Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bastet
Ik vind dit een super interessant topic!
Wil nu dus ook langzaam stoppen met het eten van geraffineerde suikers e.d.
Ben nu al 1 week gestopt met het eten van snoepgoed enzo, Dit was redelijk makkelijk achterwege te laten, heb raar genoeg in de avonden ook geen zin gehad om te gaan snoepen (normaal ben ik een ontzettende snoepkont, vooral betreft chocolade)
Nu wil ik langzaam de verborgen suikers in het eten ook verbannen uit mijn dieet.
Te beginnen met suikervrij brood
Heb 2 recepten gevonden en ga deze binnenkort uitproberen, het is alleen even zoeken waar ik de ingrediënten allemaal vandaan krijg.

Heb deze week ook een foodprosser gekocht, en heb al diverse sapjes en smoothies gemaakt  :biggrin2:
Door Haasje
Haasje schreef: Mag je wel rauwe honing en fruit? Ik eet verspreid over drie dagen ongeveer 1 el rauwe honing (zelfgemaakte appelmoes, en verwerkt in amandelmeelcake, koek en bosbessenijs) en gewoon elke dag max. drie stuks fruit en daardoor mis ik de suiker echt niet! Als ik meer honing eet laat ik fruit weg.
Ik lees nu deze post terug van 4 maanden geleden en moet zeggen dat ik toen graag het idee opvatte om fruit en honing als gezonde vervanging voor suiker te gebruiken. Maar ja, suiker is uiteindelijk suiker en dus niet handig voor het afvallen. Ik heb nog steeds een zwakte voor zoet, maarrrr ik eet nog maar 1 (zure bio) appel per dag of een handje bessen of helemaal niet. Bij hoge uitzondering neem ik een klein theelepeltje honing voor als ik uienrelish maak om lever weg te kunnen krijgen. Ik doe nu Weston Price ipv paleo en dat bevalt vele malen beter. Het helpt als je een eetlepel kokosolie eet als je trek hebt in zoet of iets anders eet met gezonde vetten.

Barfplaats wordt gesponsord door