Gisteren mijn Wusthof diamant ovale (dus niet ovenschalen) aanzetstaal gebruikt voor mijn hardere messen, met 4 halen een top resultaat.
Meteen maar 4 andere veel gebruikte messen aangezet, ook top.
Super aankoop.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mevroi Kruim schreef: Een keramische slijpert van Ikea en een vergelijkbaar model van de DHZ-winkel.+ 3 (een Fiskars)
![]()
johanna25 schreef: zelf flink gezocht naar zo'n fiskars slijper, maar niet kunnen vinden.Ik heb 'em bij de Welkoop gekocht, maar dat is al wel een jaar of 3 geleden.
ik weet dat die het erg goed kunnen...........
-Annemarie- schreef: + 3 (een Fiskars)Lang leve de magnetische messenstrip van Ikea
Werkt prima, ook voor de molenmesjes die ik in de keuken gebruik. Moet je dus niet zonder te kijken in de lade graaien, want dan heb je ineens een mesje vrij diep in je vinger zitten.![]()
![]()
sella schreef: Wij hebben een 3 weg keramische messenslijper en een aanzetstaal. wij gebruiken het aanzetstaal tussendoor en willen ze niet meer door tomaat heen snijden ect dan gaan ze weer de 3 stappen door. Afgeschreven messen worden weer gebruikt en snijden heerlijk.Wees voorzichtig met de 1e van de 3 stappen, in 99 % van de gevallen volstaat stap 2 en stap 3.
johanna25 schreef: Wees voorzichtig met de 1e van de 3 stappen, in 99 % van de gevallen volstaat stap 2 en stap 3.Kan je uitleggen waarom? en bedoel je dan rauw wild of gegaard?
stap 1 is voor compleet vernielde messen, en haalt een aardig laagje van je mes af.
Verder voor het gebruik voor het snijden van wild mag er een voelbare lichte braam op je snijvlak zitten.
Groeten Bob
flin schreef: heb zoiets:een aanzetstaal zet alleen de braampjes netjes op een rij, geen slijpwzh dus, na enige tijd staan de braampjes weer scheef en kan je ze met een aanzetstaal weer rechtzetten.
niet te vaak gebruiken, hij vreet metaal 8)
daarna de braampjes eraf met t aanzetstaal