Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3169130
Stoofperen zijn geen handperen, dwz dat ze verhit dienen te worden voor een aangenamere smaak en bite. Dat kan dmv stoven, of heel lang in een taart bakken of lang wecken ofzo. Hoe harder en wranger de stoofpeer, hoe langer je hem het beste kunt verhitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3169146
lianneke schreef: Voorlopig bak ik niks meer, mn keukenmasjien is overleden.  En zonder masjien ben ik nergens... :-[
Oww, dat is balen ja  :(
Door Lida. S
#3169157
lianneke schreef: Voorlopig bak ik niks meer, mn keukenmasjien is overleden.  En zonder masjien ben ik nergens... :-[
misschien hebben wij nog een keukenmasjien over. Ik zal morgen eens overleggen met vriendlief
Door Paul_Barte
#3169166
Voor Angelique...gepocheerde harde peren met besssensaus.
250 gram zwarte bessen (vers of diepvries)
185 gram suiker
4 harde peren
2 deciliter droge witte wijn
3 eetlepels crème de cassis

Breng de zwarte bessen met 35 gram suiker en 1 eetlepel water aan de kook. Laat ze onder af en toe roeren in ? 5 minuten zachtkoken. Pureer ze in de keukenmachine of wrijf ze door de zeef. Laat de bessenpuree afkoelen. Schil de peren, halveer ze en verwijder de klokhuizen. Breng al roerend op een laag vuur de witte wijn, 2 deciliter water en 150 gram suiker aan de kook. Blijf roeren tot de suiker is opgelost. Leg de peren erin en pocheer deze ca. 6 minuten tot deze zacht beginnen te worden. Laat de peren uitlekken. Verdeel ze over de 4 bordjes. Roer door de afgekoelde bessensaus 3 eetlepels crème de cassis en giet de saus over de peren.

p.s recept zelf gejat van internet  8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3169167
Lida. S schreef: en dan is het deeg altijd goed? je kan het zo uitrollen?
Ik raap alles bij elkaar, rol 'm in folie, dan een half uurtje in de koelkast en dan kun je rollen. Mischien zo ook wel, nooit geprobeert. Als je kan rollen tenminste, ik krijg altijd vormeloze plakken die alsnog niet in mijn bakvorm passen, dus ik rol bij benadering en de rest is kleiwerk...of beeldhouwen  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door