Angelique schreef: Ik heb ook een tijdje bij dat diergeneesmiddel.nl besteld en na mij 1ste bestelling (novacam) kreeg ik een arts aan de lijn die wilde weten voor welke hond en voor welke kwaal dit voorgeschreven was en na dit besproken te hebben kreeg ik het geleverd. Dit is al wel zo'n 2 jaar geleden, maar ik hoefde dus niet een papiertje oid van mij da te overleggen.Aangezien dit een doorn in het oog was en het niet volgens de regelen der kunst is is het aanzienlijk strenger geworden vanuit de instanties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diergeneesmiddel
Er zijn niet voor niets artsen die geleerd hebben welk middel waarvoor en hoe indicatie + dosering. Anders kan iedere jan doedel wel diagnoses stellen en geneeskunde uitvoeren

Als je trouwens als da een middel aflevert die door een andere da is voorgeschreven en het dier wordt ziek/gaat dood dan kan je als afgevende da verantwoordelijk gesteld worden. Immers stelt de wet dat je als arts de diagnose moet stellen en de daarbij behorende medicatie.
Lijkt ver te gaan maar het gebeurd wel vaker dat de ene arts een andere diagnose stelt als de andere arts met de daarbij gepaarde keuze medicatie.