Gefeliciteerd!
En veel sterkte voor jou met het herstel. Neem je tijd, doe rustig aan. Bevallen dmv een rits duurt herstel echt langer dan via de gewone weg.
(en wat een horror, 2 uur persen. Ik vond de 10 en 5 minuten die ik er bij oudste en jongste -tweeling kwam met ks, bevalling was wel begonnen, maar niet af- al het maximale.)
Pop zegt wijze woorden.
Volg je instinct! Leg de baby niet weg 'omdat dat hoort' of omdat je schoonmoeder met haar eigen jaren '50 opvoeding dat nu eenmaal ook zo met haar kinderen deed en jij dat dus ook zou moeten doen. Het is heel normaal om je baby altijd en zowat de hele dag door bij je te willen hebben. Het is ook normaal dat je baby de hele dag door altijd bij jou wil zijn en het beste tegen je aan slaapt. Want jij bent de mama en daarmee de beste bescherming van je baby tegen alles.
Wekker moeten zetten voor nachtvoedingen heb ik totaal geen ervaringen mee, want hier 4 hongerlappen.
Je zou kunnen letten op stille ondervoeding. Maar dat is iets wat niet perse voor in de nacht is, dat telt ook overdag. Als baby overdag alert genoeg is en goed drinkt en goed plast, is het gewoon een slaapbaby en daar moet je gewoon van genieten.