Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138440
cj schreef: Ja, dat vind ik. Ook reueneigenaren moeten hun verantwoording nemen.
Saskia
Ik heb geen hond maar ik vind dat in een losloopgebied een loopse teef een groot risico vormt op het aantrekken van reuen.
als eigenaren van de loopse teef heb je dan de consequenties te dragen (zelfde soort discussie met wijzen naar elkaar zie je bij loslopende katten.).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3138454
Waar ik vooral zo pissig over ben, is dat mevrouw haar hond ook niet onder appèl heeft staan en moord en brand schreeuwt dat Nelson op bezoek komt. Ja, Nelson zou moeten komen. Maar wie rekent er nu op zondagmiddag op dat je zo iets tegenkomt???

Nelson pubert. En nee, die luistert niet 100x 100%. We hebben heel veel situaties getraind aan de lange lijn zodat hij nu los kan. In dat specifieke gebied. Een gebied wat is afgezet met gaas en hekken en wat speciaal een losloopgebied is. Er worden veel honden getraind omdat er geen kans op weglopen is. Aan de andere kant van het gaas loopt een wandelroute waar je de hond aangelijnd dient te houden en dat doet ook iedereen.

Als je dan persé vindt dat je hond los moet, ga dan vroeg in de ochtend of laat in de avond. Maar ga niet om 14.00 uur in de middag op het spitsuur je loopse teef losgooien.

Ik baal. Want bij alle 10 de honden kwam Nelson direct naar me terug als ik hem riep, ook tijdens spel. Dat brak hij af en hij kwam. En ik prees hem de hemel in. En nu komt madam, krijst de hele boel bij elkaar, schreeuwt dat mijn hond niet los mag en heb ik Nelson moeten corrigeren. Leuk? Nee.
#3138457
Lizzy schreef: Dat zou het niet moeten en hoeven zijn. Gewoon heel simpel: met een loopse teef niet in een losloopgebied en in een aanlijngebied doe je je hond aan de riem. Ben je van alle gezeik af. Dat eerste zodat je geen reuen lastig valt. Dat tweede omdat ik met mijn loops teef dan ook ERGENS kan lopen, ergens anders dan op de maan.
helemaal mee eens!
#3138461
Huh? Je laat je kennelijk permanent geile hond loslopen terwijl die dus duidelijk niet onder appèl staat, maar als een ander dat ook doet met een loopse teef heeft die het gedaan? Is dit een of ander hondenetiquetteding dat ik niet snap?

Honden hebben een erg goede neus. Wat als je hond buiten het park en aan de overkant van een al of niet drukke weg een loopse hond had geroken, dan was 'ie dus gewoon weg geweest zonder dat je er iets aan kon doen?

Edit: Ik las net een verhelderende post van Hope. Sorry, laat maar, ik heb niks gezegd :)
Gebruikersavatar
Door joel
#3138472
Hope schreef: Loop je in het afgezette losloopgebied, je hondenmannetje lekker in het water.
Dan ineens, neus in de wind en zoef, weg was hij. Richting een vrouw met een, loslopende, hond.
Begint dat mens te gillen dat haar hond loops is. Nou echt, denk je werkelijk dat mijn puberende reu dán nog luistert?

Jeetje, dat ging maar net goed. Ik heb hem mee moeten sleuren gewoon.

Ik begrijp het hoor, dat ook een loopse teef uitgelaten moet worden. Maar los in een druk losloopgebied?!
:o :-X
O zo herkenbaar!!!
Zo liepen wij dus ook vanmiddag, honden lekker los, beetje pootje baden, snuffelen en rennen met andere honden, tot......ik Qadir zie kwijlen.....(het teken van loopse teef in de buurt) dus met ogen op stokjes scan ik het veld af, ja hoor, komt een vrouw met hond en daarachter al snel Qadir, ik vraag haar of haar hond loops is geweest, zegt ze, ja ze is net loopt geworden, dus ik vraag waarom ze hier dan loopt, tis daar altijd druk op zondag met zulk weer......(ik pak Qadir al aan de halsband en neem afstand van haar). Antwoordt ze dat ze mij geen verantwoording hoeft af te leggen .......pfffff, ik hou m'n mond maar.

