Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Radja
Lil schreef: Waar ik ook ga wandelen er zijn altijd meerdere hoogspanningsmasten en ik hoor ze dus altijd en overal. Een heel erg hoog gezoem. Als het regent is het gewoon herrie haha. 8 van de 10 van die grijze kastjes in de woonwijk hoor ik ook. Ik ben gewoon gek en heb thuis dus bijna overal van die stekkerdozen met uit schakelaar. Weg met al dat gezoem.
Dat hoge gezoem wat jij hoort is maar voor heel weinig mensen hoorbaar. Het is een extralaagfrequent geluid! Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet tegen kan!
Door Fenixjuh
Waar wij zwemmen staan ook hoogspanningskabels, geen last van, tot je gaat duiken.. Onder water hoor je ze echt heel laag zoemen, zwem je ietsje verder onder water, is het weg.. Het is echt als je er recht onder zwemt  ::)
Door Lil
Radja schreef: Dat hoge gezoem wat jij hoort is maar voor heel weinig mensen hoorbaar. Het is een extralaagfrequent geluid! Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet tegen kan!
Ja, dat krijg ik idd meestal te horen. Dat hoooooor je niet. Jawel...

Ik hoor ook die pokke ongedierteverjagers. Niet allemaal hoor, maar sommigen wel en nu om te zeggen dat ik goed kan horen....
hoe vaak ik mensen niet versta wil je niet weten, zeker als er meerdere geluiden zijn dan hoor ik niemand meer.  :(
Fenixjuh schreef: Waar wij zwemmen staan ook hoogspanningskabels, geen last van, tot je gaat duiken.. Onder water hoor je ze echt heel laag zoemen, zwem je ietsje verder onder water, is het weg.. Het is echt als je er recht onder zwemt  ::)
Jaaaaaiiiiikkkkksssss dat lijkt mij dus echt doodeng.
Ik ben op dat gebied dus echt gek en soms net een dier, als die geluidsdingen vind ik domweg eng.  :-[ (niet dat ik mij daardoor laat leiden, want ik wandel dus steeds onder hoogspanningsmasten en leidingen door, want je eh daar laat ik mijn wandelplezier niet door bederven, maar ik zou dan denk ik wel een andere zwemplek uitkiezen  :-[)
Door Fenixjuh
Het is juist zo'n lekker zwemplek, aan de rijn, stromend water dus geen blauwalg en midden in het natuurgebied waar ook wilde dieren zijn. Geen 'mensenstrandje' en de hond is er dus ook welkom  :)
Door Radja
[quote="Lil"]
Ja, dat krijg ik idd meestal te horen. Dat hoooooor je niet. Jawel...

Ik hoor ook die pokke ongedierteverjagers. Niet allemaal hoor, maar sommigen wel en nu om te zeggen dat ik goed kan horen....
hoe vaak ik mensen niet versta wil je niet weten, zeker als er meerdere geluiden zijn dan hoor ik niemand meer.  :(

Lil, jij hebt volgens mij een aandoening waarvan ik de naam nu niet zo snel weet,hypergevoelig voor geluid,wat ik wel weet,is dat verholpen kan worden! Wat jij hebt,dat lijkt mij vreselijk,pfffff! Ik heb al last wanneer bijv in een cafe of verjaardag veel mensen praten en er staat ook muziek aan,ik hoor iedereen,maar krijg niets mee,omdat je alles hoort! Moeilijk uit te leggen,maar lijkt een beetje op wat jij ervaart met die hoge nare tonen! Nogmaals pfff vreselijk voor jou!

Edit: sorry ik vervuil dit topic,gaat over magnetron en heb het over hoogspanningsmasten! :-[
Laatst gewijzigd door Radja op vr 05 sep 2014, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Off-topic: hyperacusis is overgevoeligheid voor geluid en auditieve verwerkingsproblemen is het moeite hebben met verstaan met omgevingsgeluid.
Door Lil
Radja schreef:

Ik heb geen overgevoeligheid. Dat zijn mensen die niet tegen ademhalen, smakken of dergelijke normale geluiden kunnen. Ben ook niet zielig. Ik hoor gewoon dingen die anderen niet horen en ook niet veel dingen toevallig hoogspanning en verjagers voor mollen en zo (de betere hoor ik niet meer). Meer niet. Kan je zeker oplossen: gehoorbeschadiging en dat is als eerste weg. Avond disco en het is een week weg ;) Het enige dat eng is is dat ik wel  eens denk dat ik compleet gek ben of dat iets stuk is. Maar ben ook bang dat als ik slechter ga horen (kwestie van ouder worden) ik ook niet meer goed muziek kan maken/luisteren. Dus nee laat dat niet verdwijnen. Ik kan in tegenstelling tot mensen die hypergevoelig zijn er heel goed mee leven.

Dat met te veel horen en niet verwerken kun je met simpele oefeningen trainen ;) Alleen jammer dat borrels altijd na (dagen) lange symposia/ scholingen of laat op vrijdagavond zijn. Als je moe bent is het gewoon te lastig. Doe je het als je fit bent, dan lukt dat best nadat je het getraind hebt.
Door hannabelgje
Ik gebruik inmiddels geen magnetron meer. Die is er na 16 jaar trouwe dienst gisteren mee opgehouden. Gelukkig doet de ovenfunctie het nog wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door