Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kallista
Ja, iemand vertelde mij laatst dat bijv. een muesli niet alleen geen toegevoegde suikers mocht hebben (dat kun je zelf nog wel bedenken), maar ook wat vetgehalte betreft tussen 7 en 12 procent moest liggen.
Niet te te hoog, maar zeker ook niet te laag.
Je zou denken hoe minder vet hoe beter, maar dat klopt dus ook niet.
E.e.a. vanwege je stofwisseling, je moet genoeg binnen krijgen om te zorgen dat die aan de slag gaat.

Diegene die mij dat vertelde volgt een obesitas programma, mbv diëtiste, psycholoog, voedingsdeskundige etc.

Sporten het beste een paar uur nadat je gegeten hebt, ook niet iedere dag, maar om de dag.
Dat soort dingen.
Door eelke
Kallista schreef: Ja, iemand vertelde mij laatst dat bijv. een muesli niet alleen geen toegevoegde suikers mocht hebben (dat kun je zelf nog wel bedenken), maar ook wat vetgehalte betreft tussen 7 en 12 procent moest liggen.
E.e.a. vanwege je stofwisseling, je moet genoeg binnen krijgen om te zorgen dat die aan de slag gaat.

Diegene die mij dat vertelde volgt een obesitas programma, mbv diëtiste, psycholoog, voedingsdeskundige etc.

Sporten het beste een paar uur nadat je gegeten hebt, ook niet iedere dag, maar om de dag.
Dat soort dingen.
Juist, ik houd niet bij wat ik eet om te zorgen dat ik niet te veel eet, maar juist om te zorgen dat ik genoeg binnen krijg. Anders gaat er niks af.
Door Angelique
Kallista schreef: Ja, iemand vertelde mij laatst dat bijv. een muesli niet alleen geen toegevoegde suikers mocht hebben (dat kun je zelf nog wel bedenken), maar ook wat vetgehalte betreft tussen 7 en 12 procent moest liggen.

Dat soort dingen.
Het is niet voor niets dat Light-producten ook wel de grootste leugen van de 21ste eeuw worden genoemd.
Door charmed
eelke schreef: Er is hier ineens al 3,8 kilo af  :o vanaf 6 januari...

En om nu te zeggen dat ik zo streng doe voor mezelf, niet echt...
Dat is super. Ze zeggen altijd dat het in het begin sneller gaat. Ik hoor dat wel meer van andere mensen. Eerst gaan ze hard en dan ineens veel langzamer. Je zult het denk ik wel merken over een tijdje of dat bij jou ook zo is.
Door eelke
charmed schreef: Dat is super. Ze zeggen altijd dat het in het begin sneller gaat. Ik hoor dat wel meer van andere mensen. Eerst gaan ze hard en dan ineens veel langzamer. Je zult het denk ik wel merken over een tijdje of dat bij jou ook zo is.
Ik ben eerder al eens 20 kilo afgevallen, nu door de beide operaties was er weer 12 kilo bij. Ik denk ook wel dat ze er snel af gaan omdat ze er snel bij zijn gekomen.
Maar het verbaasd me echt wel, mede omdat ik na 3 maanden op de bank zitten ook niet echt spieren meer over had, en ik nu met oefeningen toch echt weer sterker wordt. Dus er zijn echt al wel wat melkpakken vet af denk ik zo, als je bedenkt dat spieren zwaarder wegen :)
Door charmed
eelke schreef: Ik ben eerder al eens 20 kilo afgevallen, nu door de beide operaties was er weer 12 kilo bij. Ik denk ook wel dat ze er snel af gaan omdat ze er snel bij zijn gekomen.
Maar het verbaasd me echt wel, mede omdat ik na 3 maanden op de bank zitten ook niet echt spieren meer over had, en ik nu met oefeningen toch echt weer sterker wordt. Dus er zijn echt al wel wat melkpakken vet af denk ik zo, als je bedenkt dat spieren zwaarder wegen :)
Idd. je zou wat anders verwachten. Geniet er maar lekker van. Ik ben sinds 3 januari 4 riem-gaatjes afgevallen. Ik doe niet aan gewichtsmeting meer. Pas als ik mijn einddoel heb gehaald. Heb gisteren weer broeken gekocht in de Sales. En als ik die eens ga passen, dan ben ik aardig op gewicht. Maatje 36/38 is mijn einddoel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door