Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ik kwam deze blog tegen https://www.patriciamcconnell.com/theot ... e-by-masks

De strekking van het verhaal; de meeste honden reageren helemaal niet negatief op mondmaskers bij mensen. Ik was benieuwd wat de ervaringen bij jullie zijn?

Ik denk dat Shadow nog niet veel mensen met kapjes heeft gezien en ik draag ze eigenlijk ook nooit rondom hem. Misschien ga ik het eens uitproberen of hij er een mening over heeft :biggrin2:
Door pluk
Tijdens de vakantie zijn wij een dagje in Duitsland geweest en moesten we hier en daar ook even een masker op.
Scott was er niet van onder de indruk.
Door Ina
Hoewel beide dames best wel eens kunnen reageren op (in hun ogen) iets raars aan mensen, worden ze van mondmaskers niet koud of warm.
Was ik wel enigszins verbaasd over de eerste keer dat we op straat iemand met masker tegen kwamen, maar het werd gezien door beide.....en beide draaiden hun hoofd om om verder te snuffelen aan iets wat veel interessanter scheen te zijn.

We hebben hier in huis ook even de proef op de som genomen, maar ook dat was schijnbaar niet de moeite waard om te reageren
Door miik
Mijn Doortje werkt voor mij als hulphond en iedereen loopt hier met een mondkapje, dat is verplicht. Doortje is er niet van onder de indruk. Maar ik merk dat ik het heel lastig vind om haar met mondkapje mn commandoś te geven. Zeker in een winkel oid waar normaal gesproken de communicatie tussen ons fluisterend of met mimiek gaat is dat nu bijna niet te doen...
Door Lizzy
Hier boeit het ze minder dan niks. Ze reageren gewoon echt totaal niet, nul, niks, nada. Misschien vinden ze het wel lekker rustig :biggrin2:
Door Siberienne
Afbeelding
miik schreef: wo 09 sep 2020, 16:30 Mijn Doortje werkt voor mij als hulphond en iedereen loopt hier met een mondkapje, dat is verplicht. Doortje is er niet van onder de indruk. Maar ik merk dat ik het heel lastig vind om haar met mondkapje mn commandoś te geven. Zeker in een winkel oid waar normaal gesproken de communicatie tussen ons fluisterend of met mimiek gaat is dat nu bijna niet te doen...
Ja dat is wel lastig. Maar misschien vinden honden het daardoor ook wel rustig - honden van bazen die niet altijd even duidelijk communiceren en te veel praten - zoals ik weleens doe :biggrin2:
Door Chouka
Mijn honden hebben me de eerste keer heel verbaasd gekeken. Ze stonden me met grote ogen aan te kijken. Na een tijdje hadden ze iets van 'en van jou kunnen we ook alles verwachten'.
Vandaag is de poetsvrouw er al van 8 uur. De honden hadden nog niet gegeten. Mijn jongste komt mijn gezicht aflekken als hij eten wil. Vandaag heeft hij dan mijn mondmasker afgelekt.
(dat ga ik echt niet meer gebruiken)
Door Siberienne
Chouka schreef: do 10 sep 2020, 09:34 Mijn honden hebben me de eerste keer heel verbaasd gekeken. Ze stonden me met grote ogen aan te kijken. Na een tijdje hadden ze iets van 'en van jou kunnen we ook alles verwachten'.
Vandaag is de poetsvrouw er al van 8 uur. De honden hadden nog niet gegeten. Mijn jongste komt mijn gezicht aflekken als hij eten wil. Vandaag heeft hij dan mijn mondmasker afgelekt.
(dat ga ik echt niet meer gebruiken)
;D ;D Ik heb beeld bij je afgelebberde masker...
Door Kaio
Die van mij moeten alles wat vreemd is "hebben". :biggrin2:
(en dat masker wil je daarna ook niet meer opdoen ;D )
Door Lizzy
Kaio schreef: vr 11 sep 2020, 10:36 Die van mij moeten alles wat vreemd is "hebben". :biggrin2:
(en dat masker wil je daarna ook niet meer opdoen ;D )
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door