Ik denk dat met jouw formaat hond het allemaal wat sneller op is ook

Als ik mijn Bomann vol leg met bijv rund spiervlees, heb ik genoeg snacks voor 2 maanden als het niet meer is, ik vries het nu ook in, toen ik dat niet deed kon ik iedere keer de helft of meer wegmikken

Ik gooi het in weekporties ongeveer in de vriezer en ontdooi het in een open bakje. Dat werkt hier prima, niet zompig ofzo, gewoon kurkdroog zoals het de vriezer in ging.
[/quote]
Als je gedroogde spul na een maand of 2 niet goed meer is, dan is het niet op de juiste manier gedroogd.
Langer drogen, dat sowieso. Echt veel langer. Ik droog vlees sowieso altijd minimaal 24 uur, vaak langer, afhankelijk van het formaat. Tot het keihard is en niet meer indrukbaar. En als je een temperatuursinstelling hebt, droog dan op een wat lagere temperatuur. Op hoge temperatuur 'schroeit' hij sneller aan de buitenkant droog dicht en dan blijft er veel vocht in, dat lastiger verdampt. Op lagere temperatuur gaat het vocht er makkelijker uit, dus hoe tegenstrijdig het dan ook klinkt: dat zal de totale droogtijd niet erg verlengen.