Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3315737
Too schreef:Vergeten groente :-\ met ei en komkommersla
Welke was het? Niet lekker?
Of de groenten vergeten. :-\ Edit: Eelke was mij voor. :biggrin2:



Op vakantie in Oostenrijk was het er niet van gekomen. Dus gisteren op advies van een lieve vriendin, hier in de buurt schnitzel gegeten.
Lekker! :)

Vanavond een stukje vlees van de bbq, met boerenkool roerbak en couscous.
Door Siberienne
#3315757
Naan broodjes met vega shoarma gemengd met champi n paprika en knoflooksaus
Daarbij salade met zwarte wortel, oranje wortel, tomaat, gebakken uitjes en feta.

Toe; roomijs met caramel en warme bramensaus.

De vega shoarma was goed te eten!
Door - pien -
#3315794
Too schreef:Jullie zijn goed! ;D

Dit waren vergeten boontjes..van die ijskastweesjes met beleid schoonmaken dan is het nog wel wat.
O ja, de snotterigheid en bruine vlekjes eraf halen en de rest bereiden ;)

Pff, deze week hebben we heul veul groente: de groentetas zat vol en ik had nog wat gehaald met boodschappen doen.

Wij aten andijviesjtamppot want er zaten 2 kroppen andijvie in de tas. Deze week dus nóg een keer stamppot.
Voor vanavond weet ik het nog niet. Er ligt lamsbout in de koelkast. En heel veel groentes.
Door Lizzy
#3315843
Vanavond Roti. Hahaha, vandaag op de markt bij de Toko Madam Jeanette sambal gehaald. Want ik grijp steeds naast de verse Madam Jeanette pepers bij de Appie. Op een forse pan Roti een klein theelepeltje sambal gedaan en het fikt nog net niet mijn mond uit ;D . Heerlijk!
Door - pien -
#3315905
Lizzy schreef:Vanavond Roti. Hahaha, vandaag op de markt bij de Toko Madam Jeanette sambal gehaald. Want ik grijp steeds naast de verse Madam Jeanette pepers bij de Appie. Op een forse pan Roti een klein theelepeltje sambal gedaan en het fikt nog net niet mijn mond uit ;D . Heerlijk!
Ah, lekker hè! Die hoort er gewoon bij ;D
Ik had laatst m'n eigen rotisambal gemaakt, met tomaat erbij, er staat een potje in de koelkast :D

Wij aten lamsbout (met rozemarijn, knoflook en pezo) met salade en 's middags hebben we geluncht met salade van venkelreepjes, met gekarameliseerde biet erop en feta. Met wat olijfolie en balsamico. Mmmmmm!
-Annemarie- schreef:Ik had zin in zelfgemaakte flammkuchen van de bbq, maar het zeikt al de hele middag van de regen. >:(
Dus we doen onze eigen zuurkool, stamppotje.
Tijd voor een bbq-hut/afdak :yeah: ?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3315968
- pien - schreef:Tijd voor een bbq-hut/afdak :yeah: ?
Dat lijkt me echt super! Het is alleen niet makkelijk hier achter, de huizen staan raar dicht op elkaar waardoor het bijna onmogelijk is. We hebben al de hele zomer zitten puzzelen.
Het kan eigenlijk alleen voor de keuken, en dan neemt het weer teveel licht weg. En anders zitten we heel erg aan de straat. :-\
Dus nog even niet. :D

Vanavond wel de flammkuchen, ik maak ze op de hete plaat van de Aga. Oven is nog niet warm genoeg, dus gaan we het maar eens zó proberen. :g:
Meneer heeft zo'n leuk infrarood temperatuur metertje, die zegt dat het warm genoeg zou moeten zijn. Mannen en gadgets hè. ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3315980
Stamppot boerenkool. Maar omdat ik zo weinig aardappels kook was ik een beetje vergeten hoe het moest..... ::) ::) ::) Eerste 2 kg aangebrand, kon ik op het scherpst van de snede nog een keer aardappels koken. Gelukt! Was geslaagd en smaakte heerlijk.
Door eelke
#3315989
Pauline schreef:Stamppot boerenkool. Maar omdat ik zo weinig aardappels kook was ik een beetje vergeten hoe het moest..... ::) ::) ::) Eerste 2 kg aangebrand, kon ik op het scherpst van de snede nog een keer aardappels koken. Gelukt! Was geslaagd en smaakte heerlijk.

Haha, 2 kilo! Wij eten 200 gram pp, da's 5 keer je aardappels aan laten branden! Haha, nou ja, 6 x is scheepsrecht, zegt men toch?

Ik had erwtensoep uit blik. Ik zit best vol eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3315990
eelke schreef:Haha, 2 kilo! Wij eten 200 gram pp, da's 5 keer je aardappels aan laten branden! Haha, nou ja, 6 x is scheepsrecht, zegt men toch?

Ik had erwtensoep uit blik. Ik zit best vol eigenlijk.
Ik heb de rest meegegeven. Ze zijn hun nieuwe huis aan het opknappen en de zaak moet ook doorgaan, dan schiet zelf eten koken er makkelijk bij in. En zo nu en dan wat halen is wel lekker, maar elke dag..... :-X
Door eelke
#3315991
Pauline schreef:Ik heb de rest meegegeven. Ze zijn hun nieuwe huis aan het opknappen en de zaak moet ook doorgaan, dan schiet zelf eten koken er makkelijk bij in. En zo nu en dan wat halen is wel lekker, maar elke dag..... :-X
Oh haha, ik las niet dat je eters had ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door