Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

sella schreef: En wat nou als je kokos olie niet lust? Het is niet de smaak, het komt er gewoon standaard weer uit na een minuut of 10.
Want ik loop er tegenaan dat ik dus geen avocado en kokosolie lust, geen tofu lust, allergisch ben voor penicilline schimmels, dus geen blauwschimmelkazen kan eten.
Moet ik dan meer youghurt(zelfgemaakt) eten? Melk drink ik niet, ik gebruik roomboter als ik bak.
Lust je het echt niet of reageert je lijf heftig? Kokosolie is een sterke ontgifter voor met name de schildklier. Dus daar kan de reactie vandaan komen. Het is ook geen must hoor, roomboter is prima. Slagroom, crème fraiche, reuzel. Rauwe melk en idd zelfgemaakte yoghurt, hartstikke goed en gezond! En gewone harde kazen? Vette vis en vlees, mjammie ;D

Ikzelf eet heel veel vet, das best wennen in het begin, we zijn er allemaal bang voor gemaak, en ik voel me er erg goed bij. In mindere mate eiwitten en nagenoeg geen koolhydraten. Alleen uit honing of een stukje fruit, wat rijst of quinoa. En groenten natuurlijk.
Door Pauline
estherdalmaat schreef: Lust je het echt niet of reageert je lijf heftig? Kokosolie is een sterke ontgifter voor met name de schildklier. Dus daar kan de reactie vandaan komen. Het is ook geen must hoor, roomboter is prima. Slagroom, crème fraiche, reuzel. Rauwe melk en idd zelfgemaakte yoghurt, hartstikke goed en gezond! En gewone harde kazen? Vette vis en vlees, mjammie ;D

Ikzelf eet heel veel vet, das best wennen in het begin, we zijn er allemaal bang voor gemaak, en ik voel me er erg goed bij. In mindere mate eiwitten en nagenoeg geen koolhydraten. Alleen uit honing of een stukje fruit, wat rijst of quinoa. En groenten natuurlijk.
Vergelijkbaar met ons eetpatroon, alleen hier ook geen rijst of quinoa. KH die we eten komen uit de groenten en idd uit af en toe honing of fruit. Bananenkokosijs is hier favoriet! :biggrin2:
Pauline schreef: Vergelijkbaar met ons eetpatroon, alleen hier ook geen rijst of quinoa. KH die we eten komen uit de groenten en idd uit af en toe honing of fruit. Bananenkokosijs is hier favoriet! :biggrin2:
Dat klinkt goed!  :D
vanaalst schreef: waarom je eiwitten uit shakes halen?
kan prima dmv je voeding...
hier eentje die zich de blubber sport, maar zorgt dmv voeding dat ie zijn eiwitten voldoende binnen krijgt
Eigenlijk was dat de vraag ook.
Ik denk dat ik al wel aardig wat eiwitten binnenkrijg (volgens de paleo stijl, veel eieren en vlees. Kokosolie en advocado's ook)
Zuivel eet ik vrijwel niet, kan ik ook niet goed tegen.

Ik heb ook geen klachten en herstel redelijk snel na een training (train nuchter en eet na het douchen) heb wel spierpijn maar nooit zo erg dat ik bijna niet kan bewegen (zie ik om me heen nog wel eens)
@malamoods waar train jij?
Borke schreef: Hoe moet ik dat zien, dat je 165 gr eiwitrijke voeding als vlees per dag wilt eten?
Dat je voeding tot je neemt waar 165 gr aan eiwitten inzitten.  ;) Daarnaast houd ik me dus aan de gestelde hoeveelheid vetten en kh's. Dus daarmee mag het niet botsen. Verder heb ik 6 eetmomenten op een dag. 3 maaltijden en 3 'snacks'.

Uiteraard is het altijd beter om gewoon je voedingsstoffen uit eten zelf te halen! Maar het kan dus zijn dat je dingen niet lust, of niet verdraagd, of je lijf kennelijk meer van iets nodig hebt. Ik ga ook niet zomaar klakkeloos aan de whey poeder. Juist daarom ook mijn vraag hier over hoe ik het anders kan oplossen (en nogmaals ik lust dus geen ei, kaas, boter en vis). Natuurlijk kan ik veel noten eten, maar daar zit dus ook veel vet vin. Gezond vet, dat weet ik, maar voor mij is dus een bepaalde hoeveelheid vet de limit, omdat ik het belangrijk vind om mij aan dit schema te houden.  ;) Aan gezonde vetten kom ik wel (mede door o.a. noten).

Maakt kwark t.o.v. yoghurt nog uit? In de zin van dat daar meer eiwitten inzitten?
Door Pauline
Malamoods schreef: Maakt kwark t.o.v. yoghurt nog uit? In de zin van dat daar meer eiwitten inzitten?
Ik vind dit:

Kwark en/of yoghurt
In kwark en yoghurt zitten veel eiwitten. 100 gr/ml yoghurt of kwark kan meer dan 10 gram eiwit bevatten. Onderling verschilt de hoeveelheid eiwit enorm. Vooral kwark en Griekse yoghurt zijn rijk aan eiwit. Als ontbijt of als tussendoortje is het een gemakkelijke bron van eiwit.
Door Pauline
estherdalmaat schreef: Dat klinkt goed!  :D
Bananenkokosijs:

dag van tevoren bananenplakjes in de vriezer stoppen (b.v. 2 bananen)
2 eierdooiers
kokoscream of -melk

Dooiers met bevroren banaan in de keukenmachine laten draaien (of in welk apparaat je dan ook gebruikt, ik gebruik een staafmixer) tot een brokkelige massa. Dan langzaam kokoscream toevoegen totdat je een substantie bereikt waar jij blij van wordt. Bij mij is dat pas na 200 ml cream.  :biggrin2: Dan doe ik er ook vaak nog snippers 85% chocolade bij door. Echt... zo lekker!!!
Pauline schreef: Ik vind dit:

Kwark en/of yoghurt
In kwark en yoghurt zitten veel eiwitten. 100 gr/ml yoghurt of kwark kan meer dan 10 gram eiwit bevatten. Onderling verschilt de hoeveelheid eiwit enorm. Vooral kwark en Griekse yoghurt zijn rijk aan eiwit. Als ontbijt of als tussendoortje is het een gemakkelijke bron van eiwit.
Ok, thanks!  :)
Pauline schreef: Bananenkokosijs:

dag van tevoren bananenplakjes in de vriezer stoppen (b.v. 2 bananen)
2 eierdooiers
kokoscream of -melk

Dooiers met bevroren banaan in de keukenmachine laten draaien (of in welk apparaat je dan ook gebruikt, ik gebruik een staafmixer) tot een brokkelige massa. Dan langzaam kokoscream toevoegen totdat je een substantie bereikt waar jij blij van wordt. Bij mij is dat pas na 200 ml cream.  :biggrin2: Dan doe ik er ook vaak nog snippers 85% chocolade bij door. Echt... zo lekker!!!
Dat klonk zo lekker dat de plakjes inmiddels in de vriezer zitten!

Heb nu al zin in morgen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door