Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Sorry dat het een tijd duurde voor ik weer reageer. Heb tijd genomen om alles te overdenken en daarbij heb ik jullie meningen, aandachtspunten en vragen meegenomen.

We hebben thuis even lekker gespuit. Conclusie is dat we eigenlijk een goede relatie hebben, maar we ons feitelijk verloren in de drukte en stress wat we meemaken en meegemaakt hebben. Feitelijk zaten we beide op een nulpunt en daardoor niet in staat om aandacht te hebben voor de frustraties van de ander omdat je het zelf te hard nodig hebt. De held in het verhaal is altijd de vrouw, want eerst moet de man spuien en zijn dingen zeggen, dan pas komt de vrouw. Wij zetten het blijkbaar toch makkelijker opzij, mannen zijn echt veel egoïstischer (eigenlijk in positieve zin omdat ze zo beter opkomen voor zichzelf) op dat gebied merk ik. En dat heb ik hem ook verteld achteraf, want dat frustreert mij ook.

Nee, honden zijn en blijven niet zijn ding. Zullen het ook nooit worden. Maar ze de deur uit doen zal ons huwelijk kosten omdat ik het hem altijd zal verwijten. Komt nog eventueel wel een staartje: meneer snottert veel de laatste tijd, ik hoop dat het gewoon zijn hooikoorts is zoals altijd. Maar hij wil zich laten testen op hondenallergie. En als daar uitkomt dat hij inderdaad allergisch is.... weet ik niet wat hij vindt/zegt. Maar ik hoop dat hij op dit punt laks is en zich niet laat testen.
_Sandra_ schreef: Nee, honden zijn en blijven niet zijn ding. Zullen het ook nooit worden. Maar ze de deur uit doen zal ons huwelijk kosten omdat ik het hem altijd zal verwijten. Komt nog eventueel wel een staartje: meneer snottert veel de laatste tijd, ik hoop dat het gewoon zijn hooikoorts is zoals altijd. Maar hij wil zich laten testen op hondenallergie. En als daar uitkomt dat hij inderdaad allergisch is.... weet ik niet wat hij vindt/zegt. Maar ik hoop dat hij op dit punt laks is en zich niet laat testen.
Ik weet niet precies hoe ik dat moet zien. Klinkt wel alsof ie ze toch graag weg wil? Jij zou het hem verwijten en dan komt hij met allergie aan. Wat een moeilijke situatie, ben blij dat we het hier daarover wel eens zijn. Of speelt dat ook al langer, kan natuurlijk ook.
Overigens heb ik nu ook heel veel last van hooikoorts. Daar komt dan bij doordat het al geirriteerd raakt, dat hondenhaar me dus ook irriteert. Dus hond kammen is een groot loopneus festijn voor mij. Maar buiten het hooikoorts seizoen heb ik dat dus helemaal niet. (goed onder wol en stof zitten is nooit echt prettig)
Ik hoop dat jullie eruit komen
Kweet niet. Ik zou even goed nadenken over het puntje allergie, en vooral het feit dat jij zegt dat je hoopt dat hij vergeet om naar de dokter te gaan. Zegt dat dat je hem niet helemaal geloofd en denkt dat hij het er om doet? Ben jij zelf misschien toch egoïstischer dan je denkt omdat jij de honden en dus jouw welzijn, boven dat van hem zet ivm eventuele allergieën?
Het snotteren kan ook betekenen dat hij naast een eventuele allergie voor de honden ook (?) allergisch is voor chemische producten in huis zoals bijv wierook, geurkaarsjes, wasmiddel, wasverzachter, aftershave, jouw parfum, haarlak, schoonmaakmiddelen (pledge, bleek, calgon,...), geurdingen in stopcontact enzzzz. Ik ben ooit getest en allergisch bevonden op honden- en kattenharen maar sinds ik geen rommel meer in huis heb 'geuren' heb ik nergens last meer van. Slaap ik 1 nacht in een 'lekker ruikend' bed dan word ik wakker met een verstopte neus.
Door Lil
Mijn huisarts weigert te testen op huisdieren om bovengenoemde reden.

Heel vaak spelen er veel andere allergenen een rol en doen mensen huisdieren weg en is er enorm veel verdriet en is de allergie nog altijd even erg. Dus toen ik bloed heb laten prikken op allergiën stonden hond en kat NIET aangekruist. Willen we helemaal niet weten. En voor de rest heb ik ook veel minder last van het gras en de plantjes waar ik niet tegen kan indien ik geen chemische middelen gebruik. Geen geurkaarsjes etc. Wierook en etherische olie kan ik juist heel goed tegen, maar ik koop dan ook niet zomaar wat, maar zuivere producten (kunnen juist helpen om klachten te verrichten). Maar geen luchtverfrissers, deo's met geur, douchegel met geur etc. Ok, haarlak gebruik ik wel als ik voor het open raam sta (anders begin ik te kuchen en heb ik loopneus en loopogen) maar verder wil opletten vaak goed helpen. Het is meestal een combinatie van en en en wat maakt dat er een reactie komt en vaak niet 1 ding wat een reactie uitlokt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door