TomsBorders schreef:ik vind het een zeer moeilijke vraagstelling maar het is sowieso teveel wat ze willen enten en het bewijs van noodzaak van de herhalingen ontbreekt nog altijd, maar er is een better safe then sorry policy op dit moment. Daarnaast zijn de data die laten zien dat het afneemt allemaal trends die ongeveer 1 a 2 jaar voor de enting procedures ingaan al zijn ingestart, namelijk door wat betere natuurlijke immuniteit. De korte duur van DOI studies en Risk Factor studies met vrij kleine populaties maken het voor mij niet beter.
Of er echt trends zijn of dat het een onderbuik gevoel is weet ik niet, maar de frequentie van voedselallergiën bij jonge mensen is bijvoorbeeld de laatste jaren best wel intens te noemen. Komt dit omdat we het nu pas herkennen? of dat ze volgestopt zijn met van alles of is er toch een relatie met overmatig vaccineren. We moeten super mensen worden lijkt het wel, nooit meer ziek kunnen worden eigenlijk wat we creeeren zijn onnatuurlijke wezens die zo zwak zijn dat ze zonder hulpmiddelen niet meer kunnen overleven, want daar zit de winst uiteindelijk. Ik ben minimaal geent, net als mijn zus in tegenstelling tot mijn stiefzus. Mijn zus en ik zijn eens in de 10 jaar ziek als je enkele kinderziektes ervan af trekt, mijn stiefzus letterlijk 6 a 10 keer per jaar (terwijl haar ouders ook nooit ziek zijn). Geheel een anecdote die lostaat van wetenschappelijke onderbouwing maar dat geen geïsoleerd voorbeeld is. Op mijn werk was in 1 maand iedereen ziek geweest behalve ik (en ze vroegen of ik me niet even ziek wou melden voor de cijfers, ja daaag).
Of je de griepprik moet halen? ik zou het nooit doen, ze gokken in de lente welk virus er komt, maken dan alles, redelijke onzuivere vaccins en stoppen dan de naald in veel ouderen die al een lagere immuniteit hebben, gevolg is een lichte daling in het aantal griepgevallen, een lichte daling in andere ziektes in verhouding tot dezelfde populatie zonder entingen. Maarja, de personen die dat publiceren worden aan de schandpaal gehangen en de info wordt weggeveegt. Meerdere mensen die ik ken zijn uit het RIVM register gehaald omdat een farmaceut klachten had.
Ik snap dat het heel heel moeilijk is om de beslissing te maken maar het lijkt me duidelijk dat we in 50 jaar zoveel vaccins hebben gemaakt dat we eigenlijk helemaal niets weten van de daadwerkelijke effecten en dat het daarvoor niet zo veel slechter zou geweest zijn als de andere omstandigheden gelijk waren.
Onze antibiotica hobby heeft ook vooral voor narigheid gezorgd, A mensen kunnen moeilijk zonder, B bacteriën kunnen er wel tegen nu, en dat in nog geen 100 jaar.
Mijn ervaring met de farmaceutische industrie (en ik heb veel collega's die er gewerkt hebben, heb er zelf een tijdje rondgehangen en wordt er nog heel vaak voor uitgenodigd om bij ze te komen te werken) is dat het weinig wetenschap is, en weinig eerlijkheid en openheid, en veel geld om ideeen te betalen.
Zo voel ik het dus ook aan.
Maar de vraag voor mij blijft staan: wat doe ik met de entingen van mijn kinderen.
Echt niet eenvoudig. Zowel enten als niet enten heeft risico's en hoe bepaal ik wat te nemen en wat niet.
Ik denk wel dat er nog een heleboel andere mogelijke oorzaken zijn voor allergien ed. Al komt het meestal wel op hetzelfde neer: het immuunsysteem onderuit halen en steeds verder van de natuur af gaan staan.
Dat mijn jongste zoontje nu al aan de AB zit, staat mij ook op zijn zachtst gezegd niet aan in die optiek.
Ik vraag me af wat een invloed dat allemaal na gaat laten op zijn immuunsysteem.
Ik denk er sterk aan zijn entingen wat te verlaten en weet wel zeker dat er bij hem ( en de evt volgenden) maar 1 spuit per keer in komt. Geen twee cocktails tegelijk.
Verder ga ik er eens achteraan proberen gaan hoe dat zit met passieve immuniteit via borstvoeding. Want straks zet je nog vaccins die op dat moment niet alleen nutteloos zijn omdat ik hem nog sterk bescherm via de melk, maar wie weet zelfs niet aanslaan daardoor.
Ik vraag me af of ik de Rota zo niet voor niets gegeven heb bij mijn oudste. Ik wist het niet, maar mijn ma vertelde deze week dat ik als kind met Rota in het zh heb gelegen en dus zeker antistoffen heb. En Laurens kreeg nog volledig borstvoeding toen hij die entingen kreeg.