Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Hier idem Jolanda.
Doorgezakte voeten, steunzolen en loop thuis op slippers van Fitflop, crocs, of Birkenstock of MBT sandalen.
Nooit op blote voeten, nooit gedaan overigens.
Heb graag steun aan mijn voeten.
Door Martine-Tom
Ja herkenbaar en voor mij (en zie het niet als advies, maar voor mij wel de beste keus geweest) de reden om te stoppen met steunzolen, ik kon alleen nog op die zolen lopen en steeds meer schoenen vielen af omdat ze te weinig steun gaven.
Ik heb toen alleen nog maar schoenen met goed voetbed gekocht en advies voor oefeningen van een fysio gehad, en nu nergens meer last van, ja hielspoor,...maar dát had ik op zolen ook en soms nog erger. Ik kon alleen op dichte schoenen lopen en door een huidafwijking begonnen mijn voeten enorm te vervellen, ik kreeg er ontstekingen door....ook neit fijn.
Dus zolen de deur uit, goede schoenen en slippers gekocht en nu gaat het zoveel beter.
Kan ook gewoon op blote voeten lopen, geen hele dag maar in huis wel altijd  :)
Door koekje
Ik herken het niet.
Ik loop binnenshuis altijd zonder schoenen. Dus blote voeten, alleen sokken of zachte sloffen. Ik heb overigens mn steunzolen geen moment hoeven inlopen; die zaten gelijk goed zonder wondjes of eeltplekken etc.
Ik krijg wel zere voeten als ik mn schoenen te lang aanheb. Alsof mn voeten dan in een dwangstand gestopt worden. Ze zijn dan beperkt in bewegen.
Door **Jolanda**
Martine-Tom schreef: Ja herkenbaar en voor mij (en zie het niet als advies, maar voor mij wel de beste keus geweest) de reden om te stoppen met steunzolen, ik kon alleen nog op die zolen lopen en steeds meer schoenen vielen af omdat ze te weinig steun gaven.
Ik heb toen alleen nog maar schoenen met goed voetbed gekocht en advies voor oefeningen van een fysio gehad, en nu nergens meer last van, ja hielspoor,...maar dát had ik op zolen ook en soms nog erger. Ik kon alleen op dichte schoenen lopen en door een huidafwijking begonnen mijn voeten enorm te vervellen, ik kreeg er ontstekingen door....ook neit fijn.
Dus zolen de deur uit, goede schoenen en slippers gekocht en nu gaat het zoveel beter.
Kan ook gewoon op blote voeten lopen, geen hele dag maar in huis wel altijd  :)
Ik heb geen oefeningen gekregen of gedaan, maar op gewone goede schoenen werken was voor mij geen optie.
Mijn voeten zijn best breed, dus ik kan al niet alle schoenen aan. Daarbij sta/loop/werk ik tussen de 8 en 15 uur per dag en met de tijd daarvoor, daartussen en daarna heb ik mijn schoenen zo'n 12 tot 18uur per dag aan. Als ik gewone schoenen aan heb zonder steunzolen, houd ik dat écht niet vol. :-\

De enige schoenen waar ik dat op vol kon houden waren de crocs classic :biggrin2: maar ik denk niet dat ik daar op mag werken haha.
Of er andere crocs zijn waar ik de hele dag op kan werken weet ik niet, maar ik vind het wel een fijn idee dat mijn lichaam nu gewoon wat rechter staat door de steunzolen ;)
Door Borke
Jolanda ik heb achteraan bij de hiel slanke voeten, maar doordat ze zijn doorgezakt zijn ze vooraan breed.
Als echte loopschoenen koop ik Meindl Comfort Line, de zijn breder.
Als vrijetijdsschoen graag schoenen met een H leest die zijn breder dan F of G leesten.

De enige schoenen waar ik zonder steunzolen mee kan lopen zijn MBT's, maar die zijn ook niet erg elegant.

Pijn doen steunzolen bij mij nooit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door