Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
Werkt dat met gps en zonder internet op je mobiel? Ik heb nl geen internet abo en ben van de wifi, maar dat heeft niet elk bos. :P
Door Mowgli
Sportstracker is zonder internet en met gps om de route te kunnen onthouden. Hier namelijk ook heen internet abonnement, ik heb een simpele pre-paid simkaart :D
Door eelke
K&D schreef: Werkt dat met gps en zonder internet op je mobiel? Ik heb nl geen internet abo en ben van de wifi, maar dat heeft niet elk bos. :P
Runkeeper is ook zonder internet.
Door Laura2004
Ik heb naar aanleiding van dit topic sportstrack gedownload,  omdat die zonder internet is en ik maar 500 mb per maand internet heb. En mijn vriend heeft my tracks van Google gedownload.  Vandaag hebben we een fietsrit gemaakt en de apps gebruikt en er was een groot verschil tussen beide apps. De hoogste snelheid was verschillend (bij mij 38, 5 km p/uur en bij hem 34, 5), de totale afstand was verschillend (bijna 2 km verschil) en ik had volgens mijn app meer dan het dubbele aan calorieën verbrand.  Dus ik vraag me nu af welke betrouwbaarder is.

Net heb ik 3,5 km door de bergen gewandeld (geen zware wandeling, maar wel de hele heenweg bergopwaarts) en ik zou bijna 200 calorieën hebben verbrand (45 minuten heeft de wandeling geduurd). Dat vind ik erg veel voor zo'n korte wandeling.

Maar goed, verder vind ik het wel leuk om de route op een kaart te zien en de hoogte te zien, maar ik vraag me wel af hoe betrouwbaar de data is.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 04 jun 2014, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EliScooby
Laura2004 schreef: Ik heb naar aanleiding van dit topic sportstrack gedownload,  omdat die zonder internet is en ik maar 500 mb per maand internet heb. En mijn vriend heeft my tracks van Google gedownload.  Vandaag hebben we een fietsrit gemaakt en de apps gebruikt en er was een groot verschil tussen beide apps. De hoogste snelheid was verschillend (bij mij 38, 5 km p/uur en bij hem 34, 5), de totale afstand was verschillend (bijna 2 km verschil) en ik had volgens mijn app meer dan het dubbele aan calorieën verbrand.  Dus ik vraag me nu af welke betrouwbaarder is.

Net heb ik 3,5 km door de bergen gewandeld (geen zware wandeling, maar wel de hele heenweg bergopwaarts) en ik zou bijna 200 calorieën hebben verbrand (45 minuten heeft de wandeling geduurd). Dat vind ik erg veel voor zo'n korte wandeling.

Maar goed, verder vind ik het wel leuk om de route op een kaart te zien en de hoogte te zien, maar ik vraag me wel af hoe betrouwbaar de data is.
Hebben jullie dezelfde telefoon? Alles staat en valt met nauwkeurigheid van je gps. De meeste telefoons hebben een nauwkeurigheid van een meter of 6, dat kan een behoorlijk verschil opleveren. Daarbij heb je een accelerometer erin zitten, die je kunt gebruiken om stappen te tellen en neem je dus veel stappen terwijl je bergopwaarts gaat, dan verbruik je veel energie. Helemaal als het ook nog warm is. Geen idee of Sportstrack dat meeneemt, maar het kan makkelijk.
Door Laura2004
Daar had ik niet aan gedacht! Nee, we hebben idd niet dezelfde telefoon,  ik een Samsung galaxy en hij een GL ofzo, een hele simpele goedkope.
Door EliScooby
Laura2004 schreef: Daar had ik niet aan gedacht! Nee, we hebben idd niet dezelfde telefoon,  ik een Samsung galaxy en hij een GL ofzo, een hele simpele goedkope.
Mijn crappy Chinese telefoon haalt met de ingebouwde gps een nauwkeurigheid van 48meter. Dat is, ALS ik al een fix krijg :biggrin2: Met een externe gps 2 meter nauwkeurig ::)
Door EliScooby
Nadia schreef: 9 meter. Is goed te doen denk ik
9 meter is nog vrij onnauwkeurig, dat haalt de tablet 2 verdiepingen onder het dak :biggrin2:
Door Laura2004
Ik ga eens kijken of ik die nauwkeurigheid ook kan controleren,  ik heb die gps test net gedownload en even bekeken en voorlopig snap ik er nog weinig van..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door