Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2714126
Nynke schreef: mijn 4 spitskolen ga ik morgen slachten, voordat ze helemaal opgegeten zijn door de rupsjes  :-\ :-\
Daarom heb ik ook geen kolen. Die zitten altijd vol, en ik spuit liever niet.
Heb één keer een paar plantjes van de buurman gekregen, die hebben we lekker op laten eten door de rupsen. Er was geen houden aan.  ;D
#2714191
-Annemarie- schreef: Daarom heb ik ook geen kolen. Die zitten altijd vol, en ik spuit liever niet.
Heb één keer een paar plantjes van de buurman gekregen, die hebben we lekker op laten eten door de rupsen. Er was geen houden aan.  ;D
Volgend jaar gaan we spitskooltjes zetten onder het deksel van de mm-bak die mijn schoonvader gemaakt heeft, daar komt vliegengaas overheen  :-\  als het dan niet lukt is het helaas pindakaas  :-\
#2714453
-Annemarie- schreef: Vrijdag oogstdag!  ;D  Sla en peultjes gegeten. En meneer -A- heeft jam gemaakt van de aardbeien en frambozen.  :)
vrijdag wasdag Annemarie!

sap gemaakt van rode bessen aardbeien en beiers, hop in de vriezer

de peertjes aan de pereboom beginnen al op peertjes te gelijken
#2714456
ik had gier gemaakt van duizendblad, brandnetel, heermoes en nog iets waar ik de naam even van kwijt ben ::)  Het stinkt lekker en ik heb het aan het begin van de avond over de planten gegoten en daarna de tuin gesproeid als verdunning. Hopen dat het werkt  :biggrin2:
#2714692
Nynke schreef: ik had gier gemaakt van duizendblad, brandnetel, heermoes en nog iets waar ik de naam even van kwijt ben ::)  Het stinkt lekker en ik heb het aan het begin van de avond over de planten gegoten en daarna de tuin gesproeid als verdunning. Hopen dat het werkt  :biggrin2:
Waartegen zou dat moeten helpen?

Hier heeft de Rucola toch geschoten  :surrender: nu snap ik ook waarom het erg is en dat er op het zakje staat pas op schietgevaar. Het is nu niet meer te eten hartstikke bitter
Dus alles weggeknipt en op naar de volgende ronde en dat iets sneller oogsten dus  8)
#2714693
Sarah5 schreef: Waartegen zou dat moeten helpen?

Hier heeft de Rucola toch geschoten  :surrender: nu snap ik ook waarom het erg is en dat er op het zakje staat pas op schietgevaar. Het is nu niet meer te eten hartstikke bitter
Dus alles weggeknipt en op naar de volgende ronde en dat iets sneller oogsten dus  8)
waarvoor! voedsel voor de plantjes

schietgevaar  :2funny:
#2715067
Vandaag gezien in de Tuinland (Assen): een zak vermiculiet van 100 liter voor €19 euro-nog-wat.  :)

Handig voor de makkelijke moestuinders in het Noorden? Vestigingen in Groningen, Zwolle en Wilp. Maar ik weet niet of ze daar ook verkrijgbaar zijn.  :-\
#2715231
Naomi M. schreef: Tess06 ik haal iedere keer de takjes in de oksels weg. Check ik om de twee dagen. Moet ik de bovenste top ook afknippen dan?

Gister bij de kruidvat zo'n hangding met zakken (lijkt op zo'n campingopbergzak) gekocht waar 9 planten in kunnen. Hij was 30% afgeprijst. De kruiden onderin gedaan en de aardbeien zijn nu in de hangpot vd kruiden gezet. Binnenkort ff nieuwe kruidenplantjes erbij kopen. Vind ik wel leuk. Zo'n zak met kruiden bij elkaar.
sorry voor het late antwoord maar zat een week in frankrijk omdat mijn vader in het ziekenhuis lag,
ik dacht dat ik onderin een uitloper zag op de foto.
#2715372
Inderdaad voedsel voor de plantjes  :)

Heb vanmorgen rode bieten geoogst, prachtig !!  Een lekker maaltje binnenkort. Er zitten nog veel in de grond die nog een stuk moeten groeien en verder ga ik vandaag nog van alles en nog wat zaaien  :) :)
#2715624
Nynke schreef: Inderdaad voedsel voor de plantjes  :)

Heb vanmorgen rode bieten geoogst, prachtig !!  Een lekker maaltje binnenkort. Er zitten nog veel in de grond die nog een stuk moeten groeien en verder ga ik vandaag nog van alles en nog wat zaaien  :) :)
Die van mij groeien niet...
#2715687
Hier ook nog niets te zien bij de krootjes (rode bietjes) maar zo te zien groeien ze goed.
De ene framboos zit bomvol, de andere begint nu pas een enkel bloemetje te maken. Het zal wel een latere soort zijn?!

Oja, ook nog even het vermelden waard, pas hebben we het hier over onze groente tuin gehad die nog een verzorgster zocht... Gevonden! Via barfplaats! Echt leuk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door