Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2990696
K&D schreef: Aantal spinnen in huis
Gemiddeld bevat een hygiënisch huis 1500 spinnen. Vooral in juni en september tref er je de meeste aan in huis. Het najaar is de topperiode voor spinnen: de volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Geen wonder dat de spinnen in die periode uit hun schuilplaatsen komen en door je huis paraderen.

Nog meer cijfers? Krijg alvast de kriebels, want een Engelse studie telde 130,8 spinnen per m² weiland oftwel meer dan 130 miljoen per km².

Wandel ze... :D

:P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
oei, dat wordt dus veel tellen vandaag.
#2990732
Heb het idee dat hier best wel spinnen zitten (ja, die van de foto's woont nog steeds in de slaapkamer boven de boekenkast, mooie grote kruisspin voor woonkamerraam die flink groeit) maar blijkbaar zijn het nog niet genoeg :-(
Wordt namelijk nog steeds lek gestoken en heb er elke ochtend nieuwe muggenbulten bij. Loop nu gedwongen op blote voeten in huis omdat ik 10+ bulten rond mijn enkels heb en rand van sok schuurt daardoor telkens wel over eentje heen met jeuk tot gevolg. Vannacht zelfs wakker geworden van de jeuk  :-X

Heb ook nog filmpje van de grote kruisspin die bromvlieg inpakt in zijn web (en waar einde van de dag nog maar flintertje van over was terwijl vlieg toen ongeveer even groot was als de spin, inmiddels is die spin duidelijk groter gegroeid dan bromvlieg dus duidelijk voedselrijke plek).
Door tess06
#2990754
Extreme schreef: Slangen, kikkers, muizen, padden, kikkers, salamanders doet me niks, zelfs leuk om te zien, maar spinnen  :nerves:
+1

laatst zo'n hele grote zwarte hard rennende spin op de muur. :help:
toen mijn vriend hem/haar wou vangen viel die uit het zicht achter de t.v....
minuut later zat vriend weer op de bank, kwam dat enge ding op hem afgerent
ik gillen want ik zat ernaast,.hij heeft m geplet onder zijn slipper....
#2990790
keetje schreef: Hier, denk ik, een stuk of 6 spinnen in huis. Ik laat ze lekker zitten als ze niet in de looproutes zitten. Ze vangen de late muggen nog even lekker. Zijn nuttige huisdieren.
Dat zal best, maar wat ze overal achterlaten word je toch ook niet vrolijk van. Als ik de plaatsen op de kozijnen bekijk waar nogal wat spinnen zitten vanwege een boom die daar staat..... pfffff. Die zitten helemaal onder de shit ofschoon ik ze bijna wekelijks schoonmaak. Dat hoef ik toch echt niet op mijn witten muren en plafonds, dus hier worden ze acuut naar buiten geëvacueerd  :P.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door