Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Valt best mee.  :)  Ze vraten de krokussen in het gras op voordat ze maar boven het gras uitkwamen. Maar het mos was ook een stuk minder.  ;)
Met genoeg ruimte is het goed te doen. En wij hebben niet zo heel veel perkplanten, dat scheelt.
Wat ik minder vond is dat ze het hele terras onderscheten.  :-X  En dus ook de picknickbank want daar zit je zo lekker hoog op.  :biggrin2:
Door Lizzy
Wat een heeeeeeeeeeeeerlijke foto's, dank je :smitten:

Oh, wat naatje zeg, dat de Wyandottes zo jong dood gingen :-\. Is dat een zwak ras misschien..? Zo te zien hadden ze namelijk een meer dan ge-wel-dig leven :-*
Door Jantina
Hier twee kuikens dood nu van de 6, de volwassen kippen lijken prima in orde. De medicijnen lijken bij de andere 4 wel aan te slaan. (Ja sorry, ik kon die kuiken ook niet zo het loodje laten leggen dus we hebben wel medicijnen + vitamine supplement bij de DA gehaald  :-[)
Lizzy schreef: Wat een heeeeeeeeeeeeerlijke foto's, dank je :smitten:

Oh, wat naatje zeg, dat de Wyandottes zo jong dood gingen :-\. Is dat een zwak ras misschien..? Zo te zien hadden ze namelijk een meer dan ge-wel-dig leven :-*
Mijn Wyandottes zijn 6 jaar of ouder geworden. Dus ik heb geluk gehad of Annemarie pech.
Maar ik zou zo weer Wyandottes nemen. Echt heerlijke kipjes.
Door Lizzy
Nou ja, dat is ook een beetje mijn punt, vandaar dat die reactie van Kruimel toen altijd bij me is blijven hangen "kippen zijn of leven of dood". Je kunt er ontzettende pech mee hebben. Ik heb hiervoor 2 Rhode Island Red's gehad, daar was er 1 van binnen een paar maanden dood en de andere is een jaar of wat later een hele nare dood gestorven. Ik had ook een New Hampshire, daar ben ik wel 5 keer mee naar dierenarts Palgi in Den Haag geweest (en meer dan 300 euro uitgegeven). En uiteindelijk was ze toch dood. Volgens mij is ze nog geen jaar geworden :-X

Met Peppi hebben we mazzel. Zij is nu 6 jaar.
Kippies is meestal een kwestie van geluk of pech. Mijn eerste Brahmadames kocht ik bij iemand die het goed bedoelde en ook wel netjes deed, maar die me wel een hen voor een haan meegaf in een kleurslag die enkel bij hennen voorkomt en de ene dame is 5 jaar geworden, de andere loopt nog steeds rond. De andere aangekochte Brama's zijn stuk voor stuk veel jonger overleden, ook diegenen die hier geboren zijn. Eén haan is 4 jaar geworden. De australorpen...bij een wat grotere fokker vandaan, alle 5 dood voordat ze goed en wel volwassen waren, hoogstwaarschijnljk Marek. De legkippen gingen zo'n beetje allemaal na 2,5 jaar dood. De Dotten die ik nu heb, daarvan gign er binnen een paar maand eentje dood, de rest loopt er nog gezond bij en die zijn nu ruim 2.
Door Lizzy
Angelique schreef: Willem denkt...stik maar in je frambozen  :biggrin2:  Maar je had toch neit echt gedacht dat ze achter dat rastertje zouden blijven?  HIer staat 110, komen ze overheen als ze willen.
Willem-de-eerste moet een beetje dimmen :biggrin2:

Nee, ze laten zich door dat hekje niet tegen houden. Ik hoop voor ze dat ze niet over 110 heen komen want hier is dat gelijk einde verhaal hoor, met de honden.
Lizzy schreef: Willem-de-eerste moet een beetje dimmen :biggrin2:

Nee, ze laten zich door dat hekje niet tegen houden. Ik hoop voor ze dat ze niet over 110 heen komen want hier is dat gelijk einde verhaal hoor, met de honden.
Het is hier ook...als ze willen. Aan deze 110-hondenkant is het niet spannend, dus komen ze er niet overheen. De andere kant, van zo'n 90cm komen ze wel eens overheen, maar hoppen dan ook weer terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door