Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
#2963800
Angelique schreef: Ik vind dat dus echt heel wat anders, dan drie/vier rijen dik mensen mensen met een filmend mobieltje in de lcuht te zien staan, sommigen nog even half op de rijbaan hangen enz. Het beste shot komt in zo'n geval toch van de Nos-camera's af. Kan dan wel van deze tijd zijn, maar dan kan ik er nog even niiet aan wennen.

En ik lees wel meer over oordelen...ik oordeel niet, ik heb ergens een mening over, dat is nog wat anders.
Ja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in....
#2963801
Jantina schreef: Dat van die meerdere personen in 1 kist kwam niet van de Telegraaf, want die lees ik niet. :P
NOS denk ik toch.
Dat kan, ik heb ook op het nieuws gehoord dat ze de bodybags ongeopend in de kisten hebben gedaan. Eerst naar huis, en daar uitzoeken.
Door Ike
#2963805
Las ook dat er geld van een rekening van een van de slachtoffers was afgehaald na de ramp
en familie die naar de mobieltjes belden kregen Russisch (althans op die taal gelijkend) sprekende mensen aan de telefoon  :-X
#2963808
(en je mag het ook Boulevard niveau of Hart van Nederland niveau noemen - ik bedoel ermee dat ik ze sensatie zoekend journalistiek vind bedrijven, al langer dan vandaag, en ik heb daar niks mee. Zonder dit soort details is het al erg genoeg..).
#2963813
Jantina schreef: Ik begin die Russen steeds vreemdere 'jongens' te vinden. Een duister volkje. Dat onderzoek naar die met polonium vergiftigde geheim agent is ook weer geopend, vervolgens zie je die Poetin daar met de FIFA maffia staan om de aftrap van het WK 2018 te vieren... Rare snuiters. Waarmee je volgens mij serieus geen ruzie wil.  :-X
Het zijn er ook zoveel hé  :-X Ze zijn duister, maar dat zijn die anderen aan de overkant net zo goed  :-X  Maar de mensen lijken harder als je alleen al ziet wat er op die dashcamfilmpjes allemaal getoond wordt  :-X
#2963825
Nadia schreef: Hoe denken jullie nu over vliegen? Stappen jullie zorgeloos in het vliegtuig??

Toen ik gisteren werkte. Vlak bij vliegveld kwam er een vliegtuig over vliegen . ik wist op dat moment niet goed wat ik moest denken.
Normaal associeer ik een vliegtuig met blij, vakantie etc. Maar nu. Ik weet het niet.


Wij hebben gevlogen , kort na de aanslagen op 9/11 . En ja natuurlijk stap je dan anders in een vliegtuig .
Maar je lot kan overal liggen . We hebben de treinkaping gehad . Er kan vandaag weer een halve gare in de trein stappen
We hebben de schietpartij in het winkelcentrum van Alphen gehad .
We kunnen overvallen worden in ons eigen huis , en doodgeschoten worden .
Als we daar elk moment bij stil moeten staan dan hebben we geen deel van leven meer
Ik zou nooit bewust een risico opzoeken , er zijn bv landen waar je maar beter niet heen kan gaan .
Het is maar goed dat we niet weten waar ons lot ligt
#2963826
Lizzy schreef: (en je mag het ook Boulevard niveau of Hart van Nederland niveau noemen - ik bedoel ermee dat ik ze sensatie zoekend journalistiek vind bedrijven, al langer dan vandaag, en ik heb daar niks mee. Zonder dit soort details is het al erg genoeg..).
Dat ben ik met je eens. Het zal de trend wel zijn...
#2963833
Angelique schreef: Zonder de telegraaf te willen verdedigen, zijn er ook b.v. bij het NRC liveblogs van op de plek aanwezige twitterende journalisten geplaatst die uitvoerig beschreven dat het bezaaid lag met "stukjes" en hoe de bodybags gevuld werden (waar zou dit been bijhoren???). Voor mij hoeven dat soort details ook niet, grof gezegd kunnen we zelf wel bedenken dat daar weinig intacte lichamen liggen. Maar goed, ook dat lijkt dan 2014 te zijn, dat we dit soort dingen tot in de detail gaan zien zonder al teveel te moeten zoeken.


Maar dit is nog heilig hoor, ik heb russische fimpjes gezien waar je een bekende nog op zou herkennen  :-X Gewoon uitgezonden op het nieuws  :-X
Niet alleen live blogs inderdaad. Ik klik niet meer op linkjes voor  dat ik voor 100% zeker weet wat er te zien is. Ik heb dinsdag op het verkeerde linkje geklikt, en ik ben er nog onderste boven van en krijg het beeld niet goed weg. Donderdagavond was er al snel heel veel akeligs op tv, maar blijkbaar kan het nog erger.  :-X Lijkt me dus ook heel erg voor de familie. Want ik zou denk ik wel echt álles bekijken als nabestaande zijnde, in de hoop, vrees etc (ik kan er de juiste woorden niet voor vinden) dat je nog wat ziet van je geliefde...

