Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3261903
pearlsofpassion schreef:Vincent is weer zieker...

Hij is al 3 weken verkouden. Was te denken want zijn broer en papa zijn ook al tijden verkouden.
Zijn snot was de laatste tijd echter weggezakt tot nog een beetje last in het tweede deel van de nacht , je hoorde een beetje slijmpjes achterin zijn keel en verder niets meer.
Sinds gisteren heeft hij weer veel meer last. Slijmspeeksel , snotneus en dus moeite met ademhalen. Moeilijker drinken ook natuurlijk en meer last van zijn maag. En weer de hele dag door. :-\
Verdorie toch...

Zielig hoor bij zo'n baby van nog geen 5 weken oud...
Aah gos, nee, dat is niet leuk.
Mijn neefje is ook de eerste tijd heel veel ziek geweest. Papa en mama kregen de tip om het wiegje aan het hoofdeinde hoger te zetten en voor hem was dit echt fijner. Kon hij beter ademen.
Door src_esther
#3261907
pearlsofpassion schreef:Vincent is weer zieker...

Hij is al 3 weken verkouden. Was te denken want zijn broer en papa zijn ook al tijden verkouden.
Zijn snot was de laatste tijd echter weggezakt tot nog een beetje last in het tweede deel van de nacht , je hoorde een beetje slijmpjes achterin zijn keel en verder niets meer.
Sinds gisteren heeft hij weer veel meer last. Slijmspeeksel , snotneus en dus moeite met ademhalen. Moeilijker drinken ook natuurlijk en meer last van zijn maag. En weer de hele dag door. :-\
Verdorie toch...

Zielig hoor bij zo'n baby van nog geen 5 weken oud...
Heel zielig. Beterschap.

Mijn broertje was ook veel verkouden en ziek als baby. Bleek dat hij - in tegenstelling tot zijn moeder en zijn zus - een enorme koukleum was en dikker gekleed moest worden. Geboren in de zomer, maar moest dus dikkere truitjes aan met daaronder wol-zijde rompertjes/t-shirtjes - met lange mouwen... Als het echt heel heel warm was, dan kon het t-shirtje - altijd nog met lange mouwen- volstaan. Toen alleen nog maar verkrijgbaar in naturel... Zie dat er tegenwoordig allemaal mooie kleurtjes zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3261909
Vincent is inderdaad ook een koukleum. Dat hadden we al gemerkt. Maar de verkoudheid komt gewoon omdat iedereen in de omgeving tegenwoordig verkouden is.

Hoofdje hoger helpt soms wel, maar vaak gaat het net veel beter als hij plat ligt. 'S nachts is dus doorgaans geen probleem.
Als platliggen niet goed gaat, steek ik gewoon wat kussens achter mijn rug om rechtop te zitten in bed en neem ik hem op mijn borst/buik. Dan kan hij zo slapen terwijl ik half achterovergeleund slaap. De eerste dagen sliepen we zowiezo zo. Dat lukt voor mij gelukkig prima.

Alleszinds iedereen bedankt voor de tips.
Door src_esther
#3261924
pearlsofpassion schreef:Vincent is inderdaad ook een koukleum. Dat hadden we al gemerkt. Maar de verkoudheid komt gewoon omdat iedereen in de omgeving tegenwoordig verkouden is.
Arm kereltje.
pearlsofpassion schreef:Hoofdje hoger helpt soms wel, maar vaak gaat het net veel beter als hij plat ligt. 'S nachts is dus doorgaans geen probleem.
Als platliggen niet goed gaat, steek ik gewoon wat kussens achter mijn rug om rechtop te zitten in bed en neem ik hem op mijn borst/buik. Dan kan hij zo slapen terwijl ik half achterovergeleund slaap. De eerste dagen sliepen we zowiezo zo. Dat lukt voor mij gelukkig prima.

Alleszinds iedereen bedankt voor de tips.
Hoor je vastzittend slijm? Mijn moeder smeerde bij mijn broertje dan altijd een heel klein beetje Wala Thymus, Oleum aethereum 5 % (Thymian) op de borstkas en/of rug, kan heel prettig zijn voor het verbeteren van de ademhaling en het los krijgen van het slijm. Het is een badadditief, maar wij gebruik(t)en het direct op de huid. Bij een baby is het niet zo handig om het in het badwater te hebben want inname is niet de bedoeling.
Door K&D
#3261948
Zo zielig, die snotterende ukjes.
Ik gebruikte vroeger thoco tolin olie en deed een paar druppels naast het hoofje, en wat op de slaapzak. Kruidvat verkoopt het nog zie ik. Fijn spul.

Beterschap ermee.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3261953
In de categorie oma weet raad: halve ui naast t bed werkt enorm goed tegen een verstopte neus. Maar of dat bij een baby mag? ?

Heel veel beterschap gewenst voor je ventje
Door Lizzy
#3261961
Ik zie ook niet waarom een ui niet zou mogen....? Sterkte met je lieve kleine mannetje PoP :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3261990
Vannacht was vreselijk. We hebben een stuk meer met hem bezig geweest als dat we hebben kunnen slapen.

Vincent laat het gelukkig niet aan zijn hart komen. Hij was net nog super vrolijk aan bet lachen naar mij. :smitten:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3262013
Volgens mij gebruikte mijn moeder vroeger wel dampo. Dat smeer je dan op de borst. Geen idee vanaf welke leeftijd dat mag maar je zou er eens naar kunnen kijken. Beterschap met de kleine man!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3262023
Nee, nooit dat soort dingen op je baby smeren!
Dampo is vanaf 12 jaar en luuf-baby vanaf een half jaar. En dan nog is de werking omstreden. Ook geen etherische olie gebruiken bij kinderen onder de 2 jaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door