Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#3120177
kiara schreef: Even off. topic Erna maar ik las dit toevallig, maar heb jou hond daar medicijnen voor en helpen die? Want mijn dochter heeft hond van ruim 18 met zo te lezen zelfde probleem ( vocht achter der lingen en daardoor moet haar hart extra der best doen)
Maar ze geeft al een tijdje iets van medicijnen ( vochtafdrijvers en nog wat effe naam kwijt) maar sinds ze dat geeft gaat het veel beter( hond ging ook met te lage dosering kuchen)
En ze heeft een lucht verbeteraar gekocht die zuivers de lucht in huis en kan ook koelen, als je wil weten wat het is stuur mij dan even Pb dan vraag ik het voor je
Sebastiaan krijgt niet heel veel bijzonders hoor. Ze staat nu weer op de prednison en plaspillen (vochtafdrijvers) en daarnaast heeft ze nu nog een kuurtje antibiotica vanwege een ontstoken tepel. De pred en de plaspillen werken goed bij haar. Sebas heeft al sinds haar 7e of 8ste een hartruis die redelijk stabiel blijft. Maar nu ze wat ouder is (14) merk je toch dat het hart wat minder goed werkt. Het afgelopen half jaar hebben we in samenwerking met de dierenarts tal van medicijnen geprobeerd om haar van de longontsteking af te helpen maar dat lukt niet meer volledig. We hebben nu altijd pred en plaspillen in huis en zodra het kuchen weer heviger wordt gaat ze standaard aan de tabletten. Als het nagenoeg weer over is dan bouwen we in ieder geval de prednison weer af en dan gaat het weer een tijdje goed.

Sebas is van een dermate leeftijd dat ik me niet druk maak over bijwerkingen e.d. Prioriteit is dat zij zich prettig voelt.

Koelen in huis is het probleem niet. Ons huis blijft lang koel en is dus prima voor haar om binnen te blijven als ze dat wil. Een luchtverbeteraar zal bij ons weinig zin hebben met 12 honden in huis :-) Dan wordt het een professionele installatie ben ik bang.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3120204
12 honden  :o nee dan helpt dat niet nee,maar okee dacht zeg het even
Door Nynke
#3120384
Die vreselijke hitte die verwacht werd valt gelukkig wel mee. Alleen vrijdag 30 en daarna weer rond 20. Fijn.
Door charmed
#3120387
Gelukkig maar! hier is het vandaag volgens mij niet warmer dan 18*C geweest, als het dat al geweest is.

Hopen dat we de rest van de warmte ook zeker een graad of 5 minder hebben, dan vind ik het wel ok (zeker voor mijn sheltiedames)
Nynke schreef: Die vreselijke hitte die verwacht werd valt gelukkig wel mee. Alleen vrijdag 30 en daarna weer rond 20. Fijn.
Door smulpaap
#3120807
Nynke schreef: Die vreselijke hitte die verwacht werd valt gelukkig wel mee. Alleen vrijdag 30 en daarna weer rond 20. Fijn.


Nou idd gelukkig maar  :)
Vandaag was het lekker , maar 30 graden ....bah (wat mij betreft )
Morgen maar vroeg op pad met de soos , anders wordt hier een bepaald iemand vervelend  ::)
Dan maar een paar uur eruit met de dames , en daarna eventueel nog even naar het grote veld
En dan de badjes maar neer zetten en de straat niet meer op  :biggrin2:
Door smulpaap
#3120870
Soos is eruit geweest . Ben om half zeven gaan lopen , toen was het nog heerlijk
Eerst even lekker met de bal , daarna wandelen en toen nog even ""zoek zoek "" gedaan
We zijn net terug . Soos in coma , straks nog even het veld op en wat rustige activiteiten doen
En daarna niet zoveel meer  :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3120871
Wij liepen ook om 07. 00 aan zee. Het was nog heerlijk koel voor de honden. Beiden hebben gezwommen en in huis is het 19 graden. Lekker koel voor ze. Eind vd middag gaat logee naar huis en mag Flow nog een keer mee. Tot die tijd vermaken ze zich maar met het badje en de tuin.
Door smulpaap
#3120913
Het begint hier al raar weer te worden .... grijze lucht , rare windvlagen , en zo nu en dan breekt de zon weer heel even door
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3120924
Hier is het heerlijk. Wel aan de warme kant, maar niet heel erg overdreven. Zonnetje, lekker briesje. Ik denk dat wij er eindelijk eens het lekkerste af komen vandaag.
Door eelke
#3120927
Hier is het warm! Lekker hoor, met de laptop in de tuin een beetje bijbruinen :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3120947
smulpaap schreef: Het begint hier al raar weer te worden .... grijze lucht , rare windvlagen , en zo nu en dan breekt de zon weer heel even door
Ja wij gaan nog wel wat krijgen hier aan de kust.. nu al flinke wind en inderdaad die rare lucht.
Door smulpaap
#3120953
Het is hier al flink klef ook , net nog even naar buiten geweest met de soos . En nu maar binnen , lekker koel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door