Fijn om goede buren te hebben
Wij hebben ook goede buren . Toen we kwamen kijken naar het huis waarin we nu wonen zeiden de eigenaren tegen mij , als jullie dit huis kopen weet je dan wie je buurman word ? Geen idee . Nou , jouw oude schoolmeester . Je zat toen in de zesde klas

Dat vond ik natuurlijk erg leuk . Om mijn oude schoolmeester als buurman te krijgen .
Als 12 jarige zag ik hem als een strenge meester die de wind er goed onder had . Ik was natuurlijk zeer benieuwd hoe onze relatie zou worden . Ik inmiddels vele jaren ouder en dan opeens je oude schoolmeester als buurman . We zijn uiteindelijk zeer goed met hem bevriend geraakt . De beste man kreeg helaas kanker , ook in de periode waarin hij zo ziek was was onze band zeer innig . We vonden het ook vreselijk dat hij overleed . Verder is het hier een klein hofje . We kennen elkaar allemaal . We lopen de deur niet plat bij elkaar .
Maar we hebben eens per jaar een buurtfeest . We hebben rondom 1 Jan een nieuwjaarsborrel . En verder bij geboorte , huwelijk of overlijden . Dan gaan we met de pet rond en kopen gezamenlijk een cadeau of rouwkrans . En gaan dus op kraamvisite , naar de trouwerij of naar de uitvaart . En als er hulp nodig is dan kunnen we ook bij elkaar terecht .