektebeeld. Een 30-jarige verpleegkundige, moeder van een kindje van 8 aan een mogelijke bijwerking van het vaccin, dat hakt erin. Daarbij, de overheid is de werkgever van de gezondheidszorg... die verantwoordelijkheid / aansprakelijkheid wordt sterk gevoeld. Noorse onderzoekers hopen snel met een mogelijke verklaring te komen.

Wat ook opvalt: hier vijf gevallen op 120.000 en dan nul in de UK met zijn miljoenen doses? Dat kan ik ook niet zo goed verklaren.
dinky89 schreef: di 30 mar 2021, 20:45 Denk niet dat het uitgemaakt had voor Teflon Rutte. Wel weer typisch dat Omtzigt hier weer bij betrokken is maar er niet naar hem is geluisterd ::)
Dat zeiden wij vandaag dus ook tegen elkaar. En dan is er ook nog eens familie die vindt dat Rutte de coronacrisis zo goed heeft aangepakt en dus op hem gestemd heeft... >:(
Siberienne schreef: di 30 mar 2021, 22:31 Ik maak dat er helemaal niet van. Dat lees je dan toch echt verkeerd.

Ik erger me eraan dat je het brengt alsof het zo makkelijke dat aan te tonen dan wel uit te sluiten. Dat is gewoon heel moeilijk met dit soort lage aantallen.

En ja, het is rigoureus om de groep uit te sluiten. Hier in Noorwegen is het hele AZ nog niet hervat. Maar zou jij de verantwoordelijkheid op je willen nemen om jonge gezonde mensen te vaccineren tegen een ziekte die ze heel waarschijnlijk zonder veel problemen overleven en het kleine risico te willen nemen dat er een paar overlijden aan de mogelijke bijwerkingen?
Of zou je aan de veilige kant gaan zitten ? Tot er meer duidelijk was? Ik vind dat wel duivelse dilemma’s

Ik denk dat hier in Noorwegen AZ niet hervat gaat worden, er is hier nog geen een medewerker in de zorg aan COVID19 overleden maar nu wel 3 aan dit ziektebeeld. Een 30-jarige verpleegkundige, moeder van een kindje van 8 aan een mogelijke bijwerking van het vaccin, dat hakt erin. Daarbij, de overheid is de werkgever van de gezondheidszorg... die verantwoordelijkheid / aansprakelijkheid wordt sterk gevoeld. Noorse onderzoekers hopen snel met een mogelijke verklaring te komen.

Wat ook opvalt: hier vijf gevallen op 120.000 en dan nul in de UK met zijn miljoenen doses? Dat kan ik ook niet zo goed verklaren.
Dat vind ik dus ook heel opvallend... Verteld het VK niet het hele verhaal of zit er verschil tussen wat er in de EU en het VK wordt geproduceerd?...
:begin misplaatst ironie teken: Misschien weet Basil het? :einde misplaatst ironie teken:
Siberienne schreef: di 30 mar 2021, 22:31 Ik maak dat er helemaal niet van. Dat lees je dan toch echt verkeerd.

Nee net niet. Ik vind het absoluut horror dat mensen in België zo goed als verplicht worden het te nemen..
Ze kunnen kiezen: AZ of niets..
Intriest is het. En het maakt me heel erg kwaad.
Voor mezelf ben ik er ook niet blij mee... Steeds minder. Want ik moet nog een 2e dosis he.

Ik bedoelde niet dat het eenvoudig aan te tonen is. Wel eenvoudig te onderzoeken.. Das wat anders. Het design is op zich niet zo ingewikkeld, voldoende power ontwikkelen en weinig ruis, wat anders, dat kan ik volgen.
src_esther schreef: di 30 mar 2021, 22:48 Dat vind ik dus ook heel opvallend... Verteld het VK niet het hele verhaal of zit er verschil tussen wat er in de EU en het VK wordt geproduceerd?...
:begin misplaatst ironie teken: Misschien weet Basil het? :einde misplaatst ironie teken:
Ik vroeg me precies hetzelfde af. Klopt toch ergens niet?
Maar aangezien de vaccins die in de UK geproduceerd worden niet naar EU komen, is dat 2e niet zo'n gek idee.

Is Israël ook vooral AZ of niet?
pearlsofpassion schreef: wo 31 mar 2021, 01:14 Ik vroeg me precies hetzelfde af. Klopt toch ergens niet?
Maar aangezien de vaccins die in de UK geproduceerd worden niet naar EU komen, is dat 2e niet zo'n gek idee.

Is Israël ook vooral AZ of niet?
Pfizer. Ze hebben een deal mbt levering, prijs en onderzoeksresultaten. Israël neemt het niet zo nauw met privacy zoals we weten...

Alle vaccins die in VS en VK worden geproduceerd, worden niet, dus niet!, geexporteerd... >:( Dus bijvoorbeeld Canada krijgt vaccins vanuit België. >:( :( Maar het allerallerergste vind ik dat er vanuit de EU vaccins naar de VS en het VK gaan... :???: Lang leve de globalisering en het liberalisme... :-X
Ja, dat is zo.
Daarom zitten wij hier zonder.
Maar als we daar dan willen mee stoppen en eigen geproduceerde vaccins bijhouden, dan zou dat een handelsoorlog kunnen ontketenen. En zouden wij wel eens zonder bepaalde grondstoffen voor die vaccins kunnen komen te zitten. Daar zijn we ook niet erg mee geholpen dan.
Dus ja...
pearlsofpassion schreef: di 30 mar 2021, 21:33 Ja, ik trek ook geen conclusies hé. Zoveel ken ik er nog wel van. Het is gewoon iets wat ik, als ik er iets over te zeggen had, wel zou nagaan.
Ja, het zijn zeldzame dingen, maar blijkbaar toch genoeg om alle vrouwen onder 55 jaar uit te gaan sluiten....daar moet dan toch een duidelijk verband gevonden zijn?
Wel dan stel ik me gewoon de vraag - aangezien dat ook net de groep is die de pil gebruikt- of daar misschien een (van de meerdere, vast) oorzaken ligt. Ik zeg niet meteen dat het zo is he. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo leuk dat je dat ervan maakt.
Nou ja, hier maak jij ook wat van, natuurlijk, richting de wetenschap;
Niemand van de onderzoekers die er op komt daar eens even data rond te verzamelen (navragen of de vrouwen al dan niet de pil nemen) en te kijken of er een verband is? Nu niet zo'n moeilijk onderzoek als je't mij vraagt (ivm met sommige andere).

Wellicht hebben ze er al naar gekeken, en geen verschil gezien tussen wel pilgebruik en geen pilgebruik. Ik heb mijn bijwerkingen gemeld bij het Lareb en dat was een heel uitgebreide vragenlijst vond ik.

Er lijkt ook wel meer aan de hand nog, want ik las ook al wel ergens dat het percentage van de vrouwen wat ziek wordt hoger is dan bij de mannen. En dan hadden ze het over de normale griepsverschijnselen.

Maar dat impliceert dat Corona niet zo gevaarlijk is, wellicht minder gevaarlijk dan het vaccin. Tenminste bij gezonde mensen.
Ik weet niet hoeveel er in Duitsland met AZ gevaccineerd zijn. Maar aangezien ze nog met de 80 jarige bezig zijn, zullen de AZ alleen vanwege beroepen ( veel beroepen hadden in duitsland ook voorrang) ingezet zijn. Zijn er best veel al vanwege beroep gevaccineerd maar aangezien AZ ook bijna niet geleverd heeft,.... 1 miljoen inentingen ?waarvan 31 de zeldzame trombose hebben gekregen. Zit je op 0.003 %. Wel sterft hiervan 1/3 weer.
Wat is het risico bij covid?
Goed je steekt ook anderen aan, maar ze blijven althans nog steeds erop hameren dat vaccintie niet perse andere beschermd. Dus zou je het dan voor jezelf moeten doen?

Waarom ze in de UK geen last hebben? Of ze melden het niet goed? Of er is nog iets anders? Wat ik wel begrijp is dat de UK zelf produceert en alles zelf houdt. Zou er een productie verschil zijn? Maar aan de andere kant heeft UK wel spul van Europa gekregen toch? Of hebben ze dat nog gewoon op voorraad gelegd?
src_esther schreef: di 30 mar 2021, 22:48 Dat vind ik dus ook heel opvallend... Verteld het VK niet het hele verhaal of zit er verschil tussen wat er in de EU en het VK wordt geproduceerd?...
Het zou kunnen. Of het kan aan de registratie liggen. Ik weet dat hier in Noorwegen alle vaccinaties in een landelijke database ingevoerd worden zodat je direct kan zien wie wanneer een vaccinatie gehad heeft. Als bv de registratie van de corona vaccinaties een paar weken achterloopt en je krijgt een doodziek iemand op de IC en die overlijdt, dan kom je daar alleen achter als familie dat actief meldt, dat de vaccinatie gezet is. Achteraf kan je wel gaan zoeken maar dan moet je wel een goede registratie van het specifieke ziektebeeld hebben.
pearlsofpassion schreef: wo 31 mar 2021, 02:51 Ja, dat is zo.
Daarom zitten wij hier zonder.
Maar als we daar dan willen mee stoppen en eigen geproduceerde vaccins bijhouden, dan zou dat een handelsoorlog kunnen ontketenen. En zouden wij wel eens zonder bepaalde grondstoffen voor die vaccins kunnen komen te zitten. Daar zijn we ook niet erg mee geholpen dan.
Dus ja...
Blijkbaar liggen de VS en de UK daar niet wakker van, maar Europa wel dus.... Iets is er niet goed geregeld geloof ik....Amerika heeft met gemak kunnen zeggen America first :P
Ik vind de keus toch wel moeilik. Ik ben 65 en heb een oproep voor AstraZeneca morgen. Weet eigenlijk niet wat ik zal doen. Behalve de mogelijke bijwerkingen ben ik ook niet kapot van het beschermingspercentage. Je zal minder kans hebben op fatale COVID maar ik zit ook niet te wachten op long Covid. Ik weet niet of het daar tegen beschermt.
Zouden jullie wel gaan in mijn situatie? Misschien uitstellen tot na 6 april als er weer een rapport van de EMA komt? Maar ja, als ik niet ga, wat dan?
Ik zat 3 weken geleden in dezelfde situatie. En ik had exact dezelfde overpeinzingen.
En ik heb het uiteindelijk gehaald.
Maar nu zou ik het wss niet nog eens doen. En dan niet omdat ik er last van heb gehad (normale bijwerkingen maar das maar een weekje) maar omwille van wat er nu gekend is. Maar dat is dan omdat ik binnen die groep van vrouwen onder de 55 val. In jouw geval zou ik het wss wel nog steeds doen.
Het zou nl ook sterk beschermen tegen ernstige ziekte. Maar ik weet niet wat daaronder valt natuurlijk. Maar het is wel wat je nodig hebt als je zelf een reële kans hebt op ernstige ziekte. Dat ligt bij mij, met m'n 33 lentes een tikje anders dan als je 65 bent... Alhoewel ik er ook niet helemaal gerust op was om het te krijgen hoor. Je zal toch maar net bij diegene zitten die het wel ernstig krijgen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door