Borke schreef:
Wat ben jij stoer zeg, zo in de bergen en op die hangbrug!
Was het daar Hondvriendelijk, in Oostenrijk?
Super gefeliciteerd met je baan, wat een heerlijke thuiskomst!
Ik had trouwens geen idee dat de bieb tot 18 jaar gratis is, wat een goed idee 8)
Misschien moesten ze daar eens meer ruchtbaarheid aan geven?
Tot en met 18 jaar zelfs. 8) We doen verschillende projecten voor basisscholen/kdv/naschoolse opvang om zoveel mogelijk ouders en kinderen te bereiken. Dan nog worden er maar bedroevend weinig jonge mensen lid.
Over het algemeen is Oostenrijk heel hondvriendelijk. Het ligt een beetje aan de wandeling die je wil maken, en in sommige liften mogen ze niet (stoeltjes) of moeten ze een muilkorf om. Verschilt per lift en gebied.
Wij nemen Moyra niet mee, ze loopt hier in Nl nooit aan de lijn en dat zou daar wel moeten, zeker in de gebieden waar vee graast en dat gebeurt best vaak. Doe ik haar én mezelf geen plezier mee, en bovendien lopen wij dusdanig lastige wandelingen dat ik haar daar niet bij wil hebben. Heb soms al moeite om mezelf op de been te houden, laat staan dat er een hond aan de lijn bij loopt.

Nu laten veel lokalen hun hond daar wel loslopen hoor, ook op steile wandelingen en smalle paadjes en honden lopen dat over het algemeen makkelijker dan de bazen, maar ik wil het niet.