Maar ik moet Qadir dus wel aan de lijn houden en hij loeit alles aan elkaar toen ze wegliep tot een half uur later en andere wandelaars komen vragen of hij pijn heeft??? nee  nu even niet maar hij moet aan de lijn want er is een loopse teef voorbij gelopen.....

Wij hebben ook een teef en die gaat echt een keer loops worden en dan heb ik me voorgenomen:  wandelen in de wijk, waar aanlijnplicht geldt, niet de losloopgebieden in met haar en evt fietsen , hoe moeilijk kan het zijn, is voor haar fijn, voor mij en alle andere baasjes en reuen in de buurt.

En tja reuen zijn reuen, die lopen nou eenmaal graag achter die loopse dames aan, nature calls  :D Hoe goed je hond ook onder appèl staat, die luistert dan ook niet meer hoor, die gaat zijn "ding" doen, lang leve de bananen!  ;D
Door Nadia
#3138473
Lizzy schreef: Dat zou het niet moeten en hoeven zijn. Gewoon heel simpel: met een loopse teef niet in een losloopgebied en in een aanlijngebied doe je je hond aan de riem. Ben je van alle gezeik af. Dat eerste zodat je geen reuen lastig valt. Dat tweede omdat ik met mijn loops teef dan ook ERGENS kan lopen, ergens anders dan op de maan.
Vind jij.. Vind ik ook hoor. Maar dan nog zijn er mensen die er anders over denken.
Dus dit zal gewoon altijd een over en weer spelletje blijven.

Het zou gewoon zo veel mooier zijn als men de verantwoording eens bij zich zelf lag ipv bij de ander. Gewoon met alles.
Door Mijati
#3138475
Lizzy schreef: Dat zou het niet moeten en hoeven zijn. Gewoon heel simpel: met een loopse teef niet in een losloopgebied en in een aanlijngebied doe je je hond aan de riem. Ben je van alle gezeik af. Dat eerste zodat je geen reuen lastig valt. Dat tweede omdat ik met mijn loops teef dan ook ERGENS kan lopen, ergens anders dan op de maan.
Precies. Als we ons allen netjes aan de gemeentelijke regels houden, kan het voor iedereen leuk en gezellig blijven.
#3138477
Hope schreef: Permanent geil? Mwa...
Het is een losloopgebied he...
Blijkbaar wel geil zodra er een loopse teef langs komt hobbelen, en dat is niet te voorspellen. En niet alle losloopgebieden zijn afgesloten, de meeste zelfs niet. En dan kan zo'n hond makkelijk het gebied uit rennen, zijn neus achterna.

Verder neem ik aan dat je de laatste zin uit mijn vorige post hebt gelezen. In een afgesloten gebied snap ik dat je je hond eerder loslaat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3138488
kakocavi schreef: Blijkbaar wel geil zodra er een loopse teef langs komt hobbelen, en dat is niet te voorspellen. En niet alle losloopgebieden zijn afgesloten, de meeste zelfs niet. En dan kan zo'n hond makkelijk het gebied uit rennen, zijn neus achterna.

Verder neem ik aan dat je de laatste zin uit mijn vorige post hebt gelezen. In een afgesloten gebied snap ik dat je je hond eerder loslaat.
Ja, die heb ik gelezen  :)

Nee, dat is niet te voorspellen. Maar het is toch een verantwoordelijkheid van elke hondenbezitter dat hij er alles aan doet om ongeregeldheden te voorkomen? Als ik had geweten dat Nelson niet zou luisteren was hij niet los gegaan. Maar als zij weet dat haar hond loops is en (daardoor misschien?) niet luistert, hoort die hond toch vast?
Door Nadia
#3138495
Het blijft een kwestie van inschatten. Aysa luistert bizar goed, loops of niet loops. Aysa is ook een hond die ik voor 1-2-3 dagen best tevree kan maken met aangelijnd wandelen. Maar daarna verveeld ze zich. Dan toont ze echt treurig gedrag. Waar ik woon is geen officieel losloop gebied. Ik woon aan het veld, wat na veel km grenst aan bos. Hier geld. Buiten de bebouwde kom is los lopen toegestaan. Echter kun je van alles tegen komen, honden los, honden aan de lijn, alle soorten fietsers, brommers. Paarden tractors noem maar op. Ook in de loopse periode van Aysa ga ik met haar door het veld. Ik laat haar ook los. Maar zodra ik een andere hond tegen kom roep ik haar bij en gaat ze aan de lijn. Bij bochten ook. In het bos komen we dan niet, teveel zij paadjes waar ineens een andere hond kan opduiken. Maakt mij dit onverantwoord? Ik vind van niet. Want bij het zien van een andere hond gaat ze aan de lijn pertinent. (Ook als ze niet loops is moet ze naast me blijven). Dus verwacht ik dat de andere dat ook doet, zijn hond aan lijnen.
Door Lil
#3138498
kakocavi schreef: Blijkbaar wel geil zodra er een loopse teef langs komt hobbelen, en dat is niet te voorspellen. En niet alle losloopgebieden zijn afgesloten, de meeste zelfs niet. En dan kan zo'n hond makkelijk het gebied uit rennen, zijn neus achterna.

Verder neem ik aan dat je de laatste zin uit mijn vorige post hebt gelezen. In een afgesloten gebied snap ik dat je je hond eerder loslaat.
Hier laatst hetzelfde gehad. Bij ons mogen honden buiten de bebouwde kom los, niets geen aanlijn of losloop stukken. Elke ochtend kom ik rond 6 uur een man met 6 bouviers tegen. Dat is op zich al eng genoeg, want als ooit... tja hij kan maar 3 honden aanlijnen. En ze luisteren wel goes maar wat als niet...

Ik zie ze en roep mijn intacte reu die braaf komt. Zoals altijd loop ik de andere kant op. Alleen deze keer gevolgd door een loopse teef. Tja eh toen doe voor mijn reu stond kreeg ik mijn reu niet meer meegenomen. Mijn schuld??
Ik was wel best pissed hoor want mijn reu is 4 dagen over de ze*k geweest. Een loopse teef voor zijn neus en 50m verderop twee reuen aan het brullen tegen hem (en hij is al bang). Goddank hielden de lijnen en de palen waaraan ze waren gebonden en goddank bleven de andere 3 teven los af liggen op commando zodat die man zijn teef kon ophalen. Ook al eng want mijn hond heeft het niet op vreemde mannen. En echt een situatie die ik niet snap. Ik heb ook een teef gehad en die bleef aan de lijn als ze loops was. Daarbij met meer honden lopen dan je kunt aanlijnen echt onverantwoord. Ik ben van mening dat mijn reu luisterde. Hij kwam en liep met mij mee de andere kant op. Dat hij niet meer luistert als de teef voor zijn neus staat te dansen tja eh sorry niet mijn fout vind ik.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3138502
Nadia schreef: Het blijft een kwestie van inschatten. Aysa luistert bizar goed, loops of niet loops. Aysa is ook een hond die ik voor 1-2-3 dagen best tevree kan maken met aangelijnd wandelen. Maar daarna verveeld ze zich. Dan toont ze echt treurig gedrag. Waar ik woon is geen officieel losloop gebied. Ik woon aan het veld, wat na veel km grenst aan bos. Hier geld. Buiten de bebouwde kom is los lopen toegestaan. Echter kun je van alles tegen komen, honden los, honden aan de lijn, alle soorten fietsers, brommers. Paarden tractors noem maar op. Ook in de loopse periode van Aysa ga ik met haar door het veld. Ik laat haar ook los. Maar zodra ik een andere hond tegen kom roep ik haar bij en gaat ze aan de lijn. Bij bochten ook. In het bos komen we dan niet, teveel zij paadjes waar ineens een andere hond kan opduiken. Maakt mij dit onverantwoord? Ik vind van niet. Want bij het zien van een andere hond gaat ze aan de lijn pertinent. (Ook als ze niet loops is moet ze naast me blijven). Dus verwacht ik dat de andere dat ook doet, zijn hond aan lijnen.
Nee, niet onverantwoordelijk vind ik. Klinkt alsof je prima weet hoe of wat.
Voor mij betekend neus in de lucht nu uiteraard ook aanlijnen. Net zoals ik dat doe als ik een grotere groep honden tegen kom, want dan heeft meneer ook nog wat teveel pret, haha.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3138503
Nadia schreef: Het blijft een kwestie van inschatten. Aysa luistert bizar goed, loops of niet loops. Aysa is ook een hond die ik voor 1-2-3 dagen best tevree kan maken met aangelijnd wandelen. Maar daarna verveeld ze zich. Dan toont ze echt treurig gedrag. Waar ik woon is geen officieel losloop gebied. Ik woon aan het veld, wat na veel km grenst aan bos. Hier geld. Buiten de bebouwde kom is los lopen toegestaan. Echter kun je van alles tegen komen, honden los, honden aan de lijn, alle soorten fietsers, brommers. Paarden tractors noem maar op. Ook in de loopse periode van Aysa ga ik met haar door het veld. Ik laat haar ook los. Maar zodra ik een andere hond tegen kom roep ik haar bij en gaat ze aan de lijn. Bij bochten ook. In het bos komen we dan niet, teveel zij paadjes waar ineens een andere hond kan opduiken. Maakt mij dit onverantwoord? Ik vind van niet. Want bij het zien van een andere hond gaat ze aan de lijn pertinent. (Ook als ze niet loops is moet ze naast me blijven). Dus verwacht ik dat de andere dat ook doet, zijn hond aan lijnen.
Ik vind dat toch wel net een ander verhaal.
Tussen de velden is nog altijd iets anders als zondagmiddag in een druk losloopgebied  ;) Daarnaast lijn je regelmatig indien nodig je hond aan. Dus ook bij het zien van een andere hond. Want ja tussen de velden lopen is nogal wat anders, ik ken het doe het ook en ik heb er een die dan los kan, maar het blijft inschatten, aanlijnen/ strak volgen ivm tractoren andere honden vossen, mensen die werken op het veld, konijnen etc. Tevens roep je Aysa naast je ook al s ze loops, en jou kennende kijk je ver vooruit, en dat maakt het ook anders, de andere eigenaar heeft dan ook tijd zijn hond aan te lijnen.
Maar op zondagmiddag in een losloopgebied? Nouja  ::) dan ben je 'een beetje dom' om onze koningin maar eens te citeren.
Door Lil
#3138505
Tussen de velden kom je hier op zondagmiddag toch echt zo'n 15 honden tegen en allemaal los. Met mijn loopse teef ging ik dan niet. Zij luisterde wel, maar de anderen vaak niet. Ik ging dan heel vroeg en heel laat. Want tja mijn teef aan de lijn, dan kan alsnog een reu erop springen. Ook ging ze niet los terwijl ze nooit verder weg ging dan 5 m bij mij vandaan (dat was gewoon heel irritant soms zoals zij kleefde). Maar aan de lijn vind ik toch heel veel veiliger want voordat de reu eigenaar eens komt aanzetten kan soms lang duren. Dat mijn teef de lijn niet leuk vond jammer dan. Het waren maar 4 weken. Als ze van de da lijnrust moeten is dat ook meerdere weken en moeten ze dat ook maar dulden. Terwijl als ze loops zijn kon ik nog proberen te compenseren met afgezette veldjes en dan balgooien of zo (ze haatte de fiets).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door