Sher schreef: Mijn lieve spaanse Noortje zakt niet als jachthond. Vanmorgen tijdens het wandelen (aan een lange lijn) heeft ze nog drie muizen naar haar maagje geholpen.Wauw..
Volgens Noortje was het een hele fijne wandeling.![]()
Jacy reageert ook op konijnen en muizen. Andere dieren hoeven niet, vogels zijn saai, eenden lopen vanzelf wel weg, paarden zijn eng. Jacy probeert altijd niet naar paarden te kijken, heel schattig, we hebben hier een wei, als er paarden instaan gaat Jacy's staart omhoog en blijft hij strak naar voren kijken/lopen, staan er geen paarden in, blijft de staart laag. Als er iets anders in zit, gaat hij wel kijken (emmers, vuilnisbakken, eksters)..
Konijnen zijn leuk om op af te rennen, als ze wegrennen komt hij weer terug. Muizen geeft een leuk effect, dan is het met voorpootjes ineens heel hard springen. Ik vind dat er erg schattig uitzien.. We hebben bij de achtertuin struiken staan en daar zitten ook muizen. Halfdode muizen vindt Jacy ook niet interessant (dat was echt goor, die heb ik even geplet onder mijn voet om hem uit zijn lijden te verlossen

Verder niet het idee dat Jacy graag jaagt, katten zijn spannend, maar ze zijn pas leuk als ze wegrennen.. Zelfde als met konijnen, tot waar het kan (einde van de stoep) en dan komt hij alweer terug.