Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138250
Had op ons vakantie-adres wat zaailingen van andijvie en kropsla gekregen en die geplant vanmorgen. Vliesdoek erover tegen de felle zon. In ruil stuur ik hun een paar tenen knoflook op om te poten.

De 2 grootste suikermaisplanten zijn ongeveer 2 meter hoog  :P 

Alleen de bietjes schieten niet hard op :( :( :(
#3139029
koekje schreef: We hebben een passievruchtje in de passiflora  :smitten:

Meneer heeft stammetjes besteld om paddenstoelen op te kweken. Shiitake en oesterzwam.
Daar heb ik ook zin in. Kan toch op berkenhout en dan mycelium erin proppen? Ik had trouwens vroeger oesterzwammen op een strobaal, ging als een tierelier.
#3139031
[quote="koekje"]
We hebben een passievruchtje in de passiflora  :smitten:

Meneer heeft stammetjes besteld om paddenstoelen op te kweken. Shiitake en oesterzwam.

[/quote]

Jaaaa, leuk!  :)  Oesterzwam kan ook op koffiedik, heb ik mij onlangs laten vertellen.
Wij hebben drie shiitakes gegeten, de slakken twee.  ::) ;D  Nu wachten op de volgende batch.
#3139101
[quote="-Annemarie-"]
Jaaaa, leuk!  :)  Oesterzwam kan ook op koffiedik, heb ik mij onlangs laten vertellen.
Wij hebben drie shiitakes gegeten, de slakken twee.  ::) ;D  Nu wachten op de volgende batch.
[/quote]

Ja hoor, oesterzwam kan prima op koffiedik gekweekt worden.
Je hebt zelfs ondernemers die koffiedik inzamelen om oesterzwammen op te kweken in het oude tropicana in Rotterdam. Zij hebben dan ook de originele naam: Rotterzwam  ;)
#3139108
[quote="Nynke"]
Had op ons vakantie-adres wat zaailingen van andijvie en kropsla gekregen en die geplant vanmorgen. Vliesdoek erover tegen de felle zon. In ruil stuur ik hun een paar tenen knoflook op om te poten.

De 2 grootste suikermaisplanten zijn ongeveer 2 meter hoog  :P 

Alleen de bietjes schieten niet hard op :( :( :(
[/quote]

MIjn suikermais is niet eens opgekomen. Maar hé, geen nood, iets zegt me dat mijn kippen deze winter toch meer dan genoeg mais zullen hebben  :biggrin2:
#3139110
[quote="Angelique"]
MIjn suikermais is niet eens opgekomen. Maar hé, geen nood, iets zegt me dat mijn kippen deze winter toch meer dan genoeg mais zullen hebben  :biggrin2:
[/quote]


Veldje in de buurt ??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door