Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3297893
Lizzy schreef:Zo wow! Wat een grote knul al! Hij is moooooi zeg!

Hoe gaat het nu met hem qua temperament? Droogt hij een beetje makkelijk op?
Hihi, nou nee. We hebben er echt onze handen vol aan. Het is nu TT nr 5 die we hebben maar zo veel werk heb ik er nog nooit aan gehad, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij pas op latere leeftijd gekomen is.
Meneer vind dat hij tegen elke hond moet blaffen en gillen die we tegenkomen. Als hij er bij mag is hij reuze sociaal, hij vind het dan erg spannend maar wil wel spelen. Puppy/gehoorzaamheidscursus is vergeefse moeite, want ik besta niet omdat andere dingen veeeel spannender en leuker zijn. Dus volgen, zit, af of dergelijke dingen daar heeft hij niets mee want hij moet gillen tegen andere honden.
Achter een ren zitten, neeeee, waarom zou hij. Hij klimt over de ren van 90 cm. Dus nu zit hij in een ren met panelen er op vast, want mijn meubels zijn nu aan de beurt.
Maar op dit moment gilt hij niet meer in de ren en slaapt braaf.

Dit weekend voor het eerst mee naar de camping, maar Houdini had al snel door waar hij tussen het hek en de tent door kon kruipen. En toen we daar op gingen letten vond hij een ander plekje in de tent waar hij tussen de tochtstrook en de tent door kon en stond hij in 1x weer aan de andere kant van het hekje.
Voorbijlopende mensen en honden waren ook weer erg spannend en daar moest tegen geblaft en gegromt worden.

Dus je ziet wel..... werk genoeg :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#3297903
tt-tjes schreef:Hihi, nou nee. We hebben er echt onze handen vol aan. Het is nu TT nr 5 die we hebben maar zo veel werk heb ik er nog nooit aan gehad, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij pas op latere leeftijd gekomen is.
Meneer vind dat hij tegen elke hond moet blaffen en gillen die we tegenkomen. Als hij er bij mag is hij reuze sociaal, hij vind het dan erg spannend maar wil wel spelen. Puppy/gehoorzaamheidscursus is vergeefse moeite, want ik besta niet omdat andere dingen veeeel spannender en leuker zijn. Dus volgen, zit, af of dergelijke dingen daar heeft hij niets mee want hij moet gillen tegen andere honden.
Achter een ren zitten, neeeee, waarom zou hij. Hij klimt over de ren van 90 cm. Dus nu zit hij in een ren met panelen er op vast, want mijn meubels zijn nu aan de beurt.
Maar op dit moment gilt hij niet meer in de ren en slaapt braaf.

Dit weekend voor het eerst mee naar de camping, maar Houdini had al snel door waar hij tussen het hek en de tent door kon kruipen. En toen we daar op gingen letten vond hij een ander plekje in de tent waar hij tussen de tochtstrook en de tent door kon en stond hij in 1x weer aan de andere kant van het hekje.
Voorbijlopende mensen en honden waren ook weer erg spannend en daar moest tegen geblaft en gegromt worden.

Dus je ziet wel..... werk genoeg :biggrin2: :biggrin2:
Hahahaha, ja, dit klinkt wel als een hand (of twee) vol ;D ! Maar je kunt er nog om lachen zie ik :biggrin2:

Toch als jij dat zo beschrijft he, lijkt hij precies op de TT die mijn vriendin had! Oef, dat was ook een portret hoor en die zette het ook gelijk op gillen en schreeuwen als er iets gebeurde waar ie geen zin in had :biggrin2:
Door tt-tjes
#3297907
Nu wel. Maar er zijn echt tijden geweest dat ik huilend dacht waar ben ik aan begonnen. Maar er zit nog steeds verbetering in, we hebben alleen een hele lange adem nodig.
Door Aprilsnow
#3297908
Het is zo herkenbaar Carole. Vanaf pup al blaffen en borstelen naar andere honden. Geen agressie want is hij er eenmaal bij dan wil hij alleen maar spelen.
Wij noemden het een hele grote persoonlijke bubbel. Kwam daar een andere hond (of paard, schaap of iets anders wat in de wei staat) in dan ging hij los. In een rijdende auto kom je nogal eens langs een wei weten we inmiddels.

De schapen en paarden hebben we inmiddels onder controle, daar reageert hij (bijna) niet meer op, ook niet in de auto. Andere honden blijft echt een groot aandachtspunt. Gaat nu niet meer helemaal over de pis maar het is ver van ontspannen :(

Alleen zijn is nog steeds een probleem. Bench heeft hij nooit gedaan, DRAMA!! Vanaf het begin.

Met hele kleine stapjes gaat het bij ons vooruit. Hoop dat bij jullie ei het kwartje wat sneller valt (gelukkig is hij wel heeeeeeel lief) :bigarmhug:
Door Lizzy
#3297919
tt-tjes schreef:Nu wel. Maar er zijn echt tijden geweest dat ik huilend dacht waar ben ik aan begonnen. Maar er zit nog steeds verbetering in, we hebben alleen een hele lange adem nodig.
Ja, als ik dat zo lees kan ik me dat ook goed voorstellen! Gelukkig voor pup hebben jullie een lange adem :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door