Gisteren was ik op een kinderboerderij in Voorburg en daar waren konijnen en cavia's bij elkaar gedaan, wel een heel groot hok voor ze waar ze goed rond konden lopen..
Maar ze zaten niet bij elkaar , groepje cavia's en groepje konijnen..
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
renate1985 schreef: Ik heb 2 ongecastreerde zusjes ( vlaamse reuzen). Ze zijn nu 5 maanden en 1,5week oud. Die 2 zijn heel close met elkaar. Ze liggen altijd samen, wassen elkaar, slapen samen. Ik moet wel zeggen dat ze in een grote hondenkennel zitten van 4x2m.Koppelingen kan je beter op ongekend terrein doen, dus dan maakt het niet uit wie je eerst hebt, de voedster of de ram.
De meest geslaagde koppelingen is inderdaad met gecastreerde ram en voedster. Wel zorgen dat je eerst de ram hebt en dan de voedster of tegelijk neemt. Een voedster accepteert moeilijker een vreemd konijn op haar terrein als een gecastreerde ram.
2 konijnen is heel leuk. Het is echt leuk om te zien hoe ze samen dingen ondernemen en elkaar verzorgen.
pearlsofpassion schreef: Het hangt er natuurlijk vanaf.Heb je al eens geprobeerd eerst koppels te maken, en dan pas met z'n vieren samen?
Ik probeer op dit moment (na het overlijden van een rammetje een aantal maanden terug) een nieuwe ram in mijn groepje van 3 (1 ram, 2 voedsters dus) te introduceren, maar dat lukt niet helemaal. De meisjes vonden het meteen prima, dus geen moeite met accepteren, maar Raf vond blijkbaar dat hij de twee meiden prima alleen aankon. De meisjes denken daar wel anders over, want voorheen waren er ook al eens strubbelingen omdat ze Raf moeten delen.
Ik ga ze volgende week naar de opvang doen, want ik krijg het zelf niet voor elkaar om hen te koppelen. Normaal zou het van karakter wel moeten klikken, dus ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb. Gijs is heel ontspannen, maar Raf moet er niets van weten en schiet helemaal in de stress.
Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Rafke heeft tenslotte zo lang goed met Lars samengeleefd, zonder problemen. Ze hebben zelfs een maandje enkel met hun twee gezeten toen mijn meiden op 2 dagen tijd allebei stierven en dat ging prima. Toen heb ik er wel twee voedsters bij gehaald voordat er problemen kwamen. Ik zie niet in waarom ik erop zou zitten wachten.![]()
Hope schreef: Heb je al eens geprobeerd eerst koppels te maken, en dan pas met z'n vieren samen?Ja ja, ze zitten 2 aan twee gehuisvest, naast elkaar met draad ertussen en de meiden wisselen al eens van ram. Dat gaat prima. Gijs (nieuwe) vind Raf ook helemaal ok, alleen Raf vind het nodig zich steeds kwaad te maken. Ze hebben ook al samen gegeten en dat gaat prima, maar dan is het eten op en vind Raf het weer niet goed.
Maar aan de andere kant, als het misgaat is dat ook jammer natuurlijk!