Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2642675
Hier gaat zondag het gros toch echt, echt, echt naar buiten. Het barst binnen ook uit z'n voegen. Echte zonaanbidders als tomaat en paprika mogen nog wel even op de vensterbank blijven.
Door Nynke
#2642945
Jantina schreef: Hier gaat zondag het gros toch echt, echt, echt naar buiten. Het barst binnen ook uit z'n voegen. Echte zonaanbidders als tomaat en paprika mogen nog wel even op de vensterbank blijven.
Hier ook !!!!!!  Ook pompoen, courgette en patisson mogen nog effies binnen blijven, maar dit weekend gaan de sla- en andijvieplantjes naar buiten  :)
#2643004
hannabelgje schreef: Vandaag weer opnieuw erwten en sugar snaps gezaaid en de oude weggegooid  ::)
Komende zaterdag hebben ze bij ons bij de aldi een leuk foliekasje te koop van 3X2 meter. Voor weinig. Ik denk dat ik die maar eentje ga halen. Wel even nadenken waar ik die ga laten in de tuin.
http://nl.aldi.be/aldi_tuinserre_48_5_941_11081.html
Ik heb ook zo'n kasje, maar dan de lidl-variant. Goed vastzetten met de scheerlijnen en waterpas zetten op stenen en dan werkt het prima. Het afgelopen weekend even gekeken en hij heeft de winter prima overleefd.

Hier komen nu de rucola, courgette, peper en de paprika op. De taugé groeit ook lekker door. Aankomend weekend wordt het eindelijk warmer en vriendlief gaat dan de groentetuin omspitten en lekker veel paardemest eronder stoppen. Hopelijk blijft er dan een beetje warmte in de grond zitten en kunnen de eerste plantjes over een week of 3 in de grond. Ik streef erna om voordat we op vakantie gaan, de eerste krop sla te hebben geoogst. Iets met positief blijven haha...
Door eelke
#2643164
Mijn spinazie's hebben elk al twee echte spinazie blaadjes, dus ik heb al 32 mini blaadjes spinazie. Da's bijna een hele salade toch?  :D

Heb van de week een rechthoekige specie kuip gekocht, daar mogen ze straks in. Het duurt me nu allemaal wel lang hoor...zouden jullie de spinazie's  durven verplaatsen naar buiten nu erg steeds lichte nachtvorst is? Zat er aan te denken om hem niet helemaal vol te doen met grond, en er dan een zeil overheen te trekken zodat het alsnog een soort kasje is...

Mijn primula's heb ik wel weer buiten gedaan. De courgette plantjes bij mijn moeder gaan goed, daar ga ik er straks van adopteren. Mijn vriend heeft op zijn werk een grote koker bak gelast, dat was over. Een bodemplaat eronder, en het is een leuke plantenbak geworden. Ik moet hem alleen nog spuiten tegen het roesten. Daar komt de courgette in.
Door ashley
#2643183
Hier is de moestuin nog steeds half omgespit  :-\ Steeds is de grond nog hard, en volgende week als het mooier weer wordt (althans dat zeggen ze eerst nog zien ;)) dan lig ik in het ziekenhuis en heeft Jeroen niet echt veel tijd....

Nou ja, het zal vast wel goed komen en anders maar niet  ;)
Door Nynke
#2643185
Marielle1988 schreef: Hier komen nu de rucola, courgette, peper en de paprika op. De taugé groeit ook lekker door. Aankomend weekend wordt het eindelijk warmer en vriendlief gaat dan de groentetuin omspitten en lekker veel paardemest eronder stoppen. Hopelijk blijft er dan een beetje warmte in de grond zitten en kunnen de eerste plantjes over een week of 3 in de grond. Ik streef erna om voordat we op vakantie gaan, de eerste krop sla te hebben geoogst. Iets met positief blijven haha...
Wel oude mest neem ik aan?? Paardenmest moet zeker een half jaar liggen voor je het gebruikt op de tuin ;)

eelke schreef: Mijn spinazie's hebben elk al twee echte spinazie blaadjes, dus ik heb al 32 mini blaadjes spinazie. Da's bijna een hele salade toch?  :D

Heb van de week een rechthoekige specie kuip gekocht, daar mogen ze straks in. Het duurt me nu allemaal wel lang hoor...zouden jullie de spinazie's  durven verplaatsen naar buiten nu erg steeds lichte nachtvorst is? Zat er aan te denken om hem niet helemaal vol te doen met grond, en er dan een zeil overheen te trekken zodat het alsnog een soort kasje is...
Ja hoor, dat kan met spinazie best, als je de grond/plantjes afdekt met folie zeker  :)
ashley schreef: Hier is de moestuin nog steeds half omgespit  :-\ Steeds is de grond nog hard, en volgende week als het mooier weer wordt (althans dat zeggen ze eerst nog zien ;)) dan lig ik in het ziekenhuis en heeft Jeroen niet echt veel tijd....

Nou ja, het zal vast wel goed komen en anders maar niet  ;)
Misschien heb je een stuk zwart afdekzeil liggen? Als je dat op de wel of niet gespitte tuin legt, warmt de grond lekker op  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door