Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Truida
#3120229
Ik krijg mijn warme hap van Tafeltje Dek Je,
De laatste tijd staat er regelmatig vegetarische omelet op het menu.
Ik vroeg me af of een omelet wel vegetarisch kan zijn. Een ei is in aanleg immers een kuiken.
Of ben ik nou de weg kwijt?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3120230
Dat is vegetarisch. Een ei.
Als je dat ook niet wil (eieren, melk enz...) dan wordt het veganistisch.

Een ei is nog geen kuiken.
Vooropgesteld dat het bevrucht is, had het ooit een kuiken kunnen worden, maar het is geen kuiken op het moment dat je het opeet.  Een ei is eerder als de eicel die een vrouw elke maand verliest wanneer ze niet zwanger wordt (en de pil niet neemt).  Had mogelijk (mits bevruchting) een kindje kunnen worden, maar het is niet gebeurd. Je kan moeilijk zeggen dat een vrouw elke maand een kind verliest, net zo min als dat elk ei een verloren kuiken is.
Door hannabelgje
#3120234
Ik heb mijn eieren van mijn eigen kippen en die zijn ook op 1 na allemaal hier geboren. De ene die niet hier geboren is komt van een liefhebber die zijn hanen opkweekt om ze zelf te slachten. Haantjes die hier uit het ei komen worden of verkocht of belanden in de vriezer. Ze hebben ook niet echt een heel lang leven maar naar mijn mening wel een fijn leven.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3120236
Ja, zo is het heerlijk he.
Zo weet je tenminste dat er geen dieren geleden hebben voor de eieren. 

Over die kuikens die ik koop voel ik me dan niet schuldig. Het is niet mijn fout dat er legbedrijven zijn die dat doen en mensen eieren kopen.  Van die kuikens gaan ze echt niet rijk worden, aan de prijzen dat die gaan... Het is echt afval. En dan ben ik blij dat ze tenminste nog ergens voor dienen, als ze dan toch gedood worden.
Door hannabelgje
#3120238
pearlsofpassion schreef: Ja, zo is het heerlijk he.
Zo weet je tenminste dat er geen dieren geleden hebben voor de eieren. 

Over die kuikens die ik koop voel ik me dan niet schuldig. Het is niet mijn fout dat er legbedrijven zijn die dat doen en mensen eieren kopen.  Van die kuikens gaan ze echt niet rijk worden, aan de prijzen dat die gaan... Het is echt afval. En dan ben ik blij dat ze tenminste nog ergens voor dienen, als ze dan toch gedood worden.
Precies.
Door Eef+Stippels
#3120352
Irish schreef: Dit is precies de reden dat ik geen eieren meer consumeer. Ik wil niks bijdrage aan het feit dat elke seconde er levend een haantje versnipperd wordt, puur omdat dit hun '' doel '' is. Te walgelijk voor woorden. Nou zal ik in mijn up daarin niet veel bijdragen, maar elk ei is er 1, of geen in dit geval :)
+1

En dan is het levend versnipperen nog hun eindstation. De weg daar naar toe is ook vreselijk. Ze worden massaal geboren in opeengestapelde kratten in een donkere cel en gaan daarna tuimelend over de lopende band om te worden gesekst. Dan worden ze in een bak gegooid om versnipperd te worden  :-X
Door Laura2004
#3120392
Eef+doggies schreef: +1

En dan is het levend versnipperen nog hun eindstation. De weg daar naar toe is ook vreselijk. Ze worden massaal geboren in opeengestapelde kratten in een donkere cel en gaan daarna tuimelend over de lopende band om te worden gesekst. Dan worden ze in een bak gegooid om versnipperd te worden  :-X
Ik eet al een tijdje ook volledig veganistisch,  maar verder sponsor ik vollop allerlei dierenleed met het barfen vd  honden, dus het voelt voor mij af en toe een beetje zinloos, overigens geen haar op mijn hoofd die overweegt om weer dierlijke producten te consumeren,  maar echt gemoedsrust heeft het mij niet gebracht.  Jullie wel? Hier is het ook vrijwel onmogelijk om aan biologisch vlees te komen. Alles wat ik koop is bio - industrie vlees Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3120395
Eef+doggies schreef: +1

En dan is het levend versnipperen nog hun eindstation. De weg daar naar toe is ook vreselijk. Ze worden massaal geboren in opeengestapelde kratten in een donkere cel en gaan daarna tuimelend over de lopende band om te worden gesekst. Dan worden ze in een bak gegooid om versnipperd te worden  :-X
Ik wist zelfs niet dat er ook versnipperd werd.
Elk kuiken dat gevoerd wordt is alleszinds niet versnipperd geweest...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door