Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3139119
[quote="dinky89"]
Ja hoor, oesterzwam kan prima op koffiedik gekweekt worden.
Je hebt zelfs ondernemers die koffiedik inzamelen om oesterzwammen op te kweken in het oude tropicana in Rotterdam. Zij hebben dan ook de originele naam: Rotterzwam  ;)
[/quote]

Ja, leuk hè! Daar hebben we nog met de kinderen gezwommen. *ouwelullenalert*  :)
 
Maar ook bij 'ons' in Groningen wordt er op koffiedik gekweekt:  http://www.hoogelandcatering.nl/de-zwammerij  http://www.desmaakvanstad.nl/reportages ... bal-maakt/

Ik heb geen aandelen hoor!  ;)  Maar sprak deze meneer onlangs op een fair, en hij was heel erg enthousiast.  :)
#3139138
[quote="-Annemarie-"]
Ja, leuk hè! Daar hebben we nog met de kinderen gezwommen. *ouwelullenalert*  :)
 
Maar ook bij 'ons' in Groningen wordt er op koffiedik gekweekt:  http://www.hoogelandcatering.nl/de-zwammerij  http://www.desmaakvanstad.nl/reportages ... bal-maakt/

Ik heb geen aandelen hoor!  ;)  Maar sprak deze meneer onlangs op een fair, en hij was heel erg enthousiast.  :)
[/quote]

;D die kende ik dan weer niet terwijl dat op paar minuten fietsen van mij zit  ;D wordt zo wel nieuwsgierig naar die bitterbal ;-)
#3139231
Anderhalve fruitkist met bonen geplukt, en er hangt nog meer :) zeer productief die  plantjes.

Ook weer courgette en een hoopje koolrabi.

Sla heb ik eruit gehaald en aan de kippen gegeven. Deze week nieuwe zaaien.

Ik wil nog graag bloemkool en broccoli zetten. Zo eens even kijken of dat nog kan.

Mijn boerenkool doet het super. Ik dacht dat dat pas van de winter klaar zou zijn. Maar ziet er nu al erg klaar uit.
#3139451
[quote="Jantina"]
Eeeuhm, de wind gaat er hier een beetje te hard door de laatst dagen. Of de tomaten dit gaan overleven... Er hangen bergen vruchten aan, groen als gras, maar of we ze ooit kunnen oogsten?
[/quote]

hier ook veel tomaten, maar ze kleuren voor geen meter...
Ja in de serre heb ik 1 kleurende tomaat, de rest blijft groen.
Buiten heb ik momenteel niks kleur...
alhoewel de bloemetjes die zijn geel, verder  is alles GROEN
#3139531
[quote="Jantina"]
Eeeuhm, de wind gaat er hier een beetje te hard door de laatst dagen. Of de tomaten dit gaan overleven... Er hangen bergen vruchten aan, groen als gras, maar of we ze ooit kunnen oogsten?
[/quote]

Nog even geduld, tomaten rijpen pas bij een hogere temperatuur dan we nu hebben (zelfs zonder zon). Je kunt ze ook nu plukken en binnen laten rijpen, moet de temp. wel tussen de 18 en 22 zijn. Maar met de komende weersvooruitzichten zou ik ze nog even laten hangen.
#3139544
Paprika's gaan lekker, tomaten beginnen te kleuren. Basilicum is weer opgevreten door,????. Morgen eten we snijbonen en piepertjes uit eigen tuin. Aardbeien en frambozen zijn over en het wachten is nu op de vijgen, heule veule vijgen. Ik denk wel 200. Ik weet nooit precies wanneer die dingen rijp zijn. Toen ik vorig jaar dacht dat ze begonnen te rijpen waren ze al wat verder heen. Ik heb er toen een stuk of 40 kunnen redden de rest was al te ver. Nu dus maar even goed in de gaten houden en daarna de struik maar terug snoeien hij begint nu echt te groot en te slungelig te worden.
#3139637
[quote="keetje"]
Paprika's gaan lekker, tomaten beginnen te kleuren. Basilicum is weer opgevreten door,????. Morgen eten we snijbonen en piepertjes uit eigen tuin. Aardbeien en frambozen zijn over en het wachten is nu op de vijgen, heule veule vijgen. Ik denk wel 200. Ik weet nooit precies wanneer die dingen rijp zijn. Toen ik vorig jaar dacht dat ze begonnen te rijpen waren ze al wat verder heen. Ik heb er toen een stuk of 40 kunnen redden de rest was al te ver. Nu dus maar even goed in de gaten houden en daarna de struik maar terug snoeien hij begint nu echt te groot en te slungelig te worden.
[/quote]

Gebruik je de vijgen om zo op te eten of kan je er nog iets anders mee doen?
Deze winter wil ik mijn fruitbomen planten en vraag me af of ik ook een vijgenboom zou zetten. Hoor dat die altijd veel opbrengst hebben, maar wat moet je met al die vijgen?
#3139642
Barbaravh schreef: Gebruik je de vijgen om zo op te eten of kan je er nog iets anders mee doen?
Deze winter wil ik mijn fruitbomen planten en vraag me af of ik ook een vijgenboom zou zetten. Hoor dat die altijd veel opbrengst hebben, maar wat moet je met al die vijgen?
vers  eten, gedroogd eten, vijgenbrood met amandelen van maken, confituur van maken :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door