Dank je, ik heb dit afvallen doorgezet na een stressperiode om gezond te willen zijn. Dat ga ik nu niet weggooien. Ik ga mijzelf zeker niet overtrainen. Met mijn verlamming moet ik best wel voorzichtig te werk gaan. Als ik mijn grenzen voorbij ga, ben ik zo 2 weken uit de of langer uit de running, en tuurlijk heb ik in het begin mijn grenzen opgezocht en nu een stapje terug gedaan, want het begint met een klein beetje pijn en dat verergert elke dag. Dat doen we niet. We houden het bij normaal. 1 uurtje per dag oefeningen afwisselen. Daarnaast 1x per week samen met mijn fysio zo'n uurtje trainen, dus crosstrainer, fietsen, roeien en andere oefeningen. Vandaag weer een nieuwe gekregen, als ik die goed kan voltooien, kan ik een keer in de bergen wandelen

Leuk doel, vind ik. Dan ben ik stevig genoeg op mijn benen

Ik mag ook geen nieuwe oefeningen invoeren zonder dat mijn fysio er van weet. Als ik een leuke oefening heb, zegt ze dan, moet ik hem overleggen met haar. dat doen we dan ook. Zo kan je af en toe ook afwisselen met oefeningen en toch een mooi resultaat behalen.
Ik zal altijd oefeningen moeten blijven doen, omdat ik met een verlamming zit. Ga ik de boel nu verzwakken, dan zal ik weer verschuivingen krijgen in mijn rug en dan kan ik niet alles meer doen wat ik wil, ook qua kracht niet. Dus voor nu is het belangrijk de kracht die ik heb te behouden. Daarnaast nog wat meer beenkracht opbouwen, zodat ik nog steviger op mijn benen sta.
Elf schreef:
Inderdaad, kledingmaten en gewicht zegt niet zo veel. Je bouw is van belang en of je je er goed bij voelt. Ik ben ook 1.68m en weeg 60 kilo. Maat S/36 kom ik over het algemeen echt niet in!
Ik hoop voor je dat je het overtollige vel weg mag laten halen en dat je niet doorslaat in het trainen en afvallen. Je hebt immers al een enorme prestatie geleverd!!