En wat die mensen daar....stelen etc... zo zit de mensheid in elkaar. Gebeurd hier hoor. E was toch laatst ook de portemonnee gejat van iemand die iemand anders aan het reanimeren was oid?
#2963835
Nadia schreef: Hoe denken jullie nu over vliegen? Stappen jullie zorgeloos in het vliegtuig??

Toen ik gisteren werkte. Vlak bij vliegveld kwam er een vliegtuig over vliegen . ik wist op dat moment niet goed wat ik moest denken.
Normaal associeer ik een vliegtuig met blij, vakantie etc. Maar nu. Ik weet het niet.
Ja, ik stap zorgeloos in een vliegtuig ;)
De kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt is groter dan de kans dat je in een vliegtuig om het leven komt.

Heb al meegemaakt in 2006 dat ik met mijn ouders en zusje naar Kreta was gevlogen. In de twee weken vakantie daar zien we dus ineens mensen in winkeltjes naar een tv-scherm kijken en is er dus blijkbaar (op basis van de beelden) een ramp gebeurd. Met wat gebrekkig Engels van de zijde van de locals kwamen we er dus achter dat er boven Athene (waar wij paar dagen daarvoor nog vlogen) een vliegtuig was neergestort en alle inzittenden waren in de lucht bevroren voordat ze neerkwamen op aarde.... Paar dagen daarna ook met gerust hart in vliegtuig gestapt om terug naar huis te vliegen waarbij wij ook weer over Athene vlogen. De kans dat het nog een keer gebeurt in zo'n korte tijd op dezelfde plek is namelijk enorm klein.
#2963838
dinky89 schreef: Ja, ik stap zorgeloos in een vliegtuig ;)
De kans dat je bij een verkeersongeluk om het leven komt is groter dan de kans dat je in een vliegtuig om het leven komt.

Heb al meegemaakt in 2006 dat ik met mijn ouders en zusje naar Kreta was gevlogen. In de twee weken vakantie daar zien we dus ineens mensen in winkeltjes naar een tv-scherm kijken en is er dus blijkbaar (op basis van de beelden) een ramp gebeurd. Met wat gebrekkig Engels van de zijde van de locals kwamen we er dus achter dat er boven Athene (waar wij paar dagen daarvoor nog vlogen) een vliegtuig was neergestort en alle inzittenden waren in de lucht bevroren voordat ze neerkwamen op aarde.... Paar dagen daarna ook met gerust hart in vliegtuig gestapt om terug naar huis te vliegen waarbij wij ook weer over Athene vlogen. De kans dat het nog een keer gebeurt in zo'n korte tijd op dezelfde plek is namelijk enorm klein.
Eh ja, want op die plek vliegt er nu niks :P
De kans dat het nog een keer gebeurd in zo'n korte tijd....gisteren is er nog een vliegtuig neergestort he.. (nou ja, noodlanding met 47 doden).

Ik was toch al van plan om nooit in een vliegtuig te stappen. De enige terug kerende nachtmerrie die ik heb gaat over neerstortende vliegtuigen, of ik er nu in zit of ergens gewoon loop...
#2963840
Angelique schreef: Ik was sowieso al van mening dat vliegen is voorbehouden aan vogels. Maar goed, in geval van nood zou ik toch instappen. Er vallen met regelmaat vliegtuigen uit de lucht over de hele wereld en het drama is dan natuurlijk erg groot omdat er veel mensen in 1x bij betrokken zijn. Toch schijn je nog steeds meer kans te hebben te verongelukken in je auto en daar stap ik ook zorgeloos in.

Ieder vliegtuigongeluk is om bovengenoemde reden een groot drama, maar als je ziet hoeveel vluchten er per dag uitgevoerd worden dan blijft de kans dat je naar beneden valt door een technische storing of een aanslag uiterest klein. Dus ik begrijp best dat mensen nu even wat minder zorgeloos in een vliegtuig stappen, maar eigenlijk hoeft het dus niet. De rit naar het vliegveld is gevaarlijker.  Maar goed, dat zijn de emoties die hierbij horen, na Tenerife was het niet anders. Ook dat moet slijten.

Boven Dinteloord is het net de A16 in de lucht in de spits. A'dam >  Spanje ed. komt hier allemaal over vliegen. Soms 3 à 4 binnen 5 minuten.
#2963843
eelke schreef: Eh ja, want op die plek vliegt er nu niks :P
De kans dat het nog een keer gebeurd in zo'n korte tijd....gisteren is er nog een vliegtuig neergestort he.. (nou ja, noodlanding met 47 doden).
Dat was mijn gedachte toentertijd met de vlucht naar huis vanaf Kreta Eelke ;) Snap ook wel dat er nu niets vliegt boven Oekraïne (snapte eigenlijk al niet waarom er nog over dat oorlogsgebied werd gevlogen voor de ramp maar blijkt dat informatie niet goed gedeeld is blijkt uit dit bericht)

En ja, er storten nog altijd wel vliegtuigen neer (ook vandaag weer eentje: klik) maar er zijn ook enorm veel mensen die door iets anders om het leven komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door