Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Sher schreef: Mijn lieve spaanse Noortje zakt niet als jachthond. Vanmorgen tijdens het wandelen (aan een lange lijn) heeft ze nog drie muizen naar haar maagje geholpen.  :-\
Volgens Noortje was het een hele fijne wandeling.  :P
Wauw..

Jacy reageert ook op konijnen en muizen. Andere dieren hoeven niet, vogels zijn saai, eenden lopen vanzelf wel weg, paarden zijn eng. Jacy probeert altijd niet naar paarden te kijken, heel schattig, we hebben hier een wei, als er paarden instaan gaat Jacy's staart omhoog en blijft hij strak naar voren kijken/lopen, staan er geen paarden in, blijft de staart laag. Als er iets anders in zit, gaat hij wel kijken (emmers, vuilnisbakken, eksters)..
Konijnen zijn leuk om op af te rennen, als ze wegrennen komt hij weer terug. Muizen geeft een leuk effect, dan is het met voorpootjes ineens heel hard springen. Ik vind dat er erg schattig uitzien.. We hebben bij de achtertuin struiken staan en daar zitten ook muizen. Halfdode muizen vindt Jacy ook niet interessant (dat was echt goor, die heb ik even geplet onder mijn voet om hem uit zijn lijden te verlossen  :-X :yucky: )

Verder niet het idee dat Jacy graag jaagt, katten zijn spannend, maar ze zijn pas leuk als ze wegrennen..  Zelfde als met konijnen, tot waar het kan (einde van de stoep) en dan komt hij alweer terug.
Door Kaela
Muizen en mollen taalt Oscar niet naar. Vogels ook niet, tenzij grote meeuwen een eind verderop wat aan het rondstappen zijn, dan zouden ze in zijn beleving ook een kat kunnen zijn. Maar zodra hij veren of vleugels ziet is de lol er af. Ik ben heel blij dat hij eenden enzo met rust laat. Enige wat hem qua vogels echt triggert zijn waterkipjes, want die gaan echt hele stukken over het gras rennen op een wat typische manier. Gelukkig zien we die hier alleen in het voorjaar, geen idee waar die beestjes de rest van het jaar zijn.

Over de rest ga ik het maar niet hebben  :P
Door kiara
Sher schreef: Mijn lieve spaanse Noortje zakt niet als jachthond. Vanmorgen tijdens het wandelen (aan een lange lijn) heeft ze nog drie muizen naar haar maagje geholpen.  :-\
Volgens Noortje was het een hele fijne wandeling.  :P
Op de een of andere manier zijn de Spaanse schone erg bedreven in de jacht
En niet alleen de wind honden
Door smulpaap
Muisjes in het veld en mollen worden verslonden . Smurf was geloof ik een maand of 4 toen ze haar eerste mol at . Maar daar heet je JRT voor
Toen Amber onze E.B als pup kwam waren er nog drie JRT , Amber heeft van hen afgekeken hoe zoiets werkt en vreet dus ook mollen
Verder vind Amber reigers onuitstaanbare beesten , maar die vliegen weg
Paarden koeien en schapen dat boeit ze niet , ja even kijken
Katten boeit ze ook niets . De oude tang was in haar jongere jaren wel fel naar katten en in het voorjaar moest ik goed opletten , als opoe een eendenpul zag en ze zou de kans gekregen hebben
Door RobinVC
**Jolanda** schreef: Kyra probeert ook mollen te vinden. Van mij mag ze niet op zoek gaan naar mollen. Ik vraag me wel eens af in hoe verre ze die mollen echt kan ruiken en zal vinden. Tot nu toe heeft ze er nog geen gevonden.
Ik heb werkelijk geen idee wat ze zou doen als ze daadwerkelijk een mol vind of wanneer ze het konijn had opgemerkt. Er achteraan rennen als het weg was gerent? (ik denk niet eens dat ie was gaan rennen) Maar dan zou ze het echt als spel doen en niet met het idee om te jagen.
Jammer genoeg waren alle mollen reeds dood toen ik ze gevonden heb. Het muisje (een klein veldmuisje) had het ook niet overleeft na een flinke klap van de poot van Spike.
De tuin achteraan lijkt wel een maanlandschap. Daar zitten de mollen en worden er ook uitgegraven. Alhoewel ik nu geen nieuwe molshopen zie. Heeft hij ze dan allemaal gevangen???

Ik heb al wel gehoord van Podenco's die aktief op zoek gaan naar muizen e.d. maar nog nooit van andere rassen. Uitzonderingen bevestigen de regel zeker.
Door monster
Vroeger heeft onze duitse stander klorus als pup van een maand of 4 een postduif van de buurman gevangen. Hij dook achter een boom en kwam trots aanstappen. We hebben hem gauw weggewerkt, want de buurman was niet misselijk. En verder goed opgelet.
Door BlissSpirit
Hier zakken ze ook allebei als een baksteen.
Als ik hier in de polder loop dan stikt het van de ganzen, maar daar lopen ze heel ongeïnteresseerd langsheen, tot grote verbazing van alle wandelaars en fietsers.
Een tijdje terug stond Spirit als kwispelend ergens te snuffelen, dus ik ging kijken. Zat er een konijn, die niet meer zo heel vitaal was en ze stonden gezellig te neuzen.
Kom ook wel eens reeën tegen en dan staan ze me allebei heel dom aan te kijken.

Eén keer heeft Bliss een muis gevangen. Ze liep toen heel raar met haar lippen op elkaar en dacht wat is er toch. Ik zei los en zag echt opluchting bij haar dat ze het los mocht laten. Komt er doodleuk een muisje uit haar bek en die wandelt zo weer verder.
Door koekje
Ot en Sien zijn ook gezakt als jachthondkat. Volgens meneer zit er al een week een muis in de keuken. Sien heeft een beetje blij zitten doen daar, maar dat was het dan ook.
Door Nadia
Kaintje zakt ook. Ooit 1x geprobeerd achter een haas aan te gaan. Is hem niet gelukt te vangen.. Heeft zo'n deuk in zijn ego opgelopen dat hij er nu niet eens meer aan denkt.

Aysa weet ik niet. Ze vind het soms wel leuk om de kraaien op het veld op te jagen. Maar laat zich onder het rennen perfect terug roepen.
Door eelke
koekje schreef: Ot en Sien zijn ook gezakt als jachthondkat. Volgens meneer zit er al een week een muis in de keuken. Sien heeft een beetje blij zitten doen daar, maar dat was het dan ook.
Onze Kees lag op meerdere kussens (hij was een koning en die horen een troon te hebben). Hij had een muis die uit zijn bakje mee at. Op een dag is  de muis gestorven, en lag plat tussen twee kussens in met Koning Kees er op. Per ongeluk.
Door koekje
Het jammere is dat ik pas geleden nog zei dat Ot en Sien het zo leuk zouden vinden, een echte levende muis.
Ze hebben wel een poging gedaan tot vangen, maar zo halfslachtig en debiel, dat het eigenlijk het vernoemen niet waard is. Of Ot heeft hem al naar binnen gewerkt, dat kan ook nog, want ik heb nog steeds geen muizendroppings gevonden. Volgens meneer zou Ot de muis ook komen showen als ze hem zou hebben gevangen. Ik denk dat ze hem zo naar binnen gapt zonder iets te zeggen.
Sien zal een half jaar lang de hele straat bij elkaar loeien.
Door eelke
Ik denk dat koning Kees heel tevreden vanaf zijn troon bekeek hoe de muis aan het eten was, elke dag dikker werd, en verwachtte dat een van zijn onderdanen vast binnenkort de muis zou komen slachten :smitten:
Door Esther Q
miik schreef: Haha, herkenbaar, hier zouden ze ook zakken als een baksteen !
Alhoewel, geld een wegrennende kat ook als "wild" ? Want dan maken ze nog een kleine kans....
Jaren terug kwam mijn Joy met een jonge eend in haar bek uit de berm, ik schrok en riep laat los... en ze liet het eendje los en die wandelde zo weer weg....  :o
Geen idee waarom ze dat eendje in eerste instantie meenam...
Als pupje ving Taiga muisjes en at ze op. Maar tegenwoordig als ze een muisje of een kikker ziet snuffelt ze eraan, legt soms haar poot erop om wat te spelen, maar laat ze verder met rust. Weg overlevingsinstinct :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door