Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Kaela schreef: Ligt er aan hoeveel snackjes je voert. Als ze hem veel snackjes voeren, dan wordt het wat minder. Ik zou dan ook gaan voor hart en long bijvoorbeeld, long heeft weinig voedingswaarde en hart is in mijn idee de minst erge als daar eens wat meer van wordt gevoerd.
Oke, dank je! Dan gaan we dat eens proberen.
En voor Nelson ook maar op zoek naar een drogertje!
Door Lil
Moet je de orgaantjes eens drogen, ik ben hier regelmatig de hondenvanger van de buurt. Met name bij gedroogde konijnorgaan. Voordeel: ik hoef het al niet meer klein te snijden (long, hart, lever. Lever kun je drogen en als het helemaal droog is in kleine stukjes breken).

Wat ik doe is het volgende: ik geef normaal (noem maar een lukraak getal) 100 gram konijnorgaan per week. Dan weeg ik dus 1,2 kg vers spul (vitamineverlies) af en droog dat. Deel de gedroogde portie in 10 porties en geef dat dus als snack ipv het verse orgaan. Ander orgaan van bijv. paard of haas geef ik dan wel weer vers. Behalve long, long droog ik altijd als snack en gebruik dat niet als vers spul. Houden ze ook niet van. dus ik trek wel zo ongeveer het gedroogde orgaan van de portie orgaan af, behalve de long daar krijgen ze meer van. Anders zouden ze hier wel heel erg veel orgaan krijgen. Keer erna dan bijv. haasorgaan drogen ipv konijn, smaakt weer anders etc.

Spiervlees droog ik ook van bijv. konijn, paard, haas etc.

sardientjes kun je ook heel goed drogen, die voor katten zijn vaak gezouten. niet echt gezond dus.

Toen Cayley op eliminatiedieet stond had ze op die manier altijd andere smaken snacks bij zich en het verveelde haar nooit.
Door Hope
Lil schreef: Moet je de orgaantjes eens drogen, ik ben hier regelmatig de hondenvanger van de buurt. Met name bij gedroogde konijnorgaan. Voordeel: ik hoef het al niet meer klein te snijden (long, hart, lever. Lever kun je drogen en als het helemaal droog is in kleine stukjes breken).

Wat ik doe is het volgende: ik geef normaal (noem maar een lukraak getal) 100 gram konijnorgaan per week. Dan weeg ik dus 1,2 kg vers spul (vitamineverlies) af en droog dat. Deel de gedroogde portie in 10 porties en geef dat dus als snack ipv het verse orgaan. Ander orgaan van bijv. paard of haas geef ik dan wel weer vers. Behalve long, long droog ik altijd als snack en gebruik dat niet als vers spul. Houden ze ook niet van. dus ik trek wel zo ongeveer het gedroogde orgaan van de portie orgaan af, behalve de long daar krijgen ze meer van. Anders zouden ze hier wel heel erg veel orgaan krijgen. Keer erna dan bijv. haasorgaan drogen ipv konijn, smaakt weer anders etc.

Spiervlees droog ik ook van bijv. konijn, paard, haas etc.

sardientjes kun je ook heel goed drogen, die voor katten zijn vaak gezouten. niet echt gezond dus.

Toen Cayley op eliminatiedieet stond had ze op die manier altijd andere smaken snacks bij zich en het verveelde haar nooit.
Pa heeft alleen een bohman droger, zonder thermostaat. Wordt dat niet te warm om vis te drogen?
Orgaan drogen gaat hij proberen!
Door Lil
Hope schreef: Pa heeft alleen een bohman droger, zonder thermostaat. Wordt dat niet te warm om vis te drogen?
Orgaan drogen gaat hij proberen!
Ja, hij wordt te warm, dus gaat er voedingswaarde verloren. Nooit bot in de Bohmann!

Als ik grotere porties droog en het dus ook van het voer afhaal, droog ik in een Stockli met thermostaat op max. 50 graden.

Het gaat prima in de Bohman, maar geen bot dus ivm het verhitten. Vis lukt ook. Voedingsstoffen gaan wel verloren (niet helemaal natuurlijk, maar wel meer dan je zou willen).
Door Hope
Lil schreef: Ja, hij wordt te warm, dus gaat er voedingswaarde verloren. Nooit bot in de Bohmann!

Als ik grotere porties droog en het dus ook van het voer afhaal, droog ik in een Stockli met thermostaat op max. 50 graden.

Het gaat prima in de Bohman, maar geen bot dus ivm het verhitten. Vis lukt ook. Voedingsstoffen gaan wel verloren (niet helemaal natuurlijk, maar wel meer dan je zou willen).
Kijk, dat dacht ik al.
Ze hebben alleen een Bohmnan dus ze houden het even op spiervlees, orgaan en oren.
Door Lil
Hope schreef: Kijk, dat dacht ik al.
Ze hebben alleen een Bohmnan dus ze houden het even op spiervlees, orgaan en oren.
Dat gaat prima in de Bohmann (heb er dus ook 1) en luchtpijp of slokdarm als je eraan kunt komen gaat ook prima.
Door Hope
Lil schreef: Dat gaat prima in de Bohmann (heb er dus ook 1) en luchtpijp of slokdarm als je eraan kunt komen gaat ook prima.
Dat is ook nog wel een idee ja!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door