Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3014071
Wat een snoetie :smitten: Heeriljk die voorpret!

Hier wel slechte ervaring met een tweede hond er bij. Saartje was 2 toen er een cockerdametje bij kwam. De 1e 6 maanden was het feest in huis, die twee speelde tot ze erbij neer vielen. Toen die tweede in de pubertijd kwam is het gelazer begonnen. Vechten tot bloedens toe, zelfs onder toezicht konden we ze niet samen in 1 kamer laten verblijven. Van alles geprobeerd; gedragstherapeut, homeopathie een tijd ondergebracht bij de fokster zodat het kleine loeder van haar honden kon leren. Het heeft niet mogen baten. Fientje is definitief teruggegaan naar de fokster is uiteindelijk bij een rijke weduwe terecht gekomen, waar ze vreselijk verwend wordt. Ik was er helemaal kapot van en kan nog janken als ik haar foto's zie, voor ons was ze zo lief en ze was zo mooi.

Na heel lang twijfelen en afwegen is uiteindelijk toch Teun erbij gekomen, heel bewust gekozen voor reu, Saartje heeft hem als pup een paar keer een flinke afstraffing gegeven, ze spelen zelden samen, maar kunnen wel samen achter 1 bal aan rennen daar is nooit gedoe over. 1 of 2 per jaar kan er wat strijd zijn om een kluifje een flinke brul maakt daar snel een einde aan. Saartje corrigeert Teun als ze hem te druk vindt maar verdedigt hem ook als hij in haar ogen belaagd wordt.
Ze wonen samen in huis, Saartje tolereert Teun, Teun heeft geleerd Saartje niet lastig te vallen en dat gaat prima.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3014118
wat een leukertje :smitten: :smitten: Moet maar een keer op kraamvisite komen met Laddy, die vindt iedere hond leuk :biggrin2: Hier is het geweldig gegaan tussen Rakker en Laddy. Rakker heeft 3 dagen zo iets gehad van wanneer hoepelt die drukte maker weer op en toen begon het feest. Rakker was zelfs degene die begon met spelen. Nu is het echt dikke mik tussen die 2. Rakker begint aan een 2e jeugd op zijn 10e Afbeelding
Door cairodyn
#3014302
Hier inmiddels 5 x honden in groepen erbij gehad. Nu nog vier reuen bij elkaar en geen enkel probleem. T gaat vast los lopen. Hele kleine puppies vinden de groten Sims iets minder maar naarmate ze ouder worden komt er vanzelf een speel moment en dan is t ijs gebroken. Succes
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3014380
Wat een snoepje, van harte!

Gewoon met open vizier erin stappen. Het gaat zoals het gaat, dat weet je van te voren toch niet. En ook als het niet direct super goed gaat, dan zijn er nog genoeg dingen om het te begeleiden naar een goede situatie. Alles kan hartstikke mis gaan, maar meestal gaat het gewoon goed.
Gebruikersavatar
Door joel
#3014613
M@rina schreef: Wat een snoetie :smitten: Heeriljk die voorpret!

Hier wel slechte ervaring met een tweede hond er bij. Saartje was 2 toen er een cockerdametje bij kwam. De 1e 6 maanden was het feest in huis, die twee speelde tot ze erbij neer vielen. Toen die tweede in de pubertijd kwam is het gelazer begonnen. Vechten tot bloedens toe, zelfs onder toezicht konden we ze niet samen in 1 kamer laten verblijven. Van alles geprobeerd; gedragstherapeut, homeopathie een tijd ondergebracht bij de fokster zodat het kleine loeder van haar honden kon leren. Het heeft niet mogen baten. Fientje is definitief teruggegaan naar de fokster is uiteindelijk bij een rijke weduwe terecht gekomen, waar ze vreselijk verwend wordt. Ik was er helemaal kapot van en kan nog janken als ik haar foto's zie, voor ons was ze zo lief en ze was zo mooi.

Na heel lang twijfelen en afwegen is uiteindelijk toch Teun erbij gekomen, heel bewust gekozen voor reu, Saartje heeft hem als pup een paar keer een flinke afstraffing gegeven, ze spelen zelden samen, maar kunnen wel samen achter 1 bal aan rennen daar is nooit gedoe over. 1 of 2 per jaar kan er wat strijd zijn om een kluifje een flinke brul maakt daar snel een einde aan. Saartje corrigeert Teun als ze hem te druk vindt maar verdedigt hem ook als hij in haar ogen belaagd wordt.
Ze wonen samen in huis, Saartje tolereert Teun, Teun heeft geleerd Saartje niet lastig te vallen en dat gaat prima.
Ja, snap ik, wij kiezen nu ook bewust voor een teefje, (ook al raakt Qadir helemaal van de kaart als ze loops gaat worden, maar we willen haar na de eerste loopsheid laten sterilisteren, ik mag dan tijdens de loopsheid bij mn zus in huis  8) hoe lief van haar!!! denk dat hij beter en stabieler is met een teef. Het scheelt ook zeker nu hij wel (bijna) volwassen is en er een pup komt ipv een oudere hond dan hij.
cairodyn schreef: Hier inmiddels 5 x honden in groepen erbij gehad. Nu nog vier reuen bij elkaar en geen enkel probleem. T gaat vast los lopen. Hele kleine puppies vinden de groten Sims iets minder maar naarmate ze ouder worden komt er vanzelf een speel moment en dan is t ijs gebroken. Succes
)

Dat zeg je zo makkelijk, maar onze ervaring was echt anders...Qadir wilde wel spelen en was heel lief voor de pup van toen 3 mnd. Het ging de eerste weken prima, maar de pup drukte Qadir na ong 2 mnd gewoon de kop in....Qadir durfde de tuin niet meer in en gaf zn eten gewoon af (als hij er al aan durfde te beginnen... :-[) Hij was toen ruim 1,5 jaar, en misschien gewoon te jong en onervaren met zo'n druktemaker....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3014622
Wat een schatje om te zien! Hoop dat het dat gaat worden wat jullie er van verwachten, maar ik schat in dat dat best goed komt.
Door M@rina
#3014649
joel schreef: Ja, snap ik, wij kiezen nu ook bewust voor een teefje, (ook al raakt Qadir helemaal van de kaart als ze loops gaat worden, maar we willen haar na de eerste loopsheid laten sterilisteren, ik mag dan tijdens de loopsheid bij mn zus in huis  8) hoe lief van haar!!! denk dat hij beter en stabieler is met een teef. Het scheelt ook zeker nu hij wel (bijna) volwassen is en er een pup komt ipv een oudere hond dan hij.
Heel verstandig, een teef en reu, Al ben ik door die 1e ervaring wel erg voorzichtig geworden, het gaat vaker goed dan fout, gelukkig.

Je zou kunnen overwegen Qadir 1 keer een chip te geven na de 1e loopsheid zodat je de 2e loopsheid kunt overbruggen, ik vind steriliseren na de 1e loopsheid wel erg vroeg.
Door chelsey
#3014711
Tussen mijn Toller en border ging het de eerste 6m heel moeilijk, daarna was het ok. Maar samen spelen deden ze amper.
Nu tussen border en poedel gaat het van de eerste week super! Die spelen meerdere keren per dag, maar nu is het teef en reu en daarvoor 2 teven. Moest mijn border er op een dag niet meer zijn zal er weer een teef bij komen, geen reu, durf ik niet  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door