Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kim_S schreef: Klinkt toch wel als wat je beschrijft dan...  :(

Had je nou een eczeemdeken geprobeerd al?
Ja. En ik heb hem er heel snel weer afgehaald. Ze werd er compleet gek van, het triggerde de jeuk echt enorm. Ik heb vandaag gewassen met die zwavelteershampoo. Het heeft voor vandaag best redelijk geholpen.
Nu nog iets definitievers zoeken...
Zo lastig hè...  :-*
Puur culico schijn je bij SME ook te kunnen gebruiken. Daarnaast weinig suikers.

Ik zou voor de zekerheid toch (ook) wassen met azijn, of vlooienshampoo of zo. Mijten schijnen lang niet altijd gevonden te worden bij afkrabsels bij paarden, zo lees ik. Dus ook als de DA niks kan vinden kan ze mijten hebben.

Zou ze eigenlijk ook jeuk kunnen krijgen van suikers in het gras? Dan is het misschien verstandig om de fructaanindex in de gaten te houden (www.paardnatuurlijk.nl)
Maar ik weet eigenlijk niet of paarden daarop reageren met jeuk. Voor hoefbevangenheid is het wel belangrijk om zo min mogelijk fructaan in het gras / hooi te hebben.

Hoewel, als ze dus wel SME heeft, en ze krijgt biks en / of onbeperkt gras, dan kan het dus zijn dat ze teveel suikers binnenkrijgt en daar weer ontzettend jeuk van krijgt.

Ik blijf meedenken hoor!
Kim_S schreef: Zo lastig hè...  :-*
Puur culico schijn je bij SME ook te kunnen gebruiken. Daarnaast weinig suikers.

Ik zou voor de zekerheid toch (ook) wassen met azijn, of vlooienshampoo of zo. Mijten schijnen lang niet altijd gevonden te worden bij afkrabsels bij paarden, zo lees ik. Dus ook als de DA niks kan vinden kan ze mijten hebben.

Zou ze eigenlijk ook jeuk kunnen krijgen van suikers in het gras? Dan is het misschien verstandig om de fructaanindex in de gaten te houden (http://www.paardnatuurlijk.nl)
Maar ik weet eigenlijk niet of paarden daarop reageren met jeuk. Voor hoefbevangenheid is het wel belangrijk om zo min mogelijk fructaan in het gras / hooi te hebben.

Hoewel, als ze dus wel SME heeft, en ze krijgt biks en / of onbeperkt gras, dan kan het dus zijn dat ze teveel suikers binnenkrijgt en daar weer ontzettend jeuk van krijgt.

Ik blijf meedenken hoor!

Thx voor het meedenken!
Ik heb gisteren een graasmasker gehaald. Zo kan ze toch lekker buiten maar niet teveel eten.
Afkrabsels zijn altijd goed bevonden door de dierenarts. En aangezien het toch echt een goede kliniek is heb ik ook niet dringend de behoefte om naar een andere te gaan. Het kan natuurlijk wel gewoon zijn dat ze niks kunnen vinden omdat het te diep in de huid zit.
Ik ga toch maar eens gewoon zoeken naar een goede vlooienshampoo voor honden.

Sweet itch gebruik ik. Superspul is het!
Ik kan het echter alleen gebruiken als ze al jeuk heeft, en ik kan moeilijk de hele pony insmeren, maar voor de ergste plekken weer tot rust te laten komen werkt het goed.

Zou een katoenen vliegendeken met hals kunne werken? Geen exceemdeken met van dat gladde stof, maar een deken van ander materiaal?
Bij eczeem is het juist niet goed om ze dag en nacht buiten te hebben, de mugjes die de jeuk keer op keer veroorzaken zijn nl het meest actief tijdens de uren van zonsopgang en zonsondergang
Sweet itch hielp bij alle paarden die ik ken voor geen meter. Als ze al zo ver heen zijn betreft de jeuk zou ik het toch echt hard aan pakken. Helemaal wassen met anti jeuk shampoo (de beste vind ik virbac equimyl daar maak ik een kuurtje van, nl eerst om de dag wassen een week en dan afbouwen) dan binnen laten tijdens die uren en echt inpakken!! Vliegendeken met hals en buikflap!
Overigens zou ik ook aan de dierenarts vragen om een spuitje tegen de jeuk evt zelfs even wat prednison zodat de jeuk en de huid kan herstellen
Niks is erger dan jeuk!
Overigens ben ik helemaal voor natuurlijke middelen maar op een pony waar het al zo erg is werkt dat gewoon niet meer. Je zal het dus eerst minder en rustiger moeten krijgen
Daarna kan je beginnen met Puur culico en puur allergie (de eerste werkt goed tegen de mugjes en de 2e werkt rustgevend en herstellend voor de huid)
Het is zoeken wat het beste werkt voor je pony maar hou je aan de leidraad dat je hem beschermt tegen de oorzaak dus zonsopgang en ondergang niet buiten en inpakken met een goede deken